0
(0)

سئو برگرفته ار عبارت ( Search Engine Optimaization ) است که حروفی معادل، چون SEO یا بهینه سازی موتورهای جستجودارد، که همگی آنها به یک معنی است. امروزه تأثیر سئو (SEO) بر کسب و کار های اینترنتی، بیشتر از سایر روش های بازاریابی اینترنتی مانند تبلیغات است. سئو باعث جهش چشمگیری در کسب و کار اینترنتی میشود. اگر می خواهید بازدید منحصر به فردی از موتورهای جستجو دریافت کنید و ترافیک سایت و میزان فروش خودتان را افزایش دهید از تأثیر سئو بر کسب و کار های اینترنتی خود غافل نشوید. همه ی ما داستان جک و لوبیای سحرآمیز را شنیده ایم. پسر جوانی که از ساقه لوبیای سحرآمیزی که در بیرون خانه اش رشد کرده بود بالا رفت و به پول و ثروت فراوانی رسید. در دنیای امروز سئو برای وب سایت های کسب و کار اینترنتی، مشابه لوبیای سحرآمیز است.

اهمیت سئو بر کسب و کارهای اینترنتی

بیش از 85 درصد کاربران از طریق موتورهای جستجو به وب سایت ها می آیند و 50 درصد از آنها همواره محصولات و خدمات مورد نیاز خود را به صورت اینترنتی و آنلاین خریداری میکنند. پس بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو تأثیر بسیار بالایی بر معرفی و ارتقاء رتبه سایت در نتایج جستجو بسیار اهمیت دارد. برای بهینه سازی سایت تکنیک های مختلفی وجود دارد که انجام آنها در کنار هم منجر به قرارگیری وب سایت یا فروشگاه شما در صدر نتایج موتورهای جستجو می شود. بهینه سازی محتوای سایت، ساختار سایت، و واکنشگرا بودن وب سایت یا فروشگاه شما از جمله چیزهایی هستند که در بهینه سازی باید رعایت شوند. قرار گرفتن در نتایج اولیه جستجو باعث جلب اعتماد کاربران و افزایش میزان بازدید از وب سایت شما خواهد شد.

 

مزایای سئو بر کسب و کار اینترنتی

* مطرح شدن وبسایت در صدر نتایج موتورهای جستجو

* افزایش اعتبار و ایجاد حس اعتماد

* افزایش بازدیدکنندگان و مخاطبان

* برند شدن نام تجاری کسب و کار اینترنتی

* بازاریابی اینترنتی محصولات کسب و کار

* مطرح شدن کسب و کار اینرنتی در شبکه های اجتماعی

*کاهش هزینه های تبلیغات

* افزایش فروش و بازگشت سرمایه

 

تکنیک های استفاده از سئو بر کسب و کارهای اینترنتی

1 . تولید محتوای عالی

محتوای دست اول و عالی مهمترین رکن برای بهبود سئو و افزایش بازدید سایت است. تولید محتوا با کیفیت متنی، ویدیویی، تصویری، صوتی و … بازدید و نرخ تعامل سایت را بالا برده و به تعداد مخاطبان می افزاید. این موضوع از چشم موتورهای جستجو دور نمی ماند و تأثیر بسیار زیادی در رتبه سایت شما در نتایج جستجو دارد. یک محتوای عالی باید دارای ویژگی های زیر باشد:

* عنوان مناسب و جذاب

* هدفمند بودن محتوا

* کیفیت بالا سطح علمی و تحقیق زیاد قبل از تولید محتوا

* چک کردن محتوای رقبا و سعی در بهبود کمبودها

* بیان شیوا و یکپارچه

* استفاده از تصاویر

* استفاده از ویدیو

* انسجام متن، شروع و پایان مناسب

کلمات کلیدی

2 . کلمات کلیدی

کلمات کلیدی همان عباراتی هستند که از سوی کاربران اینترنتی در موتورهای جستجو استفاده می شوند. هنگامی که محتواهای سایت تولید می شوند، باید کلمات کلیدی که بیشترین کاربرد را دارند، در آنها استفاده شود. موتورهای جستجو با گرفتن دستور از کاربران، به دنبال محتواهایی هستند که متناسب با نیاز آنها است. استفاده از کلمات کلیدیی در مطالب، ترفندها و ابزارهایی دارد که شامل:

* خودتان را جای کاربر قرار دهید.

* از Googlr Trends برای مقایسه و انتخاب کلمات پر مخاطب استفاده کنید.

* حدس های گوگل در هنگام سرچ را برسی کنید.

* از کلمات کلیدی طولانی به خاطر رقابت کمتر استفاده کنید.

 

3 . ساختار لینک

ساختار مناسب لینک های صفحات وبسایت هم از موضوعات مهم برای موتورهای جستجو میباشد. استفاده از ساختار مناسب لینک صفحات، نظم بسیار زیادی به مطالب شما میدهد و میتواند به سئوی سایت شما کمک کند. در این صورت باید لینک این سایت ها را بر روی کلمات کلیدی قرار داد. البته وب سایت هایی که انتخاب میشوند، باید با موضوع کلمات کلیدی هماهنگ باشند.

 

4 . استفاده از متن جایگزین برای عکس

قابلیت متن جایگزین در واقع به معنای قرار دادن توصیفی کوتاه برای عکس های استفاده شده می باشد. این قابلیت به موتورهای جستجو کمک میکند تا هنگامی ک مخاطب درباره ی موضوعی در بخش تصاویر جستجو میکند، تصاویر شما که با موضوع جستجو مرتبط است در بخش تصاویر به نمایش در بیاید و همین موجب افزایش ترافیک سایت و حضور بهتر در نتایج جستجو میباشد.

 

5 . توضیحات متا

توضیحات متا قسمتی از متن است که در صفحه نتایج جستجو، در زیر عنوان اصلی قرار میگیرد. توضیحات متا باید بتواند به کنجکاوی بازدید کننده ها تا حدودی پاسخ دهد. در صورتی که چکیده ای کوتاه از محتوا باشد، تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت. به کار بردن کلمات کلیدی در توضیحات متا نیز یکی دیگر از اصول و تکنیک های تأثیر سئو بر کسب و کار های اینترنتی میباشد.

 

6 . عناوین جذاب

اولین نکته ای که باید به آن دقت کنیم عناوین صفحات سایت است. زمانی که عناوین را انتخاب میکنیم باید ابتدا کلمات کلیدی را در آن قرار دهیم. با این کار میتوانیم حس کنجکاوی بازدید کننده گان را برانگیزیم.

 

چرا سایت های کسب و کار اینترنتی ب سئو نیاز دارند؟

تمامی شرکت های کوچک یا بزرگ، تازه تأسیس یا حرفه ای، برای حداکثر سود دهی به سئو نیاز دارند. دلایلی که چرا باید تأثیر سئو بر کسب و کار های اینترنتی خود را جدی بگیریم عبارتند از:

1 . سئو برای کمک به مشتریان جهت پیدا کردن شما مهم است.

ایجاد سایت کسب و کار اینترنتی بدون سئو مانند هزینه کردن پول زیاد بدون هدف است. آمار ها نشان میدهد که 89 درصد مشتریان برای تصمیم گیری نهایی خرید خود از موتور های جستجو استفاده میکنند. بنابراین عدم توجه به سئو باعث عدم توجه مشتریان بالقوه اینترنت به سایت شما در زمان خرید های اینترنتی میشود. زمانی که سایت شما در نتایج جستجو قرار نگیرد، افراد کمتری به سمت کسب وکار شما می آیند و کسب و کار شما کاهش میابد و در نتیجه فروش کمتری خواهید داشت.

.

2 . سئو یک روش مقرون به صرفه برای رشد بیشتر کسب و کار اینترنتی است.

هنگامی که رقابت بین شرکت ها زیاد میشود میزان هزینه کلیک روی لینک های سایت برای افزایش ترافیک ورودی سایت در اینترنت زیاد میشود و گاهی سایت ها مجبور به خرید بنرهای تبلیغاتی و سایر روش ها میشوند. در این زمان سئو نقش خود را به عنوان یک روش مقرون به صرفه برای عدم وابستگی به سایر روش ها به خوبی ایفا میکند. شما میتوانید حجم زیادی از ترافیک اینترنت بدون پرداخت هزینه ی مستقیمی به سمت کسب و کار خود جلب کنید. شرکت های موفق تجارت آنلاین اهمیت زیادی برای بهینه سازی وب سایت های خود را جهت گوگل میدهند.

 

3 . تأثیر سئو بلند مدت است، سئو سرمایه گذاری بزرگ است.

سئو نتایجی را ارائه میدهد که هدفمند، مقرون به صرفه و قابل سنجش و طولانی مدت هستند. سئو تنها روشی است که نتیجه آن مستمر است، شب و روز کار میکند. اثرات دراز مدت یک برنامه جامع سئو بسیار واضح است.

 

4 .سئو سبب مطرح شدن برند شما میشود.

اگر چه بازاریابان برند سازی را به عنوان اولویت چهارم در حوزه موتورهای جستجو معرفی کرده اند، اما میزان اهمیت این موضوع در حال افزایش است. اگر شما در حال فروش محصولی هستید که تنها در فروشگاه ها قابل عرضه است، مانند نوشیدنی، بنزین و مواد شوینده یا اینکه یک کمپین انتخاباتی را هدایت میکنید. برند سازی باید جزو اولویت اول شما باشد.

 

 

 

این پست چقدر مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تأثیر سئو بر کسب و کار های اینترنتی
ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد