5
(1)

تصمیم بگیرید مدیریت زمان را از اصول زندگی خود نمایید.

در این مقاله در مورد اهمیت مدیریت زمان وبرنامه ریزی درست برای انجام کارهای روزانه نکات مهمی را به شما یاد می‌دهیم، که احتمالاً تا به حال این نکات فوق العاده مؤثر را نمی‌دانستید. این موارد به شما کمک می‌کنند تا بهره وری و تاثیر گذاری شما در زندگی افزایش یابد وکارایی تان بالا رود، درآمدتان را دو برابر نمایید. از استرستان کم می‌کند وشما را به یک فرد کارآمد و مثبت در زمینه کاری و سبک زندگیتان مبدل می‌نماید.
اگر این موارد وشگردهای اساسی را به کار بندید بعد از مدت کوتاهی به خود باوری، اعتماد به نفس، عزت نفس می‌رسید وبازدهی بالایی در زندگی پیدا می‌کنید.

راه اول:برای مدیریت زمان، تصمیم بگیرید وبخواهید

مصمم بودن یک خصوصیت مهم برای افراد موفق است، باید برای انجام کاری جدید ودوری از تنبلی وبی هدفی تصمیم بگیرید واقدام کنید، انقدر فرایند مصمم بود نرا تکرار کنید تا به راحتی مثل نفس کشیدن آن را فرا بگیرید وکار طبیعی برایتان شود.
مشکلات عمده‌ای که انسانها دارند مانند فقیر بودن دلیلش این است که هنوز تصمیم واقعی به پولدار شدن نگرفته‌اند، اگر وقت زیادی تلف می‌کنند، چون تصمیم نگرفته‌اند در اکثر کارهایشان، پر بازده باشند.

هم اکنون تصمیم بگیرید که برای یادگیری مهارت مدیریت زمان وافزایش کارایی‌تان برنامه ریزی وسرمایه گذاری کنید. اراده کنید تا اصول را از هم اکنون فرا بگیرید وبارها تکرار نمایید تا برایتان عادت شود. خودتان را متعهد کنید تا کاری که برای بهتر شدن در رشته کاریتان لازم است را فرا بگیرید. توانایی پیدا کنید که کارهای مهم را چه حالش را داشته باشید وچه نداشته باشید انجام دهید.

راه دوم: برای خود مقصد واضح وروشنی خلق کنید.

اکثر موفقیت شما زمانی حاصل می‌شود که دقیقاً بدانید برای چه در حال تلاش هستید. اکثر شکست‌ها وناامیدی ها دقیقاً برای ادمهایی اتفاق می افتد که نمی‌دانند به چه چیزی می‌خواهند برسند و راه رسیدن برایشان مبهم است.
برای رسیدن به یک خواست باید بهایی را نیز پرداخت کنید. پس بعد از تعیین هدف بهای رسیدن به آن را تشخیص دهید، مثلاً بهایش کسب مهارت جدید، ورود به راه جدید یا کمک گرفتن از انسانهای دیگر می‌تواند باشد باید بدانید چه مواردی از زندگی قبلی را رها کنید تا به هدف برسید اگر تنبلی وامور غیر ضرور را رها کنید بهای زیادی به هدف خود پرداخته نموده‌اید.

برای تعیین هدف این راه را پیش بروید: اول :هدف را با جزییات روی کاغذ بنویسید، تا در ذهن نیمه هشیارتان نقش بگیرد.
دوم :برای رسیدن به اهداف مهلت تعیین کنید زیرا تعهد شما برای رسیدن به خواسته را چند برابر می‌کند وشما را در مسیری قرار می‌دهد که در وقت تعیین شده بتوانید به هدف دست پیدا کنید.

سوم: تمام اموری را که برای رسیدن به هدفتان لازم است انجام دهید را لیست نمایید. برنامه ریزی کنید که کدام کار را باید پیش ببرید.

چهارم: برای عملی کردن برنامه اقدامات لازم را انجام دهید. اصلاً تنبلی نکنید زیرا هدف به راحتی با تنبلی از شما فاصله می‌گیرد.

نقشه راه برای دستیابی هدف وجود داشته باشد

برای هر روزتان نقشه راه داشته باشید وطوری برنامه ریزی نمایید که هر کار ضروری برای دستیابی به اهداف را در هرروز انجام مدهید. در خودتان این تعداد را ایجاد نمایید که بتوانید در 365 روز سال کاری کنید که شما را به جلو پیش ببرد. اگر این فرمول را در زندگی به کار بندید،آنقدر پیشرفت خواهید کرد، که خودتان هم حیرت می‌کنید.

راه سوم: هر روز را از قبل برنامه ریزی نمایید.

برای دو برابر کردن، کارایی‌تان در هر روز، از روز قبل برنامه ریزی کنید.، برنامه ریزی درست جلوی عملکرد ضعیف را می گیردو موفقیت را نصیب شما خواهد نمود.
فکرها و برنامه‌هایتان را روی کغذ بنویسید زیرا نوشتن کمک می‌کند تا زیرکانه‌تر فکر کنید. خلاقیتتان را بر می‌انگیزاند و تمرکزتان را خیلی بیشتر از وقتی می‌کند که سعی دارید، ذهنی کار کنید.

اول هر ماه یک فهرست ماهانه برای اموری که باید در هفته‌های آن ماه انجام دهید را بنویسید. مشخص کنید که دقیقاً کی شروع کنید و چه وقت برنامه را پایان دهید.

راه چهارم : در مدیریت زمان ،امور مهم را اولویت بندی روزانه کنید

بنگرید که چه کاری را اول انجام دهید نتیجه فوق العاده تری برایتان دارد، امور مهم را با حروف الفبا اولویت بندی نمایید. الف ب ت ث، بسنجید که الف کدام بخش از اموری را انجام دهید که تأثیر مهمتر دارد. بسنجید انجام ندادن کدام کار برای شما پیامد جدی دارد. همان را الف گذارید و اول انجامش دهید.
کارهای بعدی نیز به تریب بر اساس میزان تاثیرشان رتبه بندی و انجامشان دهید.

راه پنجم: مسائل فوری را از امور غیر ضرور مشخص و تفکیک نمایید.

برای انجام کارهای ضروری، خودتان را به اجبار در انجام دادن وادار نمایید. هیچ وقت تمام کارها را نمی‌توانید انجام دهید. شاید زمان کافی نداشته باشید. اما همیشه برای انجام مهمترین کارها وقت کافی دارید. از خود بپرسید با ارزش‌ترین استفاده من از وقت چیست؟ از کارهایی که انجام می‌دهید کدامشان بازدهی بیشتری برای شما دارد؟ پس تمام وقتتان را روی همان امور پر بازده تنظیم نمایید.
برای بهبود در زمینه شغلی از خود بپرسید، برای چه استخدام شده‌اید، برای چی حقوق می‌گیرید؟ فعالیت‌هایی که شما را به بازده بیشتر درکارتان کمک می‌کند را مشخص نمایید.

راه ششم: از قانون پارتو استفاده کنید.

اصل پارتو به نام قانون 20/80 معروف است. این قانون را اقتصاد دانان ایتالیایی، ویلفردو پارتو، به کار برده و گفته‌اند که همه کارها را به امور اصلی و فرعی تقسیم نمایید. این اصل بیان می‌کند که 20 درصد تمام اموری که انجام می‌دهید ارزش 80 درصد تمام کارهایی که می‌کنید را ایجاد می‌نماید.80% درآمد، موفقیت و پیشرفتتان از 20 درصد فعالیت‌هایتان می‌آیند.

راه هفتم: در اوج انرژی‌تان فعالیت کنید

یکی از مهم‌ترین نیازهای کارایی بالا داشتن انرژی عالی برای انجام امور ذهنی وبرنامه های تعیین شده‌ ،ما می باشد. همه افراد با کارایی زیاد، موفقیت زیاد و درآمد زیاد، مقدار انرژی زیادی دارند که می‌توانند بی وقفه تلاش نمایند. برای ایجاد انرژی بالا، باید تغذیه مناسب و استراحت جسمی وذهنی مناسب داشته باشیدو با انجام برخی کارها مثل ورزش یا موسیقی گوش کردن رهایی ذهنی وانرژی بالا را کسب نمایید.

هر روز یک چالش را رفع کنید

کارهایی که برایتان سخت‌تر است را ابتدای روز انجامشان دهید وبه تعویق نیاندازید. مثلااگر مطالعه برایتان کار دشواری شده بهتر است، اول روز که حوصله بیشتری برای فعالیت دارید انجامش دهید. در واقع قورباغه‌تان را قورت دهید. قورباغه شما بزرگترین، زشت‌ترین، سخت‌ترین وچالش برانگیزترین و در عین حال مهم‌ترین کاری هستند که باید در روز انجام دهید.

با رعایت اصول بیان شده ،می توانید برنامه درستی برای زمان خود داشته باشید .به راحتی می توانید به اهداف زیادی دست پیدا کنید زیرا زمان کافی را دارید ،فقط باید درست در جهت اهداف دلخواهتان از آن استفاده نمایید.در برنامه ریزی برای دستیابی به هر هدف زمانتان را به امور بسیار ارزشمند وپر بازده در جهت هدف مورد نظر ،اختصاص دهید.

در زمینه مدیریت زمان ,مقاله هدفگذاری را نیز مطالعه نمایید.

این پست چقدر مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. شمارش آرا: 1

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مدیریت زمان
ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد