4.6
(13)

به خود عشق بورزید

مهمترین سوالی که باید از خود در طول عمر وزندگی بپرسید این است که:آیا در حال حاضر به خود عشق می ورزم؟ عشق ورزی به خویشتن برای رشد شخصیت مهم است.
این مهمترین عبارتی است که همه مردم نیازمند دانستن پاسخش هستند تا بیشتر به موفقیت و بهبود فردی در تمام جنبه های زندگی برسند .
نداشتن عشق بزرگترین مشکل روانشناسی در جامعه انسانی است.یک سوالی انسان را درگیر خود ساخته ومفهومش این است که :هر فرد چطور می تواند به دیگران چیزی را با نام عشق ومحبت هدیه دهد اما آن را از خودش دریغ کند؟

در حالی که بارها شنیده ایم که خود را دوست داشتن نهایت خودخواهی است.در صورتی که اینگونه نیست وخود شیفتگی با عشق ورزیدن به خود کاملا متفاوت است وغرور محسوب نمی شود .در حقیقت من زمانی می توانم چیزی را به شخص دیگری بدهم که مالک آن باشم.
اگر این ثروت را از خود دریغ کنم پس نمی توانم ان را با دیگری تقسیم کنم.

عشق  ورزی به خود،چیست؟

دوست داشتن واقعی خود یا دیگران که در پایه واساس این دوست داشتن احترام نیز وجود دارد .یعنی ما احترام زیادی برای دیگری قائل بوده ایم.احترامی که توام با توجه ودقت داشتن وارج گذاشتن عمیق برای کسی یا چیزی وقبول کردن آن به طور کامل ورفتار کردن متواضع ومحترمانه .به خود عشق ورزیدن مفهومش یک علاقه و محبت بی نهایت واحترام گذاشتن به خود است .

هر فردی در نهایت از توانایی بالایی برای دوست داشتن وعشق ورزیدن به خود ودیگران برخوردار است.عشق ورزیدن در وجود ما نهاده شده واگر تا به حال نتوانسته ایم از آن بهره کافی را ببریم باید توانایی دوست داشتن را در خود کشف کنیم وان را پرورش دهیم تا از موهبت های عشق بی کران بهره مند شویم.عمق طبیعت وجودی انسان از عشق ساخته شده.

هر فردی در عمق وجودش یک مرکز ومنبع قوی برای برقراری عشق با جهان هستی دارد وهرگز این منبع را از دست نمی دهد وآن قطب نمای درونی هر فرد است که فرد را بدون اینکه اطلاعی بدهد در جهت محبت وشادکامی پیش می برد .به صورت ناخودآگاه فرد را به سمت عشق هدایت می کند .
زمانی که خود را تحسین کنیم و خود را گرامی بدانیم ودر احساس درونی خود با خودمان دوست باشیم وارزش خود را بدانیم وبه خود احترام بگذاریم می توانیم این احساسات را به شخص دیگر منتقل کنیم .

بنابراین باید سعی کنیم تا شخص خوب وعالی را درخود کشف ورشد دهیم و هر چقدر توجه بیشتری به زیبایی دورنی خود بکنید خیلی بیشتر می توانید ان را نزد دیگران ببینید وافراد ایینه ای برای نایش زیبایی های شما خواهند بود .هر شخصی بی نهایت ارزشمند است زیرا در دنیا خصوصیات وصفات او را هیچ کس ندارد .هر فرد ارزش نامحدودی دارد که می تواند آن را کشف وبا انجام اموری هدفمند در دنیا به دیگران نشان دهد.

ارزش فردی و عشق ورزی 

حتی یک شخص مریض یا عقب مانده ذهنی نیز در ساختن این دنیا سهیم است.زیرا این افراد با بیماری که دارند می توانند نکات آموزنده ای برای ما داشته باشند .افراد معلولی نیز وجود دارند که برخی توانایی های خود را کشف کرده اند وتوانسته اند پیشرفتی در زندگی خود داشته باشند .

یا مثلا استفان هاوکینگ نمونه ای بی نظیر از بیماران جسمی بود که محقق ودانشمند فیزیک بود او با قدرت دورنش هماهنگ شده بود ومحدودیت هایش را از خود دور کرده بود تا به انسانی بزرگ تبدیل شد .اما افرادی که جسمی سالم دارند چون توجهی به موهبت های درونی خود ندارند به جایگاه ارزشمندی در طول زندگی نمی رسند .

ما معمولا تصور می کنیم که ارزش ما در همان حدی است که دیگران در برخوردها به ما ابراز می کنند اما اینطور نیست ما خیلی ارزشمندتر از نظرات دیگران هستیم زیرا افراد تمام توانایی های درونی ما را آگاهی ندارند که بر حسب ان به ما اهمیت دهند وتعریف کنند .
اهمیتی که دیگران به ما می دهند با عشق ورزیدن به خودمان ارتباط دارد .هر اندازه که خود را دوست داشته باشیم می توانیم احترام وعلاقه بیشتری را از دنیای بیرون انعکاس بگیریم.

اگر از عشق دادن به خود صرفنظر کنیم ومورد توجه قرار ندهیم این علاقه به خود را جذب افرادی می شویم که تمایل به بی احترامی کردن وکوچک شمردن دیگران دارند .جهان سخاوتش را به کسی هدیه می دهد که قوانینش را دنبال می کند .جهان منتظر یک چیز است :یک قلب گشاده برای لبریز کردن شما، حتی می توانید فراتر از آنچه که فکر می کنید به دست آورید.

مقاله اعتماد به نفس را برای رشد شخصیتی مطالعه نمایید.

تغییر در زندگی با عشق ورزی به خود

یک دلیل مهم برای عدم تغییر در انسان همیشه هست اگر نمی توانیم به خود عشق بورزیم وارزش خود را بالا ببریم حتما ترس از آزادی کامل و ترس از تغییر در وجود ماست.ما قدرت خارق العاده عشق را نمی شناسیم وترس از تغییر برای بهتر بود ن وعشق ورزی به خود را داریم.

کسی درزندگی خود خطری که ممکن است بر اثر آن آسیبی جسمی بخورد را هرگز مرتکب نمی شود .اما در اثر خطر نکردن وریسک نکردن ممکن است زندگی خود را از دست بدهد .برای تغییر در شخصیت وزندگی باید جرات واعتماد به نفس را در خود رشد دهیم تا توانایی انجام وپذیرس امور فوق العاده را داشته باشیم.
همه چیز در زندگی از تصویری که خودمان به خودمان داریم مربوط می شود اگر فردی مثبت با تصویری زیبا ومتعادل از خود هستیم موقعیت ها وفرصت های مناسبی را به خود جذب می کنیم .

یک متد برای داشتن تصویری مثبت از خود تایید وتصدیق با بهره گیری از روش تلقین به خود است .

در متد تلقین با تکرار وتمرین چیزی و باوری وانگیزه ای در خود می توانیم نتایج مثبت را در خود ایجاد کنیم وبازتاب مثبت گرایی را در بیرون از خود دریابیم.دقیقا مانندیک اگهی تلویزیونی که با تکرار پخش ان اثر بخشی از خودش بر جای می گذارد .
گاهی برخی افراد از تاییدات وتکرارهای دعا وذکرهایی استفاده می کنند و این هم تاثیر خوبی برای رسیدن به آرامش ومنبع عشق الهی دارد .

برخی از باورهایی که می توانیم با خود تکرار کنیم تا به تاییدات درونی برسیم :

1.من به طور کامل شایستگی عشق را دارم.

2.با شادی تمام نعمت هایی را که جهان می خواهد به من بدهد را می پذیرم.

3.من خود را همانطور که هستم دوست دارم .

4.من آفریده عشق الهی هستم ومن اینچنین هستم با عشق .

5.در هر شرایطی من به دنبال عشق در خود می گردم.

6.عشق هویت واقعی مرا تشکیل می دهد.عشق تنها قانون درون من است و تنها راه من است و مرا از تمام خودخواهی ها دور نگه می دارد .
این جملات را بارها در روز با خود تکرار کنید ونها را در جلوی ایینه نیز می توانید به خود بگویید تا تاثیر بهتری در اعتماد به نفس وبهبود درونی شما داشته باشد .

به خود وفادار باشید

این پایه و اساس همه چیز است :به خود وفادار باش .زیرا اگر چنین باشی این مطلب را موجب می شود که هرگز نمی توانی پاکی و اصالتت را در برابر کسی از دست بدهی مثل شب که به دنبال روز می آید .
هر اندازه که تصویر مثبت تری از خود داشته باشید برایتان راحتتر است که به خود وفادار بمانید.و برعکس اگر خود را دوست نداشته باشید خیلی سخت خواهد بود که راهتان را در زندگی پیدا کنید .هیچ کس نمی تواند به جای شما زندگی کند و به شما پیشنهاد دهد که چگونه زندگی کنید .

به خود وفادار بودن یعنی به نیازهای واقعی ، رویای محرمانه و پنهان ، خواسته های موجه وقانونی وامید وآرمان های خود ، که این می تواند بزرگترین دلیل و گواه احترامی باشد که خود دارید .هرگز برای وفاداری به خود وخواست های درونی تان دیر نیست فکر کنید .

نیازهای خود را بشناسید وبرآورده کنید .

منظور از نیازهای فیزیولوژیکی خوردن ، خوابیدن و برآوردن دیگر نیازهای طبیعی بدن است .منظور از امنیت وآرامش خاطر،امنیت مالی و یا امنیت جانی در مکان های عمومی و در خانه خود است.
نیازهای خود را همچون چیزی زیبا و اصیل بپذیرید و در خاطر و در زمانی که آهسته هستید نیازهای خود را بنویسید و اصلی ترین ها را بنویسید تا بیشتر توجه کنید وتلاش کنید که برآورده کنید تا زندگی آرامتر وشادتر ولذتبخش تری داشته باشید .

این پست چقدر مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.6 / 5. شمارش آرا: 13

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عشق ورزی به خود
ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد