0
(0)

بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی ،یعنی استفاده کردن از پلتفرم‌های اجتماعی برای برندسازی، افزایش ترافیک وبسایت، افزایش فروش و برقراری ارتباط با مشتریان است. در این سیستم شما درگیر منتشر کردن بهترین محتوا، شنیدن حرف‌های فالوئرها، تعامل با آنها تحلیل نتایج وکمپین های تبلیغات است. پرکاربردترین رسانه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، توییترو لینکدین و اسنپ چت هستند.از تکنیک های مهم در دیجیتال مارکتینگ هست.

مزایای  بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی برای کسب وکارها

شبکه‌های اجتماعی بستری برای ارتباط دوطرفه با مخاطبان ومشتریان همیشگی هر کسب وکاری هستند. امروزه به اهمیتی که شبکه‌های اجتماعی در تعاملات افراد دارند. موقعیتی برای معرفی، برندسازی وتبلیغات مهم در این پلتفرم‌ها ایجاد شده است. تأثیر تبلیغات در این برنامه‌ها بیشتر از سایر روش‌های تبلیغاتی در گذشته است. دسترسی افراد به کسب و کارها با گستترش این پلتفرم‌ها راحتتر و بیشتر شده است. همه روزه افراد در ارتباط با محتواهای بسیار جذابی قرار می‌گیرند که قصد دارد خدماتی را به آنها معرفی کند و تنوع کسب وکارها رونقی بر بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است.

مزیت‌های برتر بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی

حضور در پلتفرم‌های اجتماعی مانند اینستاگرام ولینکدین اهمیت بالایی دارد. مزیت‌هایی ویژه را به کسب وکارها می‌دهد که عبارتند از:
بالابردن اطلاعات مردم از برندها
2. بهبود نرخ تبدیل
3. تحلیل وبررسی وضعیت رقبا و افزایش رقابت ویادگیری از سیستم‌های کاری دیگران
4. رفتارشناسی مشتریان وآگاهی از وضعیت نیازها وسلیقه های افراد
5. ایجاد ارزش افزوده برای برندها
6. افزایش تعامل دو طرفه با مشتریاk ودسترسی بیشتر مشتریان به کسب وکارها وخدماتشان
7. بهبود پشتیبانی از مشتریان

شیوه‌های مختلف بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

روش‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی متفاوت است .به طور کلی برای این راهکار در چهار دسته بندی تقسیم می‌شود:

1. شبکه سازی های اجتماعی و جذب فالور برای ارائه و معرفی برند در فیسبوک و لینکدین
2.میکرو بلاگینگ (توییتر و تامبلر)
3. اشتراک گذاری تصویردر اینستاگرام و اسنپ چت
4. اشتراک گذاری ویدیو در یوتیوب و اینستاگرام لایو

شبکه اجتماعی توییتر

توییتر یکی از  شبکه های موجود در سراسر جهان ،برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است، که با توجه به محدودیت‌های آن در ایران، اما همچنان افراد از آن استفاده می‌کنند. در توییتر بیش از 330 میلیون کاربر فعالیت دارند و کاربران روزانه در حال استفاده از آن هستند. در این شبکه‌ترند های جدیدی به وجود می‌آید، در این شبکه اجتماعی هنرمندان و بازیگران، ورزشکاران در این شبکه حضوری فعال دارند، توییتر بیشتر شبیه یک پلتفرم خبری، میکرو بلاگینگ است و به راحتی می‌توانید از ان برای بازاریابی وشبکه سازی استفاده کنید.

شبکه اینستاگرام

یکی از پرکاربردترین پلتفرم‌های فضای مجازی در ایران، اینستاگرام است. کاربران زیادی هر روز در حال استفاده از این شبکه برای ایجاد بستری مناسب برای فعالیت وکسب وکارهایشان استفاده می‌کنند. امروزه در اینستاگرام مدیریت پیج های فروش وبازاریابی به افراد دیگری سپرده می‌شود تا کالاهایشان را به فروش برسانند وهر روز تبلیغات وپشتیبانی محصولات را برای مشتریان انجام دهدند. پیج هایی با بیش از پنج هزار فالور امروزه برای قرار دادن تبلیغات برای برخی کسب وکارهای بزرگ اهمیت پیدا کرده است ومدتی است فروش از طریق اینستاگرام اوج گرفته و میزان جذب افراد بیشتر می شود.

برای داشتن بازاریابی شبکه های اجتماعی ،حرفه‌ای وجدی باید پیچی مناسب را ایجاد نمود.

پروفایل حرفه‌ای: داشتن یک پروفایل کامل با پست‌های توضیحی راجبه فعالیتتان این امکان را می‌دهد تا مخاطبان با کسب وکار شما وخدماتتان به درستی آشنا شوند واین تأثیر بالایی در جذب مخاطبان هدف شما دارد. باید پست‌هایی کامل حتماً داشته باشید. چیدمان پست‌ها نیز معمولاً در جذابیت پیج ودرگیر نمودن ذهن مخاطب برای خواندن وبررسی پیج مهم هست.

قراردادن پست‌های منظم

برای افزایش اعتماد کاربران و مخاطبان پیج می‌توانید هر روز پست‌های ویدیویی با محتوای ماهرانه که برای توضیح خدمات و کسب و کارتان تهیه کردید را قرار دهید. ویدیوهای کوتاه و حاوی محتوای مناسب باید باشند. در نگاه مشتری یا مخاطب جدید محتوا باید گویای کل معرفی محصولات باشد تا در صورت نیاc اقدام به مراجعه به شما کنند.مشخص کردن قیمت در اینستا را، به دلیل حضور وسیعی از رقبا تخفیف داد یا زیر پست مطرح نشود تا جنبه رقابتی شما محفوظ باشد.
استوری: استوری کردن و قرار دادن لینک‌های ویژه در استوری برای اعلام محصولات و معرفی سایر سایت‌هایی که دارید کاری مهم و پر بازدید است.

هشتگ گذاری:

برای دسته بندی محتوا، وجذب مخاطبان مورد نظر هشتگ گذاری در کپشن ها و نوشتن کلمات کلیدی پست مهم هست.

کپشن نویسی:

برای برخی از پست‌هایتان کپشن بنویسید تا اطلاعاتی که در پست‌ها مطرح نشده را بیان کنید وگاهی در کپشن از مخاطبان در خواست کنید تا نظرهایشان بنویسند وآنها را به برقراری ارتباط با پیج خودتان تشویق کنید. کپشن ها را در جهت افزایش آگاهی از برندتان بنویسید تا مردم شما وبرندتان را بهتر بشناسند.

شبکه اجتماعی لینکدین

این شبکه اجتماعی برای متخصصان و ویژه کسب وکارهاست. اگر خدماتی دارید که برای ارگان‌ها و نهادها و کسب وکارهای دیگر مناسب است می توانید خودتان را در لینکدین معرفی کنید و شبکه سازی کنید.

استراتژی بازاریابی شبکه های اجنماعی

درباره رقبا تحقیق کنید:

وقتی صحبت از بازاریابی در رسانه اجتماعی هست. اهمیت ویژه‌ای، برای تحقیق کردن راجبه رقبا انجام دادتا بفهمید چه چیزی در بازار بهتر جواب می‌دهد. استراتزی های فرروش و تبلیغات بقیه را ببینید و با خود مقایسه کنید و اما سعی کنید روشی را انتخاب کنید که تفاوت با دیگران داشته باشد. نوع محتوا را به دقت مدتی در نظر بگیرید تا اطلاعات کاملی از عملکرد رقبا و تجزیه و تحلیل رفتار مخاطبانشان پیدا کنید.

این پست چقدر مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازاریابی شبکه های اجتماعی
ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد