0
(0)

ایمیل مارکتینگ

به ارسال ایمیل‌های تجاری به تعدادی که مشتریان هر کسب وکاری باشند یا به افرادی که بخواهیم آنها را مشتری جدید کنید، ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی گفته می‌شود. طبق نظر سنجی‌هایی که انجام شده حدوداً از هر چهل نفر یک نفر به مشتری جدید، بعد از ارسال ایمیل‌ها تبدیل می‌شود.
ایمیل مارکتینگ از طریق ارسال ایمیل انبوه از سوی یک بیزنس انجام می‌شود، هدف ایمیل مارکتینگ ایجاد ارتباط با مخاطبان وحفظ مشتری‌هاست.یکی از روش های دیجیتال مارکتینگ می باشد.
اگر ارسال ایمیل‌ها را بر حسب نیاز مخاطبان و با ترفندهای ارتباطی درست ارتباط با مشتری، ارسال شود، به افزایش فروش، افزایش اعتماد مشتریان، وشناخته تر شدن برند منجر خواهد شد.

اهمیت استفاده از ایمیل مارکتینگ

امروزه به دلایلی مثل افزایش فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام واینستاگرام، استفاده از ایمیل مارکتینگ را ناکارآمد تلقی می‌کنند اما اینطور نیست. در ایران روزانه حدود 70 درصد افراد فعال در اینترنت، ایمیل‌های خود را چک می کنندواهمیت بالایی در ارتباطات دارد. یک نکته مهم دیگر این که، افراد آدرس ایمیلی خود را تغییر نمی‌دهند واین نکته مهمی است، برای دسترسی به افراد با اطمینان به اینکه حتماً ایمیل‌هایشان را چک می‌کنند وتبلیغات را می‌خوانند.
اما در شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام امکان پاک کردن حساب کاربری یا تغییر نشان کاربریشان زودتر اتفاق می افتد وبنابراین دسترسی ثابت به افراد کمتر اتفاق می افتد.

ایمیل مارکتینگ از روش‌های قدیمی ومناسب وپرکاربرد، برای ارتباط گیری وخبر رسانی‌هاست. این روش یکی از مقرون به صرفه‌ترین روش‌های تبلیغات است واثر بخشی بالایی دارد. ما روزانه صندوق دریافتی ایمیل‌ها مون پر از ایمیل‌های تبلیغاتی است یا پیام‌هایی که داخل پوشه اسپم وارد می‌شوند را حتماً نگاه می‌کنید این‌ها همان ایمیل‌های تبلیغات واطلاع رسانی ها هستند که روزانه کسب وکارها به افراد ارسال می‌کنند. هر نهادی که هدفمند ارسال پیام‌ها را انجام دهد، قطعاً اگر پیشنهادات جذاب وهدفدار به مشتریان ارسال شود تأثیر زیادی در برقراری ارتباط مجدد انها با هر کسب وکاری را دارد.

سابقه ایمیل مارکتینگ

گری توترک، اولین کسی بود که حدود چهل سال پیش، اقدام به ارسال ایمیل‌های انبوه در جهت افزایش مشتری را انجام داد. او برای 400 نفر از مشتریان سازمان تجهیزات دیجیتال DEC ایمیل ارسال کرد وفروش 13 میلیون دلاری برای شرکتش ایجاد شد. بعد از این اتفاق مهم به او لقب پدر ایمیل مارکتینگ دادند زیرا با تبلیغات هدفمند، سود قابل توجهی را برای اولین بار رکورد زده بود. در سال‌های 1990 تا 2000 میلادی، با فراگیر شدن اینترنت سبک زندگی مردم، تحول زیادی پیدا کرد. در این زمینه Hotmail با عنوان اولین سرویس ایمیل تحت وب فعالیتش را به صورت رایگان شروع کرد. تا بازاریابان بتوانند از ظرفیت‌های در جهت دیجیتال مارکتینگ استفاده کنند. تا هزینه‌های بازاریابی مستقیم وحضوری کاهش یابد.

بازاریابی ایمیلی کمک کم طوری پیشرفت کرد که حتماً ایمیل‌های تبلیغاتی به اینباکس مخاطب ارسال می‌شد. به دلیل زیاد شدن این ایمیل‌ها، پیام‌هایی که هدفمند نبودند وزمان ارسال ومحتوایشان را رعایت نمی‌کردند به پوشه اسپم ارسال می‌شدند.

از سال 2010 ایمیل مارکتینگ به مرحله جدیدی رسید که چطور باید به صورت حرفه‌ای ایمیل را ارسال کنند. استفاده از محتوای مناسب ومبتنی بر نیاز وعلاقه کاربران، به کارگیری سرویس ایمیل مارکتینگ به صورت حرفه‌ای، یکپارچه سازی ایمیل با سیستم‌های مدیریت محتوا، استفاده از سیستم‌های اتوماسیون ایمیل مارکتینگ، بخش بندی مشتریان وارائه پیشنهادات جذاب شد و موارد اینطور سبب شد تا افراد بیشتر جذب ایمیل‌های دریافتی‌شان شوند.

مزیت‌های ایمیل مارکتینگ

انجام بازاریابی ایمیلی محدودیت زمانی ندارد، و همچنین زمان انجام آن هم بسیار کوتاه وهزینه وانرژی زیادی هم لازم ندارد و خیلی سریع در دسترس افراد زیادی قرار می‌گیرد. این مزیت‌ها در مقایسه با بازار یابی حضوری است.
انعطاف پذیری بالای فضای ایمیل به شما کمک می‌کند تا پیام‌ها را مطابق با سلیقه شخصی هر فرد یا ارگانی با ترکیبی از تصاویر، ویدیو ومتن محتوای مورد نظر را به مخاطب برسانید.

محتوای ارائه شده می‌تواند شخصی سازی شود وبا یک گیمی فیکیشن خاص برای مخاطبان ارسال شود.
از مزیت‌های دیگر ایمیل در مقایسه با روش‌های آفلاین، جداسازی مخاطبان است. این تفکیک مخاطبان موجب می‌شود تا محتوها را به نسبت هدف ومخاطبان خاص متفاوت ارسال کرد وتاثیر گذاری ایمیل‌ها در اینصورت بیشتر خواهد بود.

در مقایسه با روش‌هایی مثل بیلبوردهای تبلیغاتی یا طراحی سایت، تراکت وروش های تبلیغاتی دیگر را ندارد وکاملا به صرفه است.
ایمیل مارکتینگ یک روش اطلاع رسانی به روز وسریع هست و برای اطلاع رسانی رویدادهای مهم از آن استفاده می‌شود. با این ابزار می‌توانید به مخاطبان کد تخفیف برای خرید پیشنهاد دهید وآنان را از رویدادهای مهم هنری یا ورزشی یا برگزاری کلاس‌های آنلاین رایگان ومسابقات واخبار مربوط به کسب وکارتان استفاده کنید.

نرخ بازگشت سرمایه را افزایش می‌دهد

در دنیای امروز که کسب وکارها اهمیت زیادی به تبلیغات می‌دهند و هزینه‌های بالایی برای تبلیغات گسترده می‌پردازند. نرخ بازگشت سرمایه اهمیت زیادی دارد. مدیران می‌خواهند ببینند در ازای هزینه‌ای که می‌پردازند چقدرفروش به دست می اورند. ایمیل‌ها به دلایل کم هزینه بودن با ایجاد مشتریان جدید فقط سوددهی خالص دارند ونرخ بازگشت سرمایه بالایی دارند.

سنجش رفتار مشتریان

بازاریابی ایمیلی یک از بهترین ابزارها برای سنجش وتحلیل رفتار مصرف کنندگان است. با گرفتن بازخورد از رفتار مشتریان می‌توانید بفهمید که چه ایمیل‌هایی را افراد باز کرده‌اند وکدام پیام‌ها برایشان جذاب بوده و اینکه روی کدام لینک‌های موجود در ایمیل‌ها کلیک کرده‌اند ومطالبش را دیده‌اند. که این کمک می‌کند تا به آسانی نظر وهدف مخاطبانتان را بشناسید.

انتقال مستقیم به مخاطب

یک مزیت دیگر انتقال ایمیل تبلیغاتی یا خدماتی این است که خیلی سریع در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد که مشتریان کسب وکار هستند ومعمولا منتظر پیام‌های آن کار هستند. زیرا در مدیریت ارتباط با مشتری اهمیت ویژه‌ای در پیگیری افراد بعد از خرید وارتباط همیشگی با انهاست. این امر سبب می‌شود تا مشتریانتان را به مشتری‌های وفادار تبدیل کنید.

استراتژی‌های ارسال ایمیل

یک استراتژی مناسب اینکه هدف گذاری کنید

برای خودتان معلوم کنید که دنبال چه هستید ومی خواهید با ارسال ایمیل به چه هدفی برسید. مثلاً قصد معرفی برند ومحصولات خود را دارید یا فقط به دنبال فروش بیشتر هستید. به راحتی با تنظیم متن پیام می‌توانید اهداف خودتان را اجرایی کنید و بازخورد خوبی هم داشته باشید.

در بازاریابی ایمیلی زمانبندی داشته باشید

بدانید که بازاریابی ایمیلی یک کار منسجم وپیوسته است. برای مثال خودتان هم تجربه کرده‌اید زمانی که نام برندی بارها به گوش شما برسد یا دیده باشید حتماً موقع نیاز دنبال آن برند خاص می‌روید زیرا بارها برای شما تکرار شده است. مانند تبلیغات تلویزیونی ،در ایمیل مارکتینگ یک تقویم زمانبندی برای ارسال پیام‌ها با متن‌های متفاوت داشت باشید تا اثرگذاری بر مشتیان داشته باشد. مثلاً هر هفته دوشنبه‌ها یک پیام اماده کنید و یکی از محصولاتتان را معرفی کنید و هرهفته بخشی از آن را توضیح دهید و مثلاً تا 3 هفته فقط برای یک محصول پیام دهید.

لوگو داشته باشید

داشتن لوگو به معرفی برند کمک مهمی درد. مردم به بیزنس هایی که لوگو و هویت برندی مشخص وثبت شده دارند اعتماد بیشتری می‌کنند و حتماً برای خواندن ایمیل آنها وقت می‌گذارند وتعامل بهتری با این پیام‌ها دارند. بهترین جا برای نمایش لوگو در بالای ایمیل است. برای افزایش ارتباط با خودتان باید شماره تلفن نیز در گوشه چپ پایین صفحه ثبت کنید وآدرس را نیز در متن ایمیل ارسال کنید.

عکس قرار دهید

یک تصویر مناسب که معرفی از شرکت یا محصولات شما باشد را حتماً در ایمیل جای دهید واز قرار دادن متن زیادی وخسته کننده نیز خودداری کنید.

اندازه ایمیل برای موبایل

امروزه استفاده از موبایل بیشتر از کامپیوتر رونق دارد، سعی کنید اندازه تصاویر نوع قرار گرفتن متن و باقی اطلاعات ایمیل را طوری قرار دهید که به راحتی در موبایل کامل نمایش داده شود.
برای طراحی ایمیل باید از قالب‌های طراحی شده استفاده کنید.

ابزارهای ارسال ایمیل به صورت رایگان

برنامه Hemingway

این نرم افزار به صورت انلاین به شما این امکان را می‌دهد تا به صورت منسجم برای مخاطبانتان ایمیل بزنید. وبه صورت انلاین ایمیل را ویرایش وغلط یابی نیز می‌کند.

برنامه HTML Validator

این ابزار کاربردی بیشتر برای اعتبار سنجی دارد. کمک می‌کند تا مشکلات فنی را بررسی ورفع کنید. ای دی‌های تکراری را نیز مشخص می‌کند.

برنامه Social Media share Link Generator

این ابزار به شما کمک می‌کند تا با گزینه اشتراک گذاری، آدرس شبکه‌های مجازی را در متن ایمیل جا دهید و همچنین مطلب ایمیل را در شبک های مجازی به اشتراک گذارید. استفاده از این برنامه کمک بیشتری به کسب وکار و برند دارد.

ابزار sendloop در ایمیل مارکتینگ

اگر زبان برند شما دوستانه از ابزار send loop باشد فراموش نشدنی می‌شوید. زیرا این برنامه با زمانبندی اتومات ایمیل می‌فرستد و پنل مدیریتی بسیار آسانی دارد. و میزان اسپم شدن ایمیل‌ها را کم می‌کند.

این پست چقدر مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ایمیل مارکتینگ
ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد