0
(0)

هدف اصلی هر کسب وکار بازاریابی و جذب مشتریان است.

در اقتصاد پویا و رقابتی ما، بازار یابی و جذب مشتری فعالیت و هدف اصلی هر کسب و کار است. در واقع همه کسب و کار ها کسب و کار بازاریابی هستند. بازاریابی استراتژیک علم تشخیص خواسته‌ها اساسی مشتریان فعلی و مشتریان آینده و سپس ایجاد محصولات و خدماتی است که نیازهای مشتریان را رفع کند. هدف بازاریابی استراتژیک آن است که این امکان را فراهم کند که تعداد زیادی از خدمات خود را با قیمت بالاتری در گستره وسیع‌تری به فروش رسانید.

سودمندترین استراتژی بازار یابی افزایش کیفیت خدمات هست. برای جذب مشتری و خرید کردن باید هزینه جذب را بپردازید یعنی هزینه تبلیغات و بسته بندی و هر خدمات دیگری که موجب افزایش جذب مشتری به محصول یا خدمات می‌شود را باید بپردازید.از استراتژی های مهم در فروش وبازاریابی برندسازی است.زیرا برند اهمیت وکیفیت شرکت تولید کننده محصولات را نشان می دهد.

روش‌های موفق فروش محصولات و بازار یابی

قیمت گذاری در بازاریابی

یکی از روش‌های بازاریابی موفق، تغییر قیمت‌هاست. مثلاً با تولید انبوه می‌توان قیمت‌ها را کاهش داد. با کاهش هزینه‌های تولید می‌توان قیمت‌ها را کم کرد.

تحویل ارزش واقعی

یکی از روش‌های بازاریابی این است که به مشتری ارزش واقعی را تحویل دهیم. آن انتظاری که از بهترین محصول در فکر مشتری هست را با قیمت مناسب عرضه کنیم تا جذب مشتری بهتری پیدا کنیم.

شرایط واقعی مشتری

یکی از روش‌های بازاریابی هماهنگی با شرایط اقتصادی و اجتماعی مشتریان است. سیاست پس دادن پول افراد در صورت عدم نارضایتی یکی از مثال‌های این استراتژی است. زیرا مشتری اگر احساس کند در صورت خرید و عدم رضایت از محصول مجبور به تحمل آن خرید است. ترس از بی کیفیتی محصولات مانعی برای خرید های بیشتر و مشتری‌های زیاد است. این استراتژی نوعی ضمانت است.

برای بازاریابی ایده یا محصول جدید باید سه سؤال مطرح کنیم:

آیا افرادی وجود دارند که خدمات شما را بخرند؟

توجه داشته باشید نرخ موفقیت به شکست اولیه در محصولات جدید 20/80 است. یعنی 80 درصد محصولات جدید شکست می‌خورند. این محصولات به سهم بازار زیادی نمی‌رسند و شرکت ضرر می‌کند و تنها 20 درصد محصولات جدید سود می‌کنند. به طور مثال از اپلیکیشن هایی که در اینترنت وارد می شوند ،تنها تعداد اندکی به کاربرد و فروش عالی می‌رسند.

تحقیقات بازار

در مرحله قبل از تولید انبوه باید بررسی شود که در بازار تقاضایی برای این خدمات هست یا نه و همچنین بفهمند برای تولید محصول به شکل سود آور باید چه کنند؟ با آمودن زود هنگام بازار و سنجیدن نظرات واقعی مشتریان می‌توانید زمان ورود به بازار را جلو بیاندازید آیا بازار متمرکز است؟

برای تمرکز بر بازار مشتریان خدمات می‌توانید به تبلیغ پرداخته تا کاملاً بستر فروش را در دست بگیرید. به اندازه لازم برای تبلیغات و اطلاع رسانی خدمات شرکتتان هزینه کنید. زیرا مشتریانی ممکن است در روستاها برای شما باشد که تنها از طریق تبلیغ بتوانید به آنها دسترسی پیدا کنید.

مشتری چگونه خرید می‌کند؟ این سؤال مشخص کننده نحوه خرید مشتری است: پست مستقیم، از عمده فروشی، از خرده فروشی یا به صورت انلاین؟ انتخاب نحوه فروش باید بر حسب امار صورت گیرد تا به روشی بپردازید که معمولاً بیشترین میزان فروش را دارد.

کاربرد محصول چیست؟ شما باید بتوانید در کنار سایر رقبا دلیلی برای مزیت کالای خودتان ابراز کنید که بتوان درجلب مشتری مزیت کاربردی محصول رابه مشتریان اعلام کنید. مشتریان مزیت یا تغییری که در کالا موجود باشد را انتخاب می‌کنند.

در بازار باید به مسولیت فروش توجه کنید: در ارائه خدمات و محصولات توجه ویژه‌ای به رسیدگی مشکلات احتمالی بعد از فروش خدمات را داشته باشید و حتماً به مشتریان رسیدگی کنید.

مقاله اهمیت فرهنگ در بازاریابی را نیز مطالعه نمایید.

 

این پست چقدر مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازاریابی
ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد