0
(0)

 تعریف بازاریابی درونگرا

در مقایسه با بازاریابی جذبی یا ربایشی که می خواهد مشتری را به اجبار به خود جذب کند، بازاریابی درونگرا نیازی به اجبار کردن ندارد، با ایجاد محتوایی خوب وجذاب برای پاسخ به نیازها ومشکلات مخاطب آن ها را به خود جذب می کند وبرای کسب وکار شما اعتماد می آورد.

شیوه بازاریابی درونگرا

بازاریابی درونگرا را به دو بخش تقسیم می کنیم، از ابتدای پیدایش بازاریابی درونگرا، متخصصان آن را به چهار مرحله جذب مخاطب، تبدیل به دنبال کننده، نزدیک شدن وتبدیل به مشتری و در نهایت جلب رضایت مشتری است.

از سال 2006 بازاریابی درونگرا موثر ترین روش برای کسب وکارهای آنلاین و دیجیتال مارکتینگ محسوب شد. بازاریابی درونگرا با ایجاد محتوای جذاب ومفید علایق ?preview_id=4375&preview_nonceمشتری ها را به محتوا جذب می کند وبازدید کننده سایت ها را افزایش می دهد وبعد از آن می شود با روش هایی مخاطبان را محصولات کم کم آشنا واجناس را به آنها فروخت ومشتریان بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم.

 

استراتژی بازاریابی درونگرا

چهار استراتژی در بازاریابی درونگرا وجود دارد. این ها همان مسیری هستند که اگر انجام شود یک غریبه با کسب وکار آشنا وتبدیل به مشتری می شود. این مسیرها عبارتند از:

  1. جذب کردن افراد غریبه به کمک اطلاع رسانی ومحتوانویسی.

در این مرحله ما قصد داریم که با ابزارهای جذب مخاطب درست به سایت انجام دهیم و نظر مشتری را جلب کنیم که محصول ما می تواند مشکلات شما رفع کند.

یکی از ابزار های جذب مخاطب وبلاگ نویسی است. ومحتوایی برای جذب مخاطبان نوشته شود تا نیازی را از او برطرف کند واو را به کاربرهمیشگی وبلاگ تبدیل کند.

صفحات: صفحات شما، نمای فروشگاه دیجیتالی شماست. پس بهترین تصاویر را برای سایت خود بسازید.

2.تبدیل کردن، یعنی شناساندن محصول به افراد تا تبدیل به خواهان اجناس شوند.

 

3.نزدیک کردن، جا انداختن کالا در ذهن فرد ونشان دادن وجه تمایز بین کالای خودتان وکالاهای دیگران

4.جلب رضایت، ارائه نمونه با تصاویر ویدیو وارائه کالا با هزینه کمتر ودادن تضمین به مشتری که اگر رضایت نداشتند هزینه عودت داده می شود و ارائه مزایای رقابتی و دادن تخفیف مناسب، در بازارتا رضایت مشتری جلب شود.

بازاریابی درونگرا برای دو گروه از مشاغل مناسب است

1.کسب وکارهای کوچک با درآمد های بزرگ

2.شرکت های دانش بنیان

در بازاریابی درونگرا مفهوم این است که مشتری احساس کند که خودش خواسته به سراغ شما بیاید نه اینکه شما درخواست داده باشید. و شروع ارتباط با مخاطب با تصمیم خود مخاطب انجام می شود . مثلا در وبلاگ مطلب موردنظرش را می بیند یا در شبکه اجتماعی تصاویر یا مطلب مورد نظرش را در سایت و شبکه مجازی شما می بیند وتصمیم می گیرد که از اطلاعات شما که راجبه محصولات وخدمات خودتان قرار داده اید استفاده می کند.

بازاریابی درونی با کمک وبلاگ ها، شبکه های اجتماعی و اینفوگرافیک ها، ایمیل های خبرنامه و موارد محتوایی که مردم مایل به خواندشان هستند انجام می شود. و سئو به پیدا شدن محتواهای مورد نظر مخاطبان کمک می کند.

تفاوت بازاریابی برونگرا ودرونگرا چیست؟

بر خلاف بازاریابی برونگرا، در بازاریابی درونگرا نیازی به صرف انرژی زیاد برای توجه مشتریان نداریم. در استراتژی بازاریابی درونگرا با تاکید بر نیاز مشتریان به آنها دید مناسبی از محصولات خود بدهید وضمن معرفی خود وکسب اعتماد آنها را ترغیب به خرید کنید. در روش های برونگرا مثل تبلیغات تلویزیونی احتمال نادیده گرفتن تبلیغات است. مثلا کانال تلویزیونی را مخاطب عوض می کند. در این روش برونگرا مخاطب به سمت ما نیامده است. این عدم توجه به تبلیغات ضرر زیادی به آن کسب وکار است.

در بازاریابی درونگرا یا ربایشی محدودیت مکانی ندارد چون آنلاین انجام می گیرد. دراین روش مخاطب با سرچ خودش وارد سایت مورد نظر می شود ومحتوا را می خواند و احتمال تبدیل بازدید کننده به مشتری زیادتراست. در این روش 60 درصد هزینه ها کمتر از بازاریابی برونگراست.

یک مثال موفق از بلاگ نویسی: فروشگاه بین المللی tesco

تسکو یک فروشگاه بین المللی مواد غذایی است که با بازاریابی درونگرا به وسیله تولید محتوا در وبلاگ فروشگاه هوشمندانه پیاده سازی کرده است. در وبلاگ تسکو با نام tescoliving مطالبی درباره چگونگی خرید به صرفه در فروشگاه مواد غذایی، نحوه انتخاب مواد غذایی مناسب وانواع ایده های خوب بیان شده است.

شبکه اجتماعی موفق در بازاریابی درونگرا

استارباکس

استارباکس یک اپلیکیشن موبایل دارد و در فضای شبکه های اجتماعی فعالیت دارد. در اپلیکیشن آن امکان ثبت سفارش و پرداخت آنلاین، نظر دادن وجود دارد و همچنین مشتریان استارباکس با نصب اپلیکیشن از تخفیفات استفاده می کنند.

 

این پست چقدر مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازاریابی درونگرا
ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد