0
(0)

مراحل تبدیل بازدید کننده به مشتری سایت و جذب مشتری آنلاین

در ایجاد وراه اندازی وبسایت فروشگاهی ، برای جذب مشتری آنلاین و افزایش فروش نیاز است که تبلیغات مناسب، راهکارها وترفندهای سئو وبسایت، کلمات کلیدی مناسب وبا اهمیت برای گوگل وطراحی جذاب وآسان کاربری سایت استفاده کنیم تا سایت پربازدیدی داشته باشیم .شیوه بازاریابی درونگرا را اجرا نماییم واز مرحله‌ای که مخاطب به سایتمان وارد می‌شود تا تبدیل کردن آن، به مشتری واقعی وانجام فرایند خرید، باید محتواهایی در سایت ارائه دهیم که حاوی عکس‌هایی از نمایش دقیق محصولات باشند واطلاعات کافی را در مورد تمام ویژگی‌های آن توضیح دهیم تا مانند فروش حضوری بازدید کننده، اعتماد پیدا کند واز ما خرید نماید.

مراحل اعتمادسازی بازدیدکننده متفاوت است وشامل پنج بخش است: اختیار، توضیحات محتوایی، سادگی، پیگیری، امنیت

دو مرحله اولیه اعتماد سازی را در مقاله سایت فروشگاهی توضیح داده‌ایم. برای خواندن مقاله به لینک آن مراجعه نمایید.

اکنون مرحله سوم از اعتمادسازی در سایت را برای شما توضیح می‌دهیم.

در این مرحله که سادگی هست در مورد ساده بودن دسترسی به محتواها وعکس ها برای کاربران است، اشاره می‌کنیم.

نباید دسترسی به اطلاعات برای کاربران گیج کننده یا زمان بر باشد. کاربر باید بتواند آنها را فوراً پیدا کند. در ظاهر سایت اطلاعات مهم واصلی را باید در ابتدای محتواها نمایش دهیم واطلاعات جزیی را در پایین سایت نمایش دهیم.
برای نمایش اطلاعاتی که در مورد محصولات مشترک است مثل نحوه خرید، نحوه ارسال و اطلاعات تماس و.. می‌توانید در ابتدای صفحه قرار می‌گیرند. فراهم آوردن اطلاعات به کاربران نشان می‌دهد نقطه ابهامی در سایت شما وجود ندارد وبه راحتی وبا اعتماد صددرصد می‌توانند از سایت شما خرید کنند.

ساده بودن مرحله سفارش وثبت سفارشات سبب می‌شود تا کاربر از ادامه فرایند خرید منصرف نشود. فرایند خرید یک محصول از کلیکی که برای انتخاب کردن محصول هست شروع می‌شود تا مرحله پرداخت نهایی و، وارد نمودن شماره کارت مشتری، باید همه مراحل آسان وبه دور از پیچیدگی و سردرگمی باشند تا خرید انجام شود.
در محصولات موقع خرید اگر اجناس پرفروش‌تر یا اجناسی که جدید است را پیشنهاد دهید احتمال خرید افزایش می‌یابد. مثلاً در سایت godday افرادی که برای خرید مراجعه می‌کنند دچار سردرگمی می‌شوند. واین از میزان بازدید کننده ومشتری کم می‌کند.

کاربران از ثبت نام کردن، در سایت‌های مختلف خیلی خوششان نمی‌آید. بهتر است در سایت امکان خرید بدون ثبت نام را بگذارید. به منوی خرید می‌توانید خدمات تخفیفی نیز ارائه دهید. مزایایی برای کاربران در ازای خرید بگذارید وآن را به اطلاع مراجعه کنندگان بگذارید.

مرحله پیگیری در مراحل جذب مشتری آنلاین

برای دسترسی به اطلاعات خریداران سایت خود می‌توانید فهرستی از موارد اطلاعات مورد نیاز مانند ایمیل یا شماره تماس را از افراد بخواهید تا بتوانید برای اطلاع رسانی‌های بعدی از این اطلاعات استفاده نمایید. از این اطلاعات برای یادآوری علاقمندی کاربران به آنها از طریق ایمیل یا شناخت علاقمندی های دیگر استفاده نمایید.
مثلاً در سایت ebay بعد از خرید حتماً ایمیل‌های یادآوری برای افراد ارسال می‌شود. اعتمادسازی در فضای سایت اهمیت بالایی داردزیرا سبب می‌شود تا کاربران دوباره به شما مراجعه کنند ومشتریان وفادار شما شوند مانند سایت خوب دیجی کالا که به خاطر فروش محصولات مناسب وایجاد اطمینان در روند خرید وکیفیت مرغوب محصولات مشتریان همیشگی زیادی را توانسته جمع کند.

خدمات خوب در وبسایت موجب می‌شود تا مشتری آنلاین ، شما را به دوستان وآشنایان خود معرفی نمایند.
همانطور که در بازار حضوری افراد از کسب وکارآشنا ومورد اعتماد خودشان خرید می‌کنند زمانی که شما با کیفیت‌ترین خدمات ومحصولات را ارائه دهید حتماً مشتریان وفادار خواهید داشت.

مرحله امنیت سایت برای جذب مشتری آنلاین

سایت شما باید از لحاظ زیرساختی و فنی مورد اعتماد باشد. مشتریان در هنگام خرید تمام اطلاعات مانند آدرس وشماره تماس وحتی شماره کارت را نیز قرار می‌دهند وخیلی مهم است که در سایت شما احساس راحتی نمایند. ودر حال حاضر به دلایل وجود تکنولوژی تحت وب امنیت اطلاعاتی برای سایت‌ها بیشتر شده ومردم راحت‌تر خرید می‌نمایند.

سایت شما باید از نظر امنیتی وضیعت مطلوبی داشته باشد. که برای داشتن این هدف باید موارد زیر را رعایت کنید:

1. بک لینکی در مورد امنیت خرید وپرداخت به سایتی که حاوی اطلاعات مفیدی در یان زمینه است داشته باشید.
2. اگر از سازمان مشخص ومعتبری گواهینامه ونشان تجارت الکترونیک دارید حتماً در سایت نمایش دهید وراجبه آن حتماً توضیحات دهید.
3. اطلاعات ومحتوای سایتتان را هدفمند وبا ساختار مناسب با محتوای اصلی سایت قرار دهید. اگر اطلاعات تناقض داشته باشند وبی ربط باشند بازدیدکننده‌هایتان را از دست خواهید داد.
در ادامه مبحث اعتمادسازی برای جلب مشتری به موضوع موتورهای جستجوی پولی نیز می‌پردازیم. تا اینجا درباره افرادی که از طریق جستجوهای رایگاه گوگل وارد می‌شوند توضیح دادیم.
اما اگر افراد از طریق موتورهای جستجوی پولی ورود سایت شما شوند نیز برای آنها اقداماتی باید داشته باشید تا به مشتریان وفادارتان تبدیل شوند.

تکنیک جستجوهای پولی برای جذب مشتری آنلاین

جستجوهای پولی برای جذب بازدید کننده روش مرسوم ومناسبی شده است. منظور از جستجوهای پولی همان تبلیغات پاپ آپ یا تبلیغات بنری هستند که در بالای صفحات ودر گوشه‌های سایت ظاهر می‌شود وکالا ها را تبلیغ می‌کند. این تبلیغات توسط سه موتور جستجو در اینترنت ساپورت می‌شوند موتور گوگل، یاهو وبینگ این سه موتور جستجوی ارائه دهنده تبلیغات کلیلیکی وغیره هستند.

این سیستم‌های تبلیغاتی مثل انجام مزایده برای فروش هستند. این سایت‌های پشتیبانی برای تبلیغات محل بهتر نمایش تبلیغات را به فروشندگانی می دهند که هزینه بیشتری برای تبلیغات پرداخت می‌کنند. در این سایت‌ها شما برای نمایش بیشتر باید هزینه کافی وعبارات کلیدی مناسب را خصوصاً کلمات پیشنهادی گوگل ادوردز می‌توانید بهینه سازی روی کلمات کلیدی را انجام دهید وبیشترین بازدید کننده را جذب نمایید.

کلمات کلیدی نیز رقابت پولی دارند گاهی کلمات پرکاربردتر هستند که قیمت رقابتی آنها زیاد است. قیمت رقابتی در کلمات انگلیسی بیشتر از کلمات فارسی هستند.

بهینه کردن تبلیغات 

زمانی که اولین جستجوی پولی، را در سایت خود قصد انجامش را دارید بهتر است راجبش اطلاعاتی بدانید تا هزینه زیادی را به هدر ندهید ونتیجه هم نگیرید. انتخاب کردن کلمات کلیدی برای کمپین‌های تبلیغاتی مرحله مهمی است. اگر کمپین جستجوی پولی کاری را که برای شما انجام می‌دهند مثلاً کلمات کلیدی را ارائه می‌دهند که اگر در موتورهای جستجو رایگان نیز همان کلمات کلیدی را استفاده کنید در نتایج اول جستجوی گوگل قرار می‌گیرید دیگر نیازی ندارید به هزینه کردن واز همان رایگان استفاده کنید. مثلاً اگر با کلمه یا عبارت نرم افزار موبایل در رتبه بالا هستید نیازی نیست از کلمات کلیدی سایتهای پولی استفاده کنید.

نکته پراهمیتی در تبلیغات هست آن هم صفحه فرود است. صفحه فرود، همان صفحه‌ای است که بعد از کلیک بر روی تبلیغات وارد آن می‌شود. این صفحات طوری باید طراحی شوند که در یک نگاه جامع اطلاعات ومحصولات سایت را به کاربر نشان دهند. شما می‌توانید برای هر محصولی صفحه‌ای را به نمایش گذارید.

برای هر دسته از محصولات کلمات کلیدی متناسب با آن را به کار ببرید. استفاده از کمپین‌های تبلیغاتی که پولی هستند برای سایت شما مزیت رقابتی محسوب می‌شود که کاربران شما را بیشتر می‌نماید. در جذب کاربران از طریق جستجوهای پولی، فرایند خرید بسیار مهم است وباید ساده سازی شود. زمانی که کاربر برای خرید مراجعه می‌نماید باید اطلاعات ونحوه خرید به طور واضح برایش نمایش داده شود و اگر کاربرانی نتوانند خرید را کامل کنند می‌توانید از طریق اطلاعات ثبت نامی آنان با آنها ارتباط برقرار نمایید وکار پشتیبانی برای فروش را انجام دهید تابه آنها کمک کنید وفرایند خریدشان را کامل کنند.

مقاله افزایش فروش آنلاین را مطالعه نمایید.

این پست چقدر مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

2 دیدگاه برای “تکنیک های جذب مشتری آنلاین وافزایش فروش چیست؟-فرهنگ الکترونیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جذب مشتری آنلاین
ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد