0
(0)

آنچه اینجا تحت عنوان مشاوره راه اندازی کسب و کار خانگی می خوانید، مطالبی است که تحت عناوین مختلف نظیر موانع کسب و کار و نکاتی در مورد کسب و کار اینترنتی و فرصت ها و چالشهای کسب و کار خانگی مدیریت کسب و کارهای کوچک و خلاصه هر آنچه که به یک کسب و کار کوچک مربوط است به صورت خلاصه در اختیار شما قرار می دهیم.

آیا به دنبال کسب و کار خانگی هستید؟ خیلی عالی است ولی از کجا باید شروع کرد؟ آنلاین بهتر است یا سنتی؟ سنتی که الان نباید فکرش هم بکنید چون با شرایط امروزی کسب و کارهای سنتی دیگه سوددهی ندارند و احتمالا ما اگر بخواهیم تازه شروع کنیم به جای سود، احتمالا متحمل ضرر هم خواهیم بود. پس به ناچار باید بریم سراغ اینترنت و به فکر کسب و کار آنلاین باشیم.خوشبختانه در اینترنت منابع زیادی وجود دارد که شما به واسطه آن می توانید تحقیقات مختلفی در خصوص انواع راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی کسب کنید. البته این بستگی به ایده و سلیقه شما هم دارد.

در این مقاله کوتاه ما به زمان و وقت شما ارزش قائل هستیم و فقط 5 روش و ایده ساده را به شما معرفی میکنیم که به شما کمک خواهد کرد هر چه زودتر کسب و کار خانگی خودتان را راه اندازی و بهبود ببخشید.

1. هدف و نوع تجارت خود را مشخص کنید

حتی شما اگر کارمند هستید اصلا نگران نباشید با پیوستن به یک شرکت دیگر و فروش محصولات آنها و به دست آوردن سود بیشتر زندگی بهتری خواهید داشت. در شرایط فعلی داشتن یک درآمد انفعالی برای هر شخصی لازم است. البته شما در صورتی که زمان و پشتکار کافی داشته باشید می توانید به هر دو تجارت بپردازید. همین الان می توانید محصولات و خدماتی که از فروش و ارائه آنها لذت می برید را انتخاب نمایید. چون اگر از شغلی متنفر باشید نمی توانید مدت زیادی در آن دوام بیاورید. هر چقدر بیشتر جذب کارتان شوید بیشتر از آن لذت میبرید و موفقیت های بیشتری کسب خواهید کرد.
اگر هیچ ایده کسب و کار آنلاینی ندارید و اطلاعات کافی در این زمینه ندارید پیشنهاد میکنم وارد شرکت های بازاریابی شبکه ای یا چند سطحی شوید و علم فروش و بازاریابی را از آنها یاد بگیرید. ولی نه هر شرکتی. منظور من از ورود صرفا کسب اطلاعات است نه اینکه یک باره تمام پول خودتان را با یک تصمیم احساسی کالایی بخرید که ریسک عدم بازگشت اصل مبلغ و سود آن بالاست، چون الان شرکت های کلاهبردار زیادی هستند که در قالب کارآفرینی و کسب و کار دارند فعالیت میکنند و  به طور غیر مستقیم دست در جیب من و شماها می کنند و وقتی متوجه این موضوع می شویم که دیگر کار از کار گذشنه است.

2. یک مکان مناسب برای تجارت خانگی خود آماده کنید

قبل از شروع به انجام کار مطمئن شوید که فضای کار و امکانات مناسبی در اختیار دارید. مثلا اگر قصد دارید در یکی از اتاق های محل زندگی خودتان فعالیت داشته باشید آن مکان را همیشه تمیز نگه دارید و حداقل یک میز و صندلی و لپ تاپ یا کامپیوتر در آنجا داشته باشید. شما نباید هیچگونه ضعفی در محل کارتان احساس کنید. کار کردن در یک محیط سازمان داده شده و مرتب ذهن را باز نگه می دارد و شما می توانید بدون حواس پرتی کارتان را ادامه دهید و در کار خودتان موفق باشید و پیشرفت کنید.

3. نهایت استفاده از هوش و استعداد خودتان را بکنید

زمانی که شما در یک شرکت بازاریابی چند سطحی عضو می‌شوید و یا شروع به فروش محصولات و خدمات خود می‌کنید به خاطر داشته باشید که از تمام استعدادها و مهارت‌های خود استفاده کنید، شاید شما تایپیست خوبی هستید یا یک کاربر حرفه‌ای اینترنت، شاید در طراحی وب‌سایت مهارت دارید یا روش پرینت گرفتن و یا ارتقا آنلاین نرم‌افزارها را بلدید. از استعدادهای خود برای افزایش سود و بهره‌وری تجارت خانگی خود استفاده کنید. با نشستن در خانه و آرزوی داشتن تجارت موفق به جایی نخواهید رسید.

4. میزان سرمایه ای که قصد دارید تجارت خودتان را شروع کنید مشخص کنید

البته قبل از سرمایه گذاری مطمئن شوید تجارت درستی را انتخاب کرده اید. مثلا وقتی که محصولات دیگران را میفروشید مقدار پورسانتی که نصیب شما می شود به چه شکل است. آیا امکان دریافت آنی پورسانت خودتان را دارید یا خیر. با این حساب همه جنبه های کار را بررسی کنید. شروع هر کاری به سرمایه گذاری مالی نیازمند است که شما قبل از سرمایه گذاری در آن زمینه نیازمند تفکر هستید.

5. سیستم سازی کنید

منظور من از سیستم سازی گسترش ابعاد کسب و کار خودتان با استفاده از توانایی دیگران است. شاید الان به تنهایی هیچ شخصی نتواند ادعا کند که من یک کارآفرین هستم. چون کارآفرینی نیازمند افراد و ابزار می باشد. شما بجای سخت کار کردن و عرق ریختن باید یک روش سیستمی را انتخاب کنید و کار خودتان را پیش ببرید. استفاده از اهرم و برون سپاری در کسب و کارهای اینترنتی یک الزام هست.

امیدواریم که از این 5 نکته در خصوص مشاوره راه اندازی کسب و کار خانگی نهایت استفاده را بکنید تا بتوانید کسب و کار خودتان را بهبود ببخشید.

 

منبع: سایت فرهنگ الکترونیک

 

 

این پست چقدر مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد