0
(0)

بک لینک

از پرکاربردترین کارها برای بهینه سازی وب سایت، و بهبود سئوی سایت، بک لینک‌ها هستند. بک لینک‌ها، همان لینک‌های ورودی به سایت شما از سایر وبسایت ها می‌باشند. منظور از لینک‌ها، لینک متن یا تصاویری هستند که با کلیک بر روی آنها کاربر به سایت شما وارد می‌شود. زمانی که یک صفحه وب آدرس وب شما را در سایت خود قرار می‌دهد طوری که با کلیک بر روی آن آدرس به وبسایت شما هدایت شودآن آدرس به عنوان یک بک لینک است.
چند سال پیش بک لینک هاتاثیر مهمی دررتبه وبسایت ها برای موتورهای جستجو داشتند اما امروزه با تغییر الگوریتم‌های گوگل مقداری از اهمیت بک لینک‌ها در سئوی وبسایت کاسته شده است.استراتژی لینک خارجی در کسب و کارهای اینترنتی اهمیت ویژه ای دارد.

معرفی انواع بک لینک و تأثیر آنها بر سئو

بک لینک‌ها انواع متفاوتی دارند، به یک لینک فالو ونوفالو و لینک‌های داخلی و خارجی تقسیم می‌شوند. داشتن بک لینک از مسیرهای اصلی گوگل برای جستجو وایندکس کردن صفحات جدید در اینترنت است. علاوه بر این‌ها تعداد وکیفیت بک لینک‌ها بر رتبه بندی گوگل تأثیر مستقیمی دارد.
ربات گوگل صفحات را ایندکس می‌کند وبر حسب لینک‌های موجود در آن ارزش واعتبار صفحات لینک شده را مشخص می‌کند. بک لینک راههای ارتباطی بین دو سایت برای دسترسی سریع کاربران به اطلاعات بیشتر است.

تفاوت لینک سازی داخلی وخارجی

مبحث لینک سازی به دو بخش اصلی لینک سازی داخلی وخارجی مربوط می‌شود که با هم تفاوت‌هایی نیز دارند. لینک سازی داخلی ایجاد یک لینک بین صفحات یک سایت است. ایجاد لینک با سایت‌های دیگر را بک لینک یا همان لینک خارجی گویند.

تفاوت بک لینک فالو وآنفالو

لینک‌ها را می‌توان در موقع کد نویسی سایت html از ویژگی نوفالو nofollow استفاده کرد. هر لینک به طور پیش فرض dofollow استفاده شده باشد. زمانی که ربات گوگل بک لینک نوفالو را مشاهده می‌کند ارزش واعتباری به صفحه هدف منتقل نمی‌کند.
گوگل درسال 1990 پیج رنک را معرفی کرد و درآن زمان تعداد بک لینک‌های یک وبسایت تأثیر بسیار زیادی بر رتبه بندی آن در نتایج گوگل داشت. متخصین سئو ومدیران وب سایت‌ها از این نکته استفاده کردند وبا تکنیک‌های مانند آن تبادل لینک یا خرید تا جایگاه خود را در نتایج گوگل بهبود دهند.
با افزایش لینک دهی سایت‌ها وبالارفتن استفاده از لینک سازی خارجی سایت‌ها، گوگل الگوریتم های خودش را تغییر داد والگوریتم پنگوئن را برای جریمه سایت‌هایی که به خرید وفروش بک لینک می‌پرداختند استفاده کرد. الگوریتم پنگوئن سایت‌هایی که بک لینک غیر طبیعی زیادی را دارند جریمه کرد.

متن لینک شده Anchor Text

متن لینک شده یعنی اینکه لینکی را بر روی کلمه یا عبارتی قرارداده شده است. در گذشته عبارتی بود که “برای ورود به سایت اینجا را کلیک کنید”لینک را بر روی کلمه اینجا می‌گذاشتند. زمانی که این لینک‌ها برای ورود به سایت‌های دیگر باشند جایگاه آن سایت در گوگل بهبود می‌یابد.
متن‌های لینک شده به سایت شما ترکیبی از حالت‌های رایج در فضای اینترنت داشته باشند. مهم‌ترین ترکیبات رایج به شرح زیر است:

1. کلمه یا عبارت هدف برای سئو مانند “طراحی سایت”
2. نام برند شما مانند فرهنگ الکترونیک
3. ترکیبی از نام برند وکلمه هدف مثل طراحی سایت فرهنگ الکترونیک
4. عبارت عمومی مثل صفحه یا منبع

در ایجاد بک لینک‌ها نباید بیش از اندازه ارسال لینک داشت بلکه باید هدفمند ومنظم باشند. در غیر اینصورت گوگل رفتار غیر طبیعی را در سایت‌ها با جریمه روبرو می‌کند واز رتبه صفحات کم می‌شود.

ارزش بک لینک‌ها

گوگل در تعیین اعتبار بک لینک‌ها فاکتورهای متفاوتی را در نظر می‌گیرد.

1. اعتباردامنه یا domain Authority

فاکتورهای زیادی برای تعیین اعتبار دامنه لحاظ می‌شود که معمولاً عبارتند از: نوع دامنه، عمر دامنه، تعداد بک لینک‌های ارتباطی، تعداد لینک‌های خروجی، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و هر چقدر اعتبار دامنه که به شما لینک داده می‌شود بیشتر باشد ارزش بک لینک وتاثیر آن بر جایگاه سایت بیشتر خواهد شد.

2.اعتبار صفحه یا page Authority

برای لینک دادن به یک صفحه از سایت، اعتبار صفحه شباهت زیادی به اعتبار وارزش دامنه دارد. میزان اعتبار یک صفحه به لینک سازی های داخلی آن وهمچنین بک لینک‌های مستقیم سایت تعیین می‌گردد.
صفحاتی که لینک سازی داخلی خوبی داشته باشند اعتبار بالایی نیز دارند. صفحاتی که در منوی سایت هستندمعمولا معتبرترین صفحات آن دامنه خواهند بود. برای بررسی و تحلیل اعتبار سایت می‌توانید از ابزارهای قدرتمندی که در سایت moz.com هست استفاده کنید.

3. تعداد لینک‌های خروجی

هر دامنه‌ای یا سایتی که به وبسایت شما لینک می‌دهد حتماً به سایت‌های دیگر نیز لینک داده است. هر چقدر تعداد سایت‌هایی که در صفحه یا در کل یک دامنه لینک شده‌اند زیاد باشد از میزان اعتباری که به هر کدام می‌رسد کم می‌شود. در واقع این ارزش دهی بین آن سایت‌ها تقسیم می‌شود واگر زیاد بک لینک داده باشند اعتبار کمتری به هر کدام تعلق می‌گیرد.

4.جایگاه قرار گرفتن لینک خارجی در سایت

شاید لینکها در ساید بار یا فوتر یا در مقالات سایت قرار بگیرند. با توجه به محل قرار گرفتن این سایت‌ها، ارزش آن‌ها نیز فرق دارد و لینک‌هایی که در محتوای مقالات قرار گیرند ارز ش بیشتری برای افزایش رتبه سایت خواهند داشت.

کامنت بگذارید برای گرفتن بک لینک

در وبسایت ها و شبکه‌های اجتماعی لینک سازی خارجی انجام دهید.انجمن‌های گفتگویی جایگاه مناسبی برای گرفتن لینک های خارجی برای سایت با ارزش می باشد و امروزه با گسترش شبکه‌های اجتماعی می‌توان از این پلتفرم‌ها برای گرفتن بک لینک برای سایت‌ها استفاده نمود.

این پست چقدر مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بک لینک
ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد