0
(0)

سئو سازی چیست ؟

((سئو برگرفته از کلمه seo)) مخفف عبارت (search ingine optimization) راهکاری برای افزایش ترافیک وب سایت با استفاده از نمایش وب سایت شما در نتایج طبیعی جستجو.سئو  سازی بیشتر با کاربران وب سایت سرو کار دارد .از ترفندها و روش های دیجیتال مارکتینگ است.

همچنین نتایج سایت ما را در گوگل رتبه بندی می‌کند. سئو درباره چیزهایی است که افراد در موتورهای جستجو به دنبال آن هستند. کلماتی که برای جستجو از آن استفاده می‌کنند و پاسخ‌هایی که به دنبال آن هستند. و همینطور محتوایی که می‌خواهند آن را مطالعه کنند.
آگاهی از خواسته‌های کاربران وارائه پاسخ درستی به این خواسته‌ها در شکلی قابل مشاهده و فهم در موتورهای جستجو از سمت دیگر مفهوم کلی سئو است.

مبانی موتورهای جستجو

موتورهای جستجو ماشین‌های پاسخگویی در فضای اینترنتی هستند آنها در بین میلیاردها محتوا به جستجو پرداخته و با ارزیابی اطلاعات موجود تشخیص می‌دهند که کدام محتوا بیشترین نزدیکی را به پاسخ شما دارند. موتورهای جستجو این کارها را با فهرست بندی محتوا تحت عنوان پایش و ایندکس انجام می‌دهند. سپس این نتایج را تحت فرایند دیگری با نام رتبه بندی برای کاربران مرتب می‌کنند.

تأثیر رفتار کاربران بر سئو  سازی چیست؟

الگوریتم‌های جدید گوگل خصوصاً الگوریتم RankBrain تلاش می‌کنند تا رفتار کاربران هنگام جستجو را آنالیز کرده و متناسب با همان رتبه بندی را بهینه کنند. هر زمان کاربر عبارتی را در گوگل جستجو کند و از نتایج نشان داده شده یکی یا چند تا را انتخاب کند. گوگل به انتخاب کاربران اهمیت ویژه‌ای می‌دهد. به عنوان مثال اگر یک سایت در رتبه پایینی از نتایج گوگل باشد اما کاربران زیادی روی آن کلیک کنند جایگاه و رتبه سایت در گوگل بهتر می‌شود.
زمان حضور کاربران نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. از زمانی که کاربر وارد سایت می‌شود تا زمانی که مجدداً عبارتی مشابه آن را در گوگل جستجو کند نیز بر رتبه بندی سایت‌ها تأثیر گذار است.

اهمیت سئو در چیست؟

همه کاربران صفحات مورد نظرشان را از موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو پیدا می‌کنند. بنابراین سئو مناسب عامل مهمی برای رسیدن سایت به بازدید بیشتر است. موتورهای جستجو همان چیزی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که به دنبالش هستند. پس برای همین هر سایتی که سئو بهتری داشته باشد کاربران بیشتر به آن اعتماد می‌کنند.
کلمات جستجو شده توسط کاربران اهمیت زیادی دارد. جذب بازدید کننده زیاد از طریق گوگل می‌تواند موفقیت هر سایتی را تضمین کند.

چرا موتورهای جستجو نیاز به سئو دارند؟

گوگل موتوری هوشمند است ولی نیاز به کمک کاربران دارد. آن‌ها همیشه در تلاشند تا نتایج بهتری را به کاربران ارائه دهند. محدودیت‌هایی وجود دارد که نیاز به سئو سایت را ایجاد می‌کند. ربات‌های گوگل فاکتورهای مشخصی برای درک محتوای صفحات دارند و اگر رعایت شود جایگاه سایت بهتر می‌شود. این فاکتورها را اصطلاحاً onepage seo می‌نامند.
یکی از ابزارهای سئو سازی کلمات کلیدی هستند.

جایگاه کلمات کلیدی در وبمستر گوگل

هدف از تولید محتوا افزایش ورودی سایت از موتورهای جستجو می‌باشد. به همین منظور وبمستران هر صفحه از سایت را یا هر مطلب جدید را متناسب با کلمه کلیدی خود سئو می‌کنند. وبمستر گوگل به طور دقیق امکان شناسایی این کلمات را خواهد داشت. همچنین اطلاعاتی برای تغییر جایگاه شما برای هر کلمه کلیدی و تعداد بازدید کننده از طریق آن به سایت نیز از همین بخش قابل مشاهده است. در وبمستر گوگل منوی search traffic از بخش search queries. به شما اطلاعاتی در مورد جایگاه سایت برای کلمات کلیدی در نتایج جستجو صفحاتی که بیشترین بازدید کننده گوگل را داشته‌اند و تغییر رتبه شما برای هر کلمه ارائه می‌دهد.
در این بخش عملکرد سایت‌ها در سی روز اخیر سایت را نشان می‌دهد.

تعداد کل کلمات کلیدی که کاربران با جستجوی آنها در یک ماه اخیر به یکی از صفحات سایت شما ارجاع داده شده‌اند.
نمایش لیستی از کلمات کلیدی اصلی سایت که با جستجوی کاربران نمایش داده شده‌اند. وبمستر گوگل تا 2000 کلمه کلیدی را که حداقل یک یا دوبار صفحات شما را به کاربران پیشنهاد داده‌اند را آنالیز می‌کند.

سئو کلاه سیاه و کلاه سفید

استفاده از تکنیک‌های سئو  سازی در جهت رضایت مشتریان و رعایت تمام قوانین و اصول در این مسیر را سئو کلاه سفید می‌نامند. اما استفاده از ضعف موتورهای جستجو و تکنیک‌های فریب آنها را در کنار عدم اهمیت به رضایت بازدید کنندگان را روش کلاه سیاه می‌نامند. هر چند ماه یکبار گوگل این تکنیک‌های کلاه سیاه زا شناسایی کرده و سایتهایی که از این روش استفاده کرده‌اند را تنبیه خواهد کرد.

ترفندهای سئو سازی برای افزایش رتبه سایت

1. افزایش سرعت سایت

سرعت سایت یکی از ترفندهای سئو  سازی ست که کمتربه آن توجه می‌شود. گوگل از سال 2010 سرعت سایت را به عنوان یکی از فاکتورهای سئو در نظر گرفته است. تقریباً 50 درصد کاربران وب انتظار دارند که وب سایت مورد نظرشان در کمتر از 3 ثانیه بارگذاری کرد. خیلی از آنها نیز در صورت افزایش این زمان به پنج یا شش ثانیه ممکن است وب سایت را ترک کنند.
یکی از عوامل مؤثر بر سرعت سایت تصاویر هستند. به واسطه فشرده سازی می‌توان حجم تصاویر را تا 50 درصد و حتی بیشتر کاهش داد.

چند تکنیک دیگر برای بهینه سازی سرعت سایت و موثر بر سئو سازی

بررسی مطالب صفحه:

بابررسی مطالب صفحات سایت، آن‌هایی را که نیاز به بارگذاری نیست حذف کنید.

فعالسازی کش مرورگر:

با فعالسازی کش مرورگر به کاربران اجازه می‌دهد تا در تکرار بازدید از سایت و به واسطه ذخیره سازی برخی منابع زمان بارگذاری کمتر می‌شود.

کاهش افزونه‌ها:

با حذف افزونه‌های اضافی از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند ورد پرس، سرعت بارگذاری سایت بهبود می‌یابد.

2.افزایش امنیت سایت با   HTTPS

یکی دیگر از ترفندهای سئو افزایش امنیت سایت با پیاده سازی گواهینامه امنیتی ssl است.https نسخه امن‌تر پروتکل http هست ودر کنار SSL لایه ایمنی برای انتقال اطلاعات ایجاد می‌کند. در این لایه امنیتی اطلاعات رمز نگاری شده منتقل می‌شوند و برای کاربران امنیت را افزایش می‌دهند.

3. بهینه سازی نسخه موبایلی سایت

گوگل از سال 2015 سایت‌هایی را که نسخه موبایل بهتری را نشان می‌دهند در نتایج جستجوی بهتر قرار می‌دهد. زیرا این صفحات موبایلی در حال حاضر بیش از 57 درصد ترافیک وب، از طریق دستگاه‌های موبایل ایجاد می‌شود.

ارتقا پارامترهای مرتبط با رفتار کاربران موثر در سئو سازی

در زمینه سئو به وسیله پارامتر مدت زمان حضور آنها در وب سایت تحلیل می‌شود. هر چه مدت زمان حضور کاربران در سایت بیشتر باشد احتمالاً میزان محبوبیت وب سایت از دید آنها بیشتر است. بنابراین گوگل وب سایت‌هایی رو که کاربران تعامل بیشتری با آن دارند را رتبه بهتری می‌دهد.
برای ارتقا این موضوع و تعامل بیشتر کاربران با سایت این روش‌ها را پیشنهاد می‌کنیم:

خوانایی محتوای وب سایت را افزایش دهید:

افزایش خوانایی کوتاه کردن جملات و پاراگراف‌هاست. و استفاده از تیترها موجب تقسیم بندی محتوا شده و بر میزان خوانایی می‌افزاید.

استفاده تصاویر در محتوا:

با به کار بردن تصاویر مرتبط و جذاب در بین محتوا درک محتوای متنی را برای کاربران افزایش می‌دهد و کاربران را مشتاق به خواندن صفحات نگه می‌دارد.
ابتدای مقالات و محتوا، محتوای مناسبی را بنویسید: در صورتی که می‌خواهید کاربران را علاقمند به خواندن تمام محتوای صفحه کنید اطلاعات مهمی را با شرح کافی در ابتدای محتوا بنویسید.

5. توجه به تجربه کاربری

تجربه کاربری عنصر مهمی در سئو و بهینه سازی نرخ تبدیل محسوب می‌شود. طراحی کابری سایت را باید به گونه‌ای انجام داد که نسبتاً ساده باشد. این موضوع شامل استفاده از فونت‌های خوانا، رنگ‌های مناسب می‌شود. دقت کنید کار با منوی سایت آسان بوده و کاربران به راحتی به مهمترین دسته بندی‌ها دسترسی داشته باشند. بهتر است که کاربران با طی کردن یکی دو مرحله به اطلاعات لازم خود برسند.

6. بهینه سازی محتوا برای فیچر اسنیپت گوگل

بهینه سازی محتوا برای فیچر اسنیپت گوگل (Google featured Snippets) یکی از جدیدترین ترفندهای سئو محسوب می‌شود. بهینه سازی محتوا به گونه‌ای که قادر به نمایش در فیچر اسنیپت باشد، بایستی تبدیل به یکی از اولویت‌های سایت‌ها شود.

این پست چقدر مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئو سازی
ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد