5
(1)
طراحی صفحه فرود یا لندینگ پیج، روند طراحی یک صفحه وب برای یک هدف خاص است که غالباً افزایش نرخ تبدیل با جمع آوری اطلاعات کاربر برای تسهیل خرید، تولید هدایت یا دستیابی به اهداف تجاری مشابه است.
صفحات فرود معمولاً از نظر رابط کاربری با سایر صفحات وب متفاوت هستند زیرا تمایل دارند رویکرد خاصی را دنبال کنند. آنها همچنین می‌توانند پیوندهای کمتری داشته باشند، اما این به مارک، صنعت، پیشنهادات و آنچه برای آنها مفید است بستگی دارد.
بازاریابان اغلب به سازندگان صفحات Landing برای طراحی صفحات فرود به‌صورت بصری، کاربرد آسان (بدون نیاز به برنامه نویسی بدون نیاز به برنامه نویسی) اعتماد می‌کنند و به آنها کمک می‌کنند بدون نیاز به ایجاد تغییرات قابل توجه در صفحات خود، آزمایشات خود را انجام دهند.

اصول طراحی صفحه اصلی فرود

برای طراحی یک صفحه فرود با نرخ تبدیل بالا، باید برخی اصول طراحی صفحه فرود را در ذهن داشته باشید.

در این بخش، هفت اصل طراحی صفحه اصلی را مرور خواهیم کرد:

1. یک طرح بدون سر و صدا ایجاد کنید:

در بیشتر قسمت‌ها صفحات فرود فقط یک هدف دارند، یعنی هدایت تبدیل‌ها. بنابراین، فقط آن عناصر وب را در صفحه نگه دارید که به تبدیل کمک می‌کند.
به عنوان مثال، اگرچه پیوندها به صفحه اصلی، پیمایش، پاورقی و غیره در یک صفحه وب معمول است، اما نباید آنها را در یک صفحه فرود قرار دهید زیرا ممکن است کاربر را از انجام هدف اصلی منحرف کند.
کاهش حواس پرتی همچنین به این معنی است که تعداد تماس برای اقدام ( CTA ) باید به حداقل برسد تا مهم‌ترین موارد را شامل شود.

2. سلسله مراتب را دنبال کنید:

هر صفحه فرود در درجه اول شامل یک عنوان، زیر عنوان، کپی متن، فرم، رسانه غنی و سایر عناصر مربوط به صفحه فرود است. همه این عناصر باید در یک سلسلهمراتب مناسب سازماندهی شوند که به کاربر کمک می‌کند تا در صفحه مقصد حرکت کند.
بنابراین، هنگامیکه یک کاربر در صفحه شما قرار می‌گیرد، بهاحتمالزیاد متوجه عنوان می‌شود و به دنبال آن عنوان زیر عنوان، نسخه اصلی و غیره مشاهده می‌شود.
اگر باید بیش از یک CTA استفاده کنید ، اطمینان حاصل کنید که CTA اولیه ابتدا توجه کاربر را به خود جلب می‌کند. این کار را می‌توانید با دستکاری رنگ، اندازه، اندازه قلم یا محل قرارگیری CTA انجام دهید .
همراه با سلسلهمراتب، طرح نیز باید بصری باشد. یافتن جزئیات اساسی را برای کاربر سخت نکنید. اگر صفحه فرود را در دو ستون طراحی می‌کنید، کاربر باید بتواند توجه خود را بهصورت یکپارچه به هر دو ستون معطوف کند.

3. از تکنیک‌های اقناع استفاده کنید:

کپی شاید مهمترین جنبه یک صفحه فرود باشد، و پسازآن رسانه‌های ثروتمند مانند فیلم‌ها یا سایر خلاقیت‌ها دنبال می‌شوند.
محتوای صفحه فرود در مقایسه با یک پست وبلاگ بسیار متفاوت است، زیرا شما سعی می‌کنید خواننده را ترغیب کنید که در مورد چیزی اقدام کند.
کپی صفحه فرود شما باید به مردم الهامبخش برای رسیدن به یک هدف خاص باشد.
در اینجا چند پیشنهاد برای کمک به شما در دستیابی به آن وجود دار
  • کپی را ساده و بدون اصطلاحات خاص نگهدارید
  •  بر افعال عمل تأکید کنید
  • روی مزایا تمرکز کنید، نه ویژگی‌ها
  • از نقاط گلوله استفاده کنید تا کپی قابل اسکن باشد.

4– صفحه فرود را با پیام رسانی کمپین هماهنگ نگهدارید:

صفحات فرود شما بهاحتمالزیاد بخشی از یک کمپین بازاریابی است که شامل بازاریابی از طریق ایمیل یا فعالیت‌های تبلیغات دیجیتال است.
بنابراین، محتوای صفحه مقصد باید مربوط به بقیه مطالب کمپین باشد، مانند کپی ایمیل یا نسخه تبلیغاتی / طرح.   برای انجام این کار، باید یک موضوع مشترک وجود داشته باشد که به کاربران اجازه می‌دهد بدانند که واقعاً در مسیر درست قرار دارند.
این موضوع مشترک می‌تواند یک برچسب ، طرح رنگ، کپی، CTA ، خلاقیت یا ترکیبی از همه اینها باشد.

5. رویکرد همراه اول را انتخاب کنید:

افراد در حال استفاده از محتوا در چندین دستگاه هستند. طراحی صفحه فرود شما نباید فقط با دسکتاپ سازگار باشد.
اطمینان حاصل کنید که این صفحات از طریق تلفن همراه پاسخگو هستند و از طریق چندین دستگاه از جمله رایانه لوحی، تلویزیون‌های هوشمند و غیره قابل دسترسی هستند.
پاسخگویی به تلفن همراه نباید محدود به طراحی یا رابط کاربری (UI) باشد. جنبه کاربردپذیری را نیز در نظر بگیرید، به عنوان مثال، سهولت کاربر در پر کردن فرم.

6. فرم‌ها را ساده نگهدارید:

فرم‌ها به نرخ تبدیل صفحات فرود شما کمک می‌کنند. یک سردرگمی رایج در بین بازاریابان مربوط به تعداد ایده آل رشته‌های موردنیاز در یک فرم است.
پاسخ آن این است که اطلاعات ضروری لازم را برای صلاحیت کاربر برای مرحله بعدی قیف جمعآوری کنید. بهعنوانمثال، اگر صفحه فرود یک کتاب الکترونیکی 101 باشد که هدف آن کاربران برتر (TOFU) باشد، نقاط کلیدی داده مانند نام، آدرس ایمیل و اطلاعات اولیه مکان کافی است.
برعکس، اگر صفحه اصلی برای دریافت ثبت نام در نسخه آزمایشی محصول است، آن را تا حد امکان جامع کنید. این اطمینان می‌دهد که اگرچه نرخ ثبت نام برای ثبت نام‌های آزمایشی محصول می‌تواند پایین بیاید، شما فقط آگهی‌هایی تولید می‌کنید که به پیشنهادات شما واقعاً نیاز دارند.

7. صفحه تشکر از شما:

زمان مساوی را برای طراحی صفحه تشکر سپری کنید که بازدیدکنندگان پس از پر کردن فرم به آن هدایت می‌شوند. از این فرصت برای ذکر مواردی که نمی‌توانید در صفحه فرود قرار دهید نیز استفاده کنید.
به عنوان مثال، می‌توانید CTA های اضافی ، دکمه‌های اشتراک اجتماعی یا هرگونه محتوای اضافی اضافه کنید. همچنین می‌توانید برخی از مطالب رایگان و یا مطالب و پاداش‌های غیر منتظره را در نظر بگیرید.
 منبع: سایت  www.toolbox.com

این پست چقدر مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. شمارش آرا: 1

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لندینگ پیج فرهنگ الکترونیک
ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد