0
(0)

بهبود فردی و رشد شخصی به معنی رشد و بهبود خودمان در راستای ساختن یک زندگی متعادل و داشتن رضایت و خشنودی از زندگی و رشد و تعالی در راستای ارزش ها و اهداف است. وجود چالش، مشکلات اقتصادی و شخصی در زندگی باعث به وجود آمدن تنش و استرس میشود. کسب مهارت در زندگی شخصی و حرفه ای همواره به شما کمک خواهد کرد تا بهترین عملکرد را در زمان مناسب داشته باشید. می توان با آموزش بهبود فردی به توانمدی های خود پی برد و از آنها در توسعه فردی استفاده کرد. آموزش بهبود فردی باعث بهبود جایگاه فردی و رشد کسب و کار و همچنین افزایش سطح اعتماد به نفس خواهد شد. در قرآن آمده است: خداوند وضعیت هیچ ملتی را تغییر نمی دهد مگر اینکه خودشان برای تغییر اقدام نمایند.

 

در آموزش بهبود فردی چه چیزهایی خواهید آموخت؟

همه ی ما انسان ها برای رشد و پیشرفت در امورات روزمره خود نیاز داریم تا دوره ی آموزش بهبود فردی را بگذرانیم. این آموزش ها مواردی از قبیل: مدیریت زمان، کسب مهارت های مختلف،آموزش مذاکره، توانمند کردن افراد و بهبود وضعیت زندگی هستند. همچنین با این آموزش ها می توان به افزایش اعتماد به نفس، افسردگی، خواب راحت و تمدید اعصاب کمک کرد.

 

1 . افزایش عزت نفس

با افزایش عزت نفس خواهید دانست چه زمانی از وقت خود را صرف خواسته های دیگران کنید و در چه زمان ”نه” بگویید. ضعف در نه گفتن باعث میشود تا زمان زیادی را صرف راضی نگه داشتن سایرین نمایید. با صرف کردن زمان مفید خود برای افراد، کارایی مثبتتان کاهش میابد و این سیر نزولی سبب افت انرژی و ایجاد اضطراب در شما خواهد شد. مدیریت زمان در آموزش بهبود فردی به شما یاد میده که چطور از زمان خود بهترین استفاده را کنید و هنر نه گفتن را بیاموزید و در نتیجه آن عزت نفس خود را افزایش دهید.

 

2 . میل به کمالات مطلق

افرادی که آموزش بهبود فردی را گذرانده باشند، هر کاری را به بهترین نحو احسنت انجام میدهند. آنها میدانند که با سپردن کارها به افراد کمال گرا، بهترین نتایج و خروجی را دریافت خواهند کرد. بنابراین زمانی که خود افراد نیز این دوره را سپری کرده باشند به درجه ای از کمال گرایی میرسند که بتوانند کارهایشان را به نحو احسنت انجام دهند، چه در زندگی شخصی و چه در زندگی اجتماعی.

 

3 . اولویت بندی کارها

مدیریت زمان به ما کمک میکند تا برای کارهای روزمره ی خود زمان های مناسب را در نظر بگیریم. برای انجام این کار ما باید برنامه ای داشته باشیم که زمان ها در آن مشخص شده و دقیق باشد. طی این زمان ها خود را موظف میدانیم تا کارها را به درستی مدیریت و اجرا کنیم. در نتیجه در آخر وقت، ما یک روز کاری مفید، بدون هدر رفتن زمان، توأم با حس رضایت از گذراندن بهترین لحظات را خواهیم داشت.

 

آموزش بهبود فردی_اولویت بندی کارها

 

 

4 . افزایش سطح اعتماد به نفس

بهبود فردی، به شکوفایی مهارت ها و تقویت آن پرداخته و شما را توانمند می سازد. توانمندی و انجام کارها، به بهترین شکل ممکن باعث میشود خود را مستحق موفقیت های بیشتر بدانید و قدم در راه رسیدن به موفقیت های بزرگ تر بردارید و از رو به رو شدن با شکست واهمه نداشته باشید. افزایش سطح اعتماد به نفس در آموزش بهبود فردی یکی از شاخص ترین ویژگی های افراد است.

 

5 . بهبود جایگاه اجتماعی

هنگامی که برای زمان خود ارزش قائل شوید و در انجام وظایف خود تمام تلاش خود را بکنید، افراد بیشتری در جامعه جذب شما خواهند شد. اشتیاق برای همنشینی با افراد کمال گرا، همواره در انسان وجود دارد. تصور کنید با آموزش بهبود فردی به بالاترین سطح از کیفیت زندگی و حرفه ی خود در جامعه رسیده اید. با افزایش سطح کیفی زندگی شخصی و کاری می توانید در جامعه جایگاه جدید خود را بدست آورید و برای خود هویتی برجسته ایجاد کنید.

 

6 . مقابله با استرس، تنش و کم خوابی

پیشرفت تکنولوژی و تنوع تولیدات در بازارهای امروز باعث تنوع طلبی و میل به آرزوهای بزرگ در افراد شده است. عدم مدیریت قوی و ضعف اقتصادی باعث شده که از خود توقع زیادی داشته باشید بدون آنکه به آنها برسید. این نیازها، باعث درگیری ذهنی در شما میشود که نتیجه ی آن کم خوابی و ایجاد استرس است که باید کنترل شود. بهبود و توسعه فردی به شما کمک می کند تا افکار مزاحم را دور بریزید و ذهن خود را متمرکز اهداف خود کنید. تمرکز ذهن باعث میشود سطح توقع از از خود را ایده آل نمایید، واقع بین باشید سپس تصمیم گیری کنید.

 

7 . کارایی مغز را افزایش دهید

یکی از شگفت انگیز ترین پدیده های بدن، مغز است. تحلیل داده، خلاقیت، یادگیری، شناسایی استعدادها و … را می توان با شناخت توانایی های آن، به کار انداخت. افراد زیادی از استعداد های ذاتی و استثنایی خود بی خبرند. بهبود فردی به این افراد کمک میکند تا خود واقعی را بهتر بشناسند. می توان با زمان بندی مناسب، ورزش، انجام بازی های فکری و تغذیه مناسب به بهبود عملکرد مغز  کمک کرد. زمانی که ما ورزش و انواع سرگرمی ها را چاشنی زندگی خود نماییم، خواهیم دید که مشکلات چندان هم بزرگ نیستند بلکه خودمان کوچک فکر می کنیم.

 

آموزش بهبود فردی_ افزایش کارایی مغز

8 . ایجاد عادت های مثبت

لیستی از عادت های منفی و مثبت خود تهیه کنید و به مدت 40 روز روی آن تمرکز کنید. ذهن انسان زمانی که 40 روز یک کار را به طور مداوم انجام دهد به آن عادت میکند. ممکن است در ابتدا برای شما سخت باشد به قدری که آن را کنار بگذارید و در میانه راه متوقف شوید. اما تنها پایداری و پافشاری است که می تواند کار را آسان کند تا به نتیجه ی مطلوب برسید. سعی کنید در مدت این 40 روز خصوصیات بد را از خود دور کنید و آنها را انجام ندهید. در مقابل عادت های مثبت را در خود تقویت کنید. جایگزین کردن اخلاق مثبت با منفی شما را به انسانی پر انرژی تبدیل خواهد کرد.

 

9 . تأثیر مستقیم آموزش بهبود فردی در زندگی شخصی افراد

* فرد خلاق و مبتکر در کسب و کار

* افزایش سطح اعتماد به نفس

* ایجاد روحیه و اعتماد به نفس

* ارتباط زناشویی موفق

* تبدیل به پدر یا مادری موفق

* تقویت خصوصیات مثبت و ایجاد آرامش

 

10 . رونق بخشیدن به کسب و کار

حال تصور کنید شما فردی کمال گرا هستید که از زمان به خوبی استفاده میکنید. با مهارت هایی که بدست آورده اید، می توانید کارهایتان را با بهترین بازخورد  انجام دهید. این کار باعث ایجاد انرژی و در شما میشود. به دست آورده هیچ موفقیتی ساده و اتفاقی نیست، مگر اینکه در راه سختی های کار را به جان بخرید. آموزش بهبود فردی از شما فردی توانمند میسازد که شرایط کاری و زندگی خود را به هر صورت که میخواهید مدیریت کنید. در هر لحظه بهترین تصمیم را بگیرید و از روبه رو شدن با بحران واهمه نداشته باشید. البته که روحیه ی مدیر مجموعه بر روحیه ی همه ی افراد تأثیر مستقیم دارد . قطعا می توان با عملکرد مثبت، گام های بزرگ در کسب و کار برداشت. اعتماد پرسنل به مدیر سازمان، به کارآیی آنها می افزاید تا با انگیزه و شوق بیشتری فعالیت کنند. به یاد داشته باشید، علت شکست یا موفقیت در هر زمینه ای، خود شما هستید نه اشخاص دیگر.

می توانید فایل PDF این مقاله را نیز دانلود کنید

آموزش بهبود فردی

این پست چقدر مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش بهبود فردی
ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد