4.5
(2)

اهمیت فرهنگ در بازاریابی و کسب وکار

چگونه مشتریان خود را پیدا کنم؟
در هر کسب وکاری باید نیازسنجی در بازار یک بار قبل از تولید ودر مرحله طراحی مدل کسب وکار انجام دهیم، که متوجه شویم تولید محصول در این زمینه مد نظر آیا بازر فروش دارد یا نه؟اهمیت فرهنگ در بازاریابی را باید مد نظر قرار دهیم و بدانیم بسیاری از نیازهای مصرفی مردم در اثر فرهنگ آنها ایجاد می شود.

نیاز سنجی را باید قبل از تولید محصول نهایی انجام داد و سپس به تولید انبوه مشغول شد و بعد از آن به بازاریابی و فروش باید پرداخت.
زمانی که مشتریان هدف خود را تعیین می کنید باید مشخص کنید که از چه راههایی می توانید فروش را در بین افراد بیشتر کنید و آنها را جذب خود نمایید. افکار و رفتار خرید و نیازهای مشتریان را باید بررسی کنید. مدل های خرید و همچنین مدل های خرید منطقه ای را نیز بشناسید. گاهی برخی محصولات در یک منطقه جغرافیایی فروش بیشتر و بازار گسترده تری دارد.
رفتارمخاطبان آنلاین، مکان مخاطبان حضوری مغازه ها و.. می تواند در ساختن استراتژی شما نقش داشته باشد.

آیا جایی برای گسترش بازار هدف وجود دارد؟
علاوه بر بازار محلی خودتان می توانید، به فکر گسترش فروش درشهرهای مختلف باشید.

آیا عوامل فرهنگی در بازاریابی وفروش نقش دارد؟

تغییراتی که در دودهه گذشته در شرکت ها وصنایع اتفاق افتاده است، موجب بین المللی شدن صنایع مختلف شده است. این پیشرفت ها سبب شده است که بیشتر به یکدیگر وابسته شوند. همه کسب وکارها برای بزرگ شدن ورشد نمودن باید به کشورهای در حال توسعه بپیوندند وجهانی شوند.
گسترش بازار جهانی مدیریت کسب وکارها را تحت تاثیر می گذارد وزمینه کاربردی شرکت ها را تغییر می دهد. آموزش وفراگیری فرهنگ های مختلف تاثیر مثبتی بر گسترش در بازار جهانی دارد.

هر نهادی که جهانی شود باید در مورد تفاوت ها وشباهت ها فرهنگ های مختلف قومیتی وملی کشورها اطلاعات کافی پیدا کند وبر آنها مسلط شود. نیازهای فرهنگ های متفاوت را تشخیص دهد وکسب وکارش را منطبق بر بازار جهانی پیش ببرد.
با ایجاد نگرش های جهانی ابعاد سازمان، باید گسترش یابد وتفاوت اساسی برای حضور در اقتصاد جهانی را کسب نماید. سازمان ها در زمینه فرایند های تصمیم گیری، ارتباطات، ارزیابی عملکرد ومسیرهای ارتقای شغلی همگی تعریف جهانی می پذیرند.

برای موفقیت در عرصه جهانی، و بالا رفتن مدت عمر محصولات در بازار و جلوگیری از عقب افتادن و قدیمی شدن در جهان باید نیروی کاری با مهارتهای بالا در زمینه تجارت جهانی داشت. کشورهای توسعه یافته عامل پیشرفت را تنوع نیروی کار اعلام کرده اند وآن را عامل کسب مزیت رقابتی معرفی نموده اند. اما این اقدام مستلزم شناخت برخوردهای مختلف سازمانی در مواجهه با تنوع فرهنگی در زمینه های مدیریتی و سازمانی مورد نیاز در بهره گیری از تنوع فرهنگی است.

پارامترهای موثر در فروش

در خرید پارامترهایی مانند سن، درآمد، میزان تحصیلات وسلیقه عوامل بسیار مهمی در انتخاب خرید افراد است. بازاریابان شرکت ها باید از تحلیل داده های مربوط به رفتار خرید افراد وداده های مربوط به واکنش خرید آگاهی داشته باشند. رفتار مصرف کننده تحت تاثیر خصوصیات فردی وفرایند تصمیم گیری قرار می گیرد.
مهمترین پارامتر در تعیین سلیقه ورفتار افراد فرهنگ آن افراد است. فرهنگ شامل ارزش ها ورجحان ها است که شخص از فامیل وسایر نهادها می آموزد. در خرید نمودن طبقات مختلف اجتماعی به دلیل عقاید و وضع اقتصادی متفاوت، مختلف خرید می کنند.اهمیت فرهنگ در بازاریابی آشکار است. زیرا هر طبقه بندی اجتماعی رجحان مختلفی در انتخاب کالا و برندی خاص دارند.
عوامل اجتماعی و ارتباطات با فامیل و دوست و موسسات حرفه ای و صنفی شدیدا در امر انتخاب کالا تاثیر دارند.

بازاریابان ممکن است پلن فروش و بازاریابی خود را بر اساس نیازهای گروه خاصی تعیین کنند. شرایط اقتصادی، شیوه زندگی و شخصیت هم بر نحوه خرید کردن موثر است. به طور کلی بر اساس تحقیقات انجام شده بر رفتار خرید مصرف کنندگان؛ مشخص شده که 4 عامل بر رفتار خرید موثرند و عبارتند از: انگیزه، درک و برداشت ذهنی، یادگیری و عقاید قرار می گیرند.

کاربردهای قوم شناسی در درک و شناخت نیازهای مشتریان

قوم شناسی از معیارهای نشان دهنده ،اهمیت فرهنگ در بازاریابی است .قوم شناسی مشتریان این امکان را فراهم می کند که به جای پرسش از افراد در مورد کالاها و خدمات به مشاهده رفتار آنان پرداخته و در زمان استفاده وخرید با آن ها مصاحبه می کنند. قوم شناسی در موارد زیر می تواند به شرکت ها کمک کند:
1. نفوذ به بازارهای جدید 2. اصلاح وبهبود محصولات موجود 3. طراحی نام تجاری یا ایجاد تصویری از آن برای شرکت ها یا محصولات4. طراحی محصولات جدید

اثر مهم بازاریابی بر رشد کسب وکار

بازاریابی برای تجارت های کوچک یک ضرورت به حساب می آید. لازم است که در مسیر موفقیت نسبت به رقبا بهتر عمل کنیم. برای رشد وتوسعه پایدار باید برای بهره گیری از علم روز دنیا در زمینه فناوری اطلاعات، تجارت الکترونیک وبازاریابی اینترنتی فعالیت نمود.
یکی از نکات مهمی که در فروش باید در نظر بگیریم این که خریداران به دنبال نیازهای خود هستند،نیاز افراد معمولا از فرهنگ مصرفی آنان نشات می گیرد و اهمیت فرهنگ در بازاریابی بارز است. شما به عنوان فروشنده وتولید کننده باید نیاز را مد نظر قراردهید وفقط فروش محصولات وخدماتتان را در نظر نگیرید. در واقع باید از دید مشتری تولید وفروش را انجام دهید نه صرفا با نیت فروش.

سخن آخر

برای هر کسب وکاری بازاریابی رکن اساسی است. فرهنگ مردم هر منطقه تاثیر بر رفتار خرید مردم دارد. عادات و تمایلات و میزان وضعیت مالی نیز بر خرید کردن طبقات مختلف یک جامعه موثر است. باید برای شناخت رفتار خرید، فرهنگ مردم یا منطقه خاص مورد نظرمان را برای کسب بازار بشناسیم. مسلط بودن بر عادات و رفتار مردم هر منطقه برای سازمان ها و بازاریابان ضروری است.

مقاله بازاریابی و تکنیکهای فروش را حتما مطالعه نمایید.

در صورت نیاز به اطلاعات کامل درباره کارآفرینی مقاله کارآفرنی را نیز مطالعه نمایید.

این پست چقدر مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.5 / 5. شمارش آرا: 2

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اهمیت فرهنگ در بازاریابی
ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد