0
(0)

 چگونه بهتر فکر کنید تا بهتر زندگی کنید

افکار ما زندگی و موفقیت ما را می‌سازد. برای نشان دادن شخصیت افراد، افکارشان گویای این شخصیت است. ما در هر روز حجم زیادی از فکر و احساس را در ذهن داریم که بر تمام زندگی‌مان تأثیر گذار است. تمام موقعیت‌ها و فرصت‌هایی که در زندگی به دست می‌آوریم ناشی از شیوه فکر کردن و تصمیم گیری‌های روزانه ماست. توانستن یا نتوانستن انجام کارها و دستیابی به موقعیت‌ها ریشه در ذهن و فکر دارد.

هدف داشتن و انگیزه داشتن برای بهبود زندگی خویش و رشد و پیشرفت فردی منبعش افکار ماست. هر موفقیتی که کسب کنیم از اندیشیدن به آن، موفقیت را برای خودمان قابل دسترس می‌نماییم. خوب دیدن و نگرش مثبت و داشتن احساس خوب همیشه ما را در راه پیشرفت، پیش می‌برد و هر اندازه تلاش در مثبت اندیشی داشته باشیم نتایج فوق العاده ای را تجربه می‌کنیم و به خواسته‌هایمان می‌رسیم. در این مقاله نکات و راهکارهایی را بیان می‌کنیم که در راه زندگی کاربردی همه جانبه دارد.

 در مسیر موفقیت فکر حضور خدا را به خاطر بسپار

به گذشته خود فکر کنید و خاطراتی را به یاد آورید که در زمان خودش احساس می‌کردید از پس مشکلات بر نمی‌آیید ونمی توانید راه حلی برای مشکلات خیلی بزرگ،جدایی‌های تلخ و دردناک و گزارش های پزشکی بد داشته باشید. و به یاد آورید که خداوند چطور راه حل مسائل و مشکلات را برای شما قرار داده است. واز همه مسائل سخت رهاشده‌اید.

خداوند شما را هیچ گاه تنها نمی‌گذارد و در هر لحظه‌ای نیروهای کمک را در کنار شما قرار داده است.
مشکلات هرگز به انتخاب ما نیستند، اگر می‌توانستیم انتخاب کنیم هرگز وارد مشکلات نمی‌شدیم. هر گاه مریض شدید به خاطر دارید که چگونه خداوند سلامتی را به شما بازگردانده است. همیشه در ذهن داشته باشید که خداوند چطور از شما مراقبت می‌کند و شما را ترفیع می‌دهد.

زمانی که در شرایط سخت قرار می‌گیرید و رویایتان غیر ممکن به نظر می‌رسد برای رسیدن به موفقیت، تمام صداها به شما می گویند هرگز ممکن نخواهد بود ولی فقط به پیروزی‌هایی که به دست آورده اید فکر کنید وان ها را مرور کنید. زمانی را همواره در ذهن مرور کنید که اتفاقات فوق العاده برای شما انجام شده است.مثلاً فرزندتان به دنیا آمده. شغل پیدا کرده‌اید. موفقیتی نصیبتان شده یا با افراد جدید و مهمی آشنا شده‌اید.

صلاح ما در زندگی در دستان خداوند است ؟؟

خداوند به قدم های ما در زندگی جهت می دهد و ما را در زمان ومکانی مناسب قرار می دهد تا به خواسته هایمان برسیم واین اتفاقی نیست .مدتی به دنبال راه حل رفع مشکلی می گردیم و ناخوداگاه آن را در مکانی مناسب می یابم این هدایت و امداد خداوند است که ما را به آن موضوع هدایت کرده. تا مشکل مان رفع شود، یا چیزی را به دست آوریم که ارزشمندی عالی برای ما دارد.

خدا کنترل زندگی ما را در دست دارد و همواره در حال هدایت ماست تا به خواسته های موفقیت آمیز برسیم و اگر مانعی در راه خود می بینیم آن معنی انتخاب راه دیگری برای رسیدن به مقصود است.
در محل کارتان شما نباید در این موقعیت کاری باشید که اکنون دارید صلاحیت شما هم مانند بقیه بوده است. اما اعتماد به حضور خداوند و رحمت الهی ما را در زندگی ترفیع مادی وسلامتی می دهد. گاهی در تصادف جانمان سالم می ماند این تنها دلیلش رحمت، خالق است تا ادامه زندگی دهیم .

خدا کارهای زیادی برای ما انجام داده است او نیازهای روزانه ما را تامین می کند. و به ما قدرت ودانایی محافظت می هد. همیشه اگر در زندگی اتفاقی برایتان افتاده که غیرمنتظره با نتیجه مثبت بوده را به خاطر بیاورید تا اتفاقات مهمتر برای زندگی شما بیفتد.
هر چیزی را که نیازمند آن هستید را در اختیارتان قرار گرفته است.

خیلی از اوقات با خود فکر مکنیم اگر پول وسرمایه کافی داشتیم به رویاهایمان می رسیدیم. اگر خانه بزرگتری داشتیم خوشحال تر بودیم، اگر آشناهای خوبی داشتم کاری فوق العاده را انجام می دادم.
در موقعیت فعلی زندگی افراد هر چه بدان نیازمندند تا پیشرفت کنند را در اختیار دارند مثلا دوستان لازم،ارتباطات وآشنایان لازم،امکانات وتجربه لازم برای همین حالا در اختیار دارند.
البته این به معنی این نیست که همه آنچه خواهید داشت. همین قدر باقی می ماند زمانی که در موقعیت مناسب قرار بگیرید و موفقیت را کسب کنید بیشتر از این ها در اختیارتان قرار می گیرد. مثلا دستمزد وحقوق بیشتری در شغلتان انتظار دارید اما در حال حاضر ندارید. یا امکانات بیشتری می خواهید والان ندارید اما آنچه را که دارید مد نظر بگیرید تا مدتی بعد این ها افزایش یابند.

دیدگاه مثبت داشته باشید

در زندگی این دیدگاه را دنبال کنید که هرگز سر من کلاه نرفته ومن چیزی کم ندارم وهمه مواردی را که به آن برای ادامه زندگی نیاز دارم اکنون دارم. واین طور فکر کردن آرامش بیشتری برای ما دارد تا همیشه بیندیشیم که منابع مالی کافی را نداریم.
طرز برخورد مناسب ودیدگاه متفاوت برای ابراز شرایط فعلی مان داشته باشیم. مثلا در خانه کوچکی هستید بگویید من فعلا همین خانه قدیمی را دارم ولی خداوند روی تخت پادشاهیش قدم های مرا هدایت می کند تا زمانی جلوتر به خانه بزرگتری انتقال پیدا کنم.

دیدگاه خودتان را در زندگی دنبال کنید نگران حرف ونظرات دیگران نباشید خداوند شما را تایید می کند. مردم سرنوشت شما را تعیین نمی کنند. خدا شما را مجهز کرده تا زندگی کنید وهر آنچه لازم دارید را در اختیارتان می گذارد.
معمولا ما در محیط خودمان همه چیز را داریم اما نمی دانیم چطور به آن دست یابیم یا بیشتر داشته باشیم .ما تنها خدا را برای مشکلات می خوانیم. اما مثلا اگر برای داشتن خانه بزرگتر یا برای یافتن کار مهمتر صدا بزنیم و دعا کنیم همانطور که مشکلی از ما رفع می شود، خانه بزرگتری نیز به ما داده می شود.
به هیچ کس نیازی نداریم تا خانه بزرگتر را فراهم کند وسیله رسیدن به خواسته هایمان را خدا تعیین وبه سمت ما می فرستد. در سرنوشت این خداوند هست که محیط را فراهم می آورد تا نیازها وخواسته های هر اندازه ما برآورده شود

بسیار بیشتر تلاش داشته باشیم

زمانی که به یک دوست جدید نیاز داشته باشید و زمانی که به یک اتفاق مثبت در زندگی نیاز داشته باشید، زمانی که به یک ایده نیاز داشته باشید، زمانی که مبالغ زیاد پول را نیاز داشته باشید، زمانی که به خانه بزرگتر نیاز داشته باشید به شما داده می شود.
پیش نیاز کسب این خواسته ها آن است که مدت ها دنبالش گشته باشید و تلاشی مفید برای کسب آن داشته باشید، شما اگر دست از تلاش برداشته باشید به شما داده نمی شود.

تنبلی کردن ما را از نیازهایمان دور می کند تا اقدام نداشته باشیم چیزی بهتر را کسب نمی کنیم.
آن چه را در اختیار دارید دست کم نگیرید. همین شرایط فعلی منفی نیز باشد می تواند مسیر زندگی ما را تغییر دهد اگر برای دست آوردن همه چیز قرار باشد تلاش کنیم پس جای نگرانی نیست.
زیرا اگر در مسیر نیازهایمان قدم برداریم همان موقع به ما داده شده اند و تا زمانی دیگر به دستمان می رسند. اگر دنبال تحقق بخشی به رویاهایمان نیز باشیم تمام امکانات فعلی برای ما تعیین کننده نیستند که ما امکان رسیدن نداریم. آنها به ما می فهمانند که کدام مسیر را دنبال کنیم تا آرزوهایمان را در دستانمان ببینیم.

آنچه در اختیار دارید را دست کم نگیرید شاید کوچک و عادی به نظر برسد شاید در مقایسه با آن چه رو به روی شماست کاملا بی فایده است. خدا درهایی را برای هر کس باز می کند که هیچ اطلاع قبلی از آن ندارد.

فکر قدرتمندی را،تاج خود را نگه دارید.

خداوند زمانی که انسان را آفرید به او قدرتی داد تا هر چه را می‌خواهد تسخیر کند و این قدرت است که تاج افتخاری برای ما انسان‌هاست. این حق ماست که از رحمت های خدا بهره ببریم.
حقارت و کمبود اعتماد به نفس را باور نکنید و نپذیرید که افراد دیگر با نشان دادن جلوه منفی به شما، ناراحت شوید و حقارت را قبول کنید. با محکم بودن توجه خود را بر تاج قدرتی که در اختیار شماست بیشتر کنید. اگر شکست می‌خورید خود را احمق فرض نکنید.
اگر به شما می گویند زیبا نیستید نیز نپذیرید فکر بهتری را در نظر آورید و بگویید من مطمئنم که زیبا هستم و نمی‌توانی زیبایی مرا نادیده بگیری من می دانم که به شکل فوق‌العاده‌ای خلق شده‌ام.من می دانم که منحصر به فرد هستم.
اشتباهی که اغلب می‌کنیم که دروغ‌ها را باور نکنیم یک نفر می‌گوید تو آن‌قدر هم با استعداد نیستی. هرگز این حرف‌ها را قبول نکنید. افراد تعیین کننده ما نیستند آنها نمی‌دانند ما نیز برای همه کارها استعداد کافی را داریم اما نتوانسته‌ایم به صحنه نمایش بگذاریم وهم اکنون اقدام کنیم تا نشان دهیم استعداد داریم.

برای اطلاعات بیشتر مقاله هدفگذاری را نیز مطالعه نمایید.

این پست چقدر مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد