0
(0)

تعریف تبلیغ نویسی

نوشتن تبلیغ در واقع استفاده درست و جذاب از تکنیک‌های نوشتن برای معرفی کالا یا خدمات در صفحات وب به مشتریان را تبلیغ نویسی گویند. تا به کمک آن اطلاعات لازم در اختیار مشتری قرار بگیرد و منجر به فروش شود. این کار همان وظیفه بازاریابان حضوری یا تلفنی است که که با تک تک مشتریان تماس می‌گیرد تا محصولی را معرفی و به فروش رساند. که این امر با طریق تبلیغات انلاین و پست‌های وبلاگ، تبلیغات مجله اتفاق می افتد.

طراحی، بازاریابی محتوا، سئو، و هک رشد همه بخش‌هایی از دیجیتال مارکتینگ هستند. نوشتن محتوای تبلیغاتی همه این موارد را به هم وصل می‌کند.
اساساً تبلیغ نویسی حرفه‌ای اصول و تکنیک‌هایی دارد.

تکنیک های تبلیغ نویسی

1. چه چیزی شما را متفاوت از بقیه کرده است

برای شروع کار ابتدا به تفاوت‌های رقابتی خودتان با سایرین توجه کنید. بدانید که چه عاملی موجب می‌شود تا به جای رقبا از شما خرید کنند. به مشتریان دلیلی را ارائه دهید تا به تبلیغات شما اهمیت بدهند. سیاست و روش شما در قیمت گذاری و خدمات دهی می‌تواند یک مزیت رقابتی باشد.

2.تبلیغ نویسی قوی با تیتر حرفه‌ای و قوی

تیتر یک تبلیغ مهم‌ترین قسمت آن است برای جلب توجه بیشتر باید تیتر مهم نوشت. باید بدانید مشتریان بیشتر به دنبال چه هستند و اینکه بدانید توجه چه گروهی از افراد را می‌خواهید جلب کنید .

3. پیشنهادی به آنها بدهید که نتوانند رد کنند

یکی از تکنیک‌های تبلیغات ارائه پیشنهاد عالی است که مشتریان نتوانند رد کنند. مثلاً در زمینه قیمت خدمات مبلغی را بگویید که واقعاً عامل برتری شما باشد و همیشه مشتری را به سمت شما برای خرید آن محصول بیاورد. مثلاً نوشتن ارسال رایگان یا تخفیف باورنکردنی و عناوین دیگر واقعاً برای مشتریان اهمیت و تأثیر دارد.
البته باید توجه کنید که بر کیفیت محصولات و قیمت محصولات تاکید کنید تا مشتریان تصور اشتباه نداشته باشند که مثلاً شما آموزشی را به قیمت پایین‌تر ارائه داده‌اید که ارزش اصلی را ندارد. تخفیفات مناسب و زمان دار بدهید مثلاً 30 درصد تخفیف تا بیست روز برای یک محصول بنویسید تا حس اضطرار در مشتری را به وجود بیاورید.

4. از ویژگی‌های محصول و خدمات خود در تبلیغ نویسی  بنویسید

منظور از ویژگی‌ها جزییات محصول نیست ویژگی که مد نظر مشتری وتفاوت محصول را عنوان می‌کند بنویسید. این اطمینان را به ذهن مخاطبتان بدهید که تفاوت اساسی با یک کالای مشابه دیگر دارید. مثلاً اگر خدمات شما حتی موجب کاهش زمان می‌شود نیز بیان کنید. به مشتری تمام ویژگی‌ها را لیست شده بگویید
در قالب یک خبر، اجناس خود را بفروشید و اهداف خرید و فروش را پیش ببرید.

برای مثال در سایتی خبری منتشر شده بود راجبه نحوه استفاده افراد از گوشی و میزان کارکرد با گوشی با همراه و بعد از این خبر به تبلیغات برای خرید موبایل و تبلت از سایت خودشان استفاده کرده بود.

یکی دیگر از تکنیک‌های فروش این است که در هنگام معرفی و تبلیغ نویسی به مشتری بگوییم که اگر از کیفیت خدمات یا جنس محصول راضی نبود کل مبلغ به آنها برگشت داده می‌شود. موجب می‌شود تا اطمینان به محصول در ذهن مخاطب ایجاد گردد.

چه مشکلی را رفع می‌کند.

مردم برای خرید دو چیز را مد نظر می‌گیرند اینکه محصول چه لذتی دارد و چه مشکلی را از آن‌ها رفع می‌کند. برای مثال یک شرکت بیمه‌ای می‌تواند برای بیمه ماشین می تواندعنوان زیر را بنویسد؟ آیا هزینه زیادی برای بیمه اتومبیل خود پرداخت می‌کنید؟

در این عنوان در مورد حرف می زند که مشتریان چگونه مشتریان هزینه زیادی را برای بیمه صرف می‌کنند و اینکه شرکت آنها چطور می‌تواند به انها کمک کند تا پول بیشتری صرفه جویی کنند. هدف آگهی این است که ابتدا بر روی یک مشکل تمرکز می‌کند و سپس بر روی این که شما چگونه مشکل را برطرف می‌کنید توضیح می‌دهد.

مثلاً شرکتی برای برطرف کردن مشکل کار آفرینان مشاوره‌ای را ارائه می‌دهد تا بفهمند چرا مشتریان وب سایت انها را ترک می‌کنند و سپس بیان می‌کند که خودشان چگونه به بهبود شرایط آنها کمک می‌کنند تا افراد را به مشتریان وفادار تبدیل کند و با این کمک برای شرکت خودش مشتری جلب می‌کند.

علاقمند هستید چه کسانی محصول شما را خریداری کنند؟

این سؤال مشخص می‌کند که دوست دارید محصولتان را به چه کسی بفروشید. مثلاً دوست دارید با 500 شرکت برتر آمریکایی کنید یا یک استارتاپ؟؟ بدانید تمایل همکاری برای کدام است ؟پس تبلیغات نویسی خود را بر حسب مخاطب مورد نظر خود انجام دهید.
برای مثالی دیگر من دوست دارم محصولاتم را به هر کسی که مایل است وضعیت سایتش را بهبود دهد بفروشم اما در اصل ترجیح می‌دهم خریداران را از بین مارکتر ها و استارتاپ ها باشند.

مشتریان چه چیزی را در مورد محصول شما در تبلیغ نویسی را دوست دارند؟

علاوه بر اینکه باید نیاز مشتریان خود را بدانید باید بفهمید که مشتریان از چه چیز محصول خوششان می اید؟ چرا یکیبار از شما خرید کرده‌اند و چرا دیگر خرید نکرده‌اند
برای مثال صاحبان خودرو پریوس علاقه دارند تا سهمی در حفاظت محیط زیست داشته باشند. این کار برای آن‌ها مهم‌تر از نحوه نمایش خودروست. برای همین شرکت تویوتا هوشمندانه باید از این زاویه به بهبود خودروهایش اقدام کند. پس تبلیغ نویسی ها باید بر این متمرکز شوند که کاربری متفاوت محصولاتشان بر روی چه نکاتی است.
متقاعد سازی مشتریان اهمیت تبلیغ نویسی  است.

مانند یک بازاریاب حرفه‌ای که حضوری مشتری را ترغیب و متقاعد می‌کند برای خرید تبلیغات متقاعد کننده بنویسید.

متقاعد کردن همان نفوذ در باور و نگرش یا انگیزه‌های مخاطبان است. با استفاده از کلمات یا ابزار بصری موجب تغییر رفتار فرد یا یک گروه نسبت به محصولتان شوید. یک گزاره ارزشمند را در ده ثانیه به نمایش بگذارید. واضح مخاطب را متوجه خدماتتان کنید و با چند کلمه محدود تبلیغ کنید.

یک احساس انحصاری در مورد محصول ایجاد کنید .

ارزش محصول را ثابت کنید. احساس فوریت ایجاد کنید. تضمین کنید و پیشنهادات قانع کننده ارائه کنید.

از متن‌های طولانی برای نوشتن تبلیغات خودداری کنید.

از طراحی برای مرحله بندی پیشنهادات خود استفاده کنید.

از عناصر گرافیکی برای جلب توجه خوانندگان به عناوین استفاده کنید.

برند سازی کنید

هر چقدر می‌توانید محصولاتتان را ارزشمند برند کنید و ایده‌های بزرگ برای فروش داشته باشید .حوصله مشتری را سر نبرید و به خریداران احترام در انتخاب کالای با کیفیت و متمایز بگذارید در متن تبلیغات در مورد رویاها و اهداف مشتری از خرید محصولات بنویسید .

اگر می‌توانید ادعای خودتان را با مدرکی ثابت کنید مثلاً یک ویدیو از عملکرد دوربین فیلم برداری بگیرید و آن را در قیاس با دو برند دیگر به دید مخاطبان برسانید تا مطرح شوید.
از تصاویر برای برانگیختن حس کنجکاوی استفاده کنید .

این پست چقدر مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغ نویسی
ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد