5
(1)

تاثیر استارتاپ در اقتصاد کشور چیست ؟

کسب وکارها با ایجاد نوآوری در در زمینه صنعت وتکنولوژی وافزایش فعالیت‌های تجاری، به رشد وتوسعه اقتصادی کشورها وایجاد فرصت‌های شغلی جدید ، نقش دارند.تأثیر استارتاپ در اقتصاد کشور ها برای رونق و شکوفایی بهتر اقتصاد است.
هر کسب وکار با گسترش وافزایش تولیدات کالاهای مختلف وبا کیفیت بر سطح کیفی وافزایش تولیدات جامعه اثر مهم واساسی دارد. اکثر محققان در زمینه اقتصاد، کارآفرینی را موتور محرک توسعه اقتصادی واجتماعی معرفی نموده‌اند. اهمیت اشتغالزایی در هر کشوری بالاست وبرای همین سیاست‌های مهمی در جهت ایجاد کسب وکارها در برنامه اقتصادی دنیای امروز قرار گرفته است.

زمانی که این کسب وکارها به وجود می‌آیند، برای مدیران این کسب وکارها ونیروی کاری آنها درآمد ثابت ایجاد می‌شود واین از مزایای این فعالیت‌های اقتصادی است. در هر کشوری تعداد کسب وکارهای کوچک زیاد است، از این نظر تعداد افرادی که شغل آزاد را انتخاب می‌کنند، بالاتر می‌رود ونیروی تولیدی بزرگی در کشور به وجود می‌آید.

کسب وکارهای کوچک وکارگاه های تولیدی از شرکت‌های بزرگ نیز سازنده‌تر عمل می‌کنند. تولیدات این کارگا هها نقش مهمی در توسعه صنعت نیز دارد. یک کسب وکار کوچک همانگونه که نقش مهمی در تولید واشتغالزایی دارد اگر با بحران مالی مواجه شود میزان آسیب بیشتری نسبت به یک شرکت بزرگ می‌بینند.

استارتاپ ها چون با سرمایه کمتری نسبت به سازمان های بزرگ ایجاد می‌شوند واز ایده‌های نوین برای کسب وکار استفاده می‌کنند،تحولی بزرگ در اقتصاد کشورها هستند. البته متاسفانه گاهی دولت‌ها از استارتاپ ها حمایت مالی نمی‌کنند وبرای رشد وتوسعه با مشکل روبرو هستند. بنابراین بقای استارتاپ به تنهایی بر عهده راه انداز آن قرار می‌گیرد که باید با مدیریت عالی استارتاپ خودشان را برپا نگه دارند.

اشتغال زایی از تاثیر استارتاپ در اقتصاد هست.

یکی از بزرگترین مزایای استارتاپ ها در صحنه اقتصادی، به کارگیری نیروی بیکار وجوان کشور برای چرخه فعالیت‌هایشان می‌باشد. با این اتفاق افراد بیشتری جذب بازار کاری می‌شوند.
نوعی از استارتاپ ها شامل کسب وکارهای هدفمند هستند، که برای پیوستن به شرکت‌های بزرگ ایجاد می‌شوند. این نوع از استارتاپ ها یک مدل تجاری موفق در سطح جهان یا داخل کشورها هستند. برخی از استارتاپ ها کسب وکارهایی هستند، که مطابق با نیاز وسبک زندگی روزمره ایجاد شده‌اند.

استفاده از توان استارتاپ ها در جهت بهبود فضای کسب وکار، افزایش سرمایه گذاری وتوسعه فعالیت‌های مکمل مطلوبیت فضای کسب وکار از جمله شاخص های تعیین کننده هر کشوری است. بر اساس اطلاعات وآمار منتشر شده از دولت هر استارتاپ به طور میانگین ده نفر نیروی متخصص را مشغول به کار نموده است.

اقدامات اقتصادی و سرمایه گذاری

در مبحث راه اندازی استارتاپ از لحاظ اقتصادی حضور سرمایه گذار اهمیت زیادی دارد. دراین صورت اگر سرمایه گذار را جذب کنند و پول را بتوانند ،کسب کنند که از لحاظ مالی پیشرفت می‌کنند.و می تواند با پیشرفتش مهمترین تاثیر  استارتاپ در اقتصاد  کشور شکل می گیرد. اما بیشتر استارتاپ ها با سرمایه گذاری شخصی به وجود آمده‌اند. در اوایل هر کسب وکای به دلیل خام بودن ایده ونرسیدن به وضعیت مناسب سوددهی، سرمایه گذاران اقدام به تزریق سرمایه برای هر کسب وکار نوپایی نمی‌نمایند، بنابراین نباید برای جذب سرمایه از اول شروع استارتاپ منتظر کمک شرکت‌های بزرگ بود.

جزو اساسی‌ترین زیر ساخت های اقتصاد دانش بنیان و کارآفرین، سرمایه انسانی خلاق، نوآور و علم و مهارتی است  ،که باارزشترین سرمایه کشور هستند که باید تحت حمایت‌های دولت و سرمایه گذاران بزرگ خصوصی قرار بگیرند، وبا برنامه ریزی و حمایت برای توانمند نمودن، تشویق و زمینه سازی فعالیت آنان در قالب شرکت‌های دانش بنیان، کشور را برای نجات از بحران‌های مالی کمک نمایند.

اهمیت حمایت از استارتاپ ها

حمایت از کارآفرینان وحوزه استارتاپی در زمینه تاثیر استارتاپ در اقتصاد ،اثر گذار است. زیرساخت‌های صنایع در هر کشوری به صرفه وجایگاه مهمی دارد. اگر کارافرینان به اندازه کافی حمایت مالی نگردند، از طرف دیگر مشاغل کم وکشور با بحران بیکاری وفقر همراه خواهد شد. پژوهش های انجام شده در حوزه کارهای استارتاپی نشان می‌دهد که استارتاپها نقش مهمی در افزایش تولید ناخالص داخلی، کاهش رکود ناشی از عدم فروش محصولات داخلی، ایجاد ورونق بخشی به کسب وکارهای الکترونیکی و به طور کلی نقش عمده‌ای در توسعه پایدار وشکوفایی اقتصاد دارند.

یکی از مهم‌ترین تاثیر استارتاپ در اقتصاد ،داشتن ظرفیت کاری مناسب برای روبه رو شدن وبرطرف نمودن شرایط تحریم است. امروز مهارت آموزی برای ورود به بازار کار بیشتر شده که در اینترنت مهارتهایی هستند، که برای همکاری در استارتاپ ها قابل یادگیری هستند.

باظهور پارک‌های علم وفناوری و شتابدهنده ها در کشور، استارتاپ ها رو به رشد هستند. یکی از مهمترین اقدامات لازم برای گسترش فرهنگ استارتاپی، فرهنگسازی توسط هیئت علمی دانشگاههاست. که با معرفی استارتاپ به دانشجویان نقش مهمی برای توسعه استارتاپی و رونق اقتصاد دارند.

مقاله اکوسیستم استارتاپی را نیز مطالعه نمایید.

این پست چقدر مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. شمارش آرا: 1

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تاثیر استارتاپ در اقتصاد
ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد