0
(0)

موفقیت و مسیر دستیابی به آن چیست ؟

موفقیت اصلی است که اگر به آن بپردازید لذت هایی بسیار را به دنبال می آورد ودر تمام زمینه های زندگی اعم از شغل ،تحصیلات ، عشق ،ثروت و در ارتباط با دیگران و موقعیت های اجتماعی ، برتر بودن را برای فرد موفق به ارمغان می آورد .موفقیت کامیابی در اهداف است و بهبود فرد را به دنبال دارد.
اگر زندگی را مطابق خواسته ها واهداف بلند مدت ومتعالی خویش بسازید در راه موفقیت قدم برداشته اید ورشد چشمگیری در همه جوانب زندگی خواهید داشت .تعریف موفقیت هر شخصی ممکن است با دیگری متفاوت باشد .هر شخصی که می خواهد به موفقیت برسد باید خودش را در اولویت قرار دهد.
برای موفقیت تعریف خودتان از موفقیت را تعییین کنید وبنویسید که چه اهدافی دارد .برای خود اهدافی را تعیین کنید که در دسترس باشند وقابل تصور وباور .اگر بیش از حد هدف هایتان را بزرگ انتخاب کنید احتمالا در مسیرش دچار پشیمانی یا خستگی زیاد می شوید .وباید در دسترس شما باشند تا درک خوبی از به دست آوردنش داشته باشید .
برخی موقع یادداشت اهداف صرفا خانه وماشین های گران قیمت را تفکر می کنند اما اهداف موفقیت آمیز فراتر از این موارد است .پس درست هدف بگذاریم.

اصول موفقیت

موفقیت یک امراکتسابی است و نیازمند پشتکار است .بسیاری از افراد موفق جهان با استفاده از قوانین موفقیت در پی دستیابی به آن هستند .
واقعا تصمیم بگیرید که زندگی شما تغییرکند وبه شکل درست تر وبهتری زندگی کنید.
اغلب مردم نمی دانند از زندگی چه می خواهند اما فرادی نیز هستند که در صورت آگاهی نسبت به خواسته هایشان ،هیچ کاری در جهت دستیابی به آن انجام نمی دهند .
فردی که خودش را در تمام ابعاد رشد دهد وبا باورها ودیدگاه درست به این رشد برسد وتمام افکار منفی را از خودش دورکرده باشد وباورهای صحیح را جایگزین باورهای محدود ومنفی در گذشته اش کرده باشد را یک فرد موفق می گویند .اگر دیدگاه افراد نسبت به موفقیت مثبت ودست یافتنی باشد برایشان قابل دسترسی است .اما اگرموفقیت را رویا تصور کنند وروش رسیدن به اهداف را بلد نباشند هرگز موفقیت را به دست نخواهند آورد .

برخی از نتایج ایجاد باورهای مثبت عبارتند از :

ایجاد نگرش مثبت به زندگی
تعیین هدف وتلاش با برنامه برای دستیابی به اهداف
نترسیدن از شکست ها وناامید نشدن
برای موفقیت بیشتر تلاش می کنید
در این مسیر به شیوه هایی باید رفتار وزندگی وتصمیم گیری نمود که با بقیه افراد عادی وبدون هدف تفاوت زیادی داشته باشید .زندگی قانون هدف وباورهاست واگر به شیوه متفاوت هدف را مشخص وبرای ان تلاش کنید درکسب نتایج حتما تفاوت دارید .اگر تمایل به برنده بودن را دارید باید هر روز آن را دنبال کنید.

1.هر روز یک موهبت است

دیدگاه امروز اخرین روز زندگی ام است را دنبال کنید .هر روز از خودتان بخواهید مهم ترین کارهایی را انجام دهید که اگر آخرین روز زندگی تان بود انجام می دادید .کارهای بزرگ و مهم خود را مشخص کنید تا به همه آنها پاسخی درست بدهید واز به تعویق انداختن هدف خودداری کنید .بیندیشید روزانه چه کارهایی را بیشتر علاقمندید که تمام کنید یا شروع کنید .همه افکار را بر تلاش بی وقفه روزانه متمرکز کنید .در هر لحظه از روز ، واقعیت وجود خودتان را خلق می کنید .با هر اندیشه ای که آگاهانه یا ناخودآگاه باشد آینده زندگی تان را خلق می کنید .هر روز به شیوه ای متفاوت باید اندیشید ونگرش را تغییر داد زیرا تغییر دیدگاه موجب آرامش بیشتر ، تفکر خلاق تر وزندگی بهتر می شود .
بر مبنای قانون جذب ما همان چیزهایی را کسب می کنیم که روزانه بر آنها متمرکز هستیم .اگر روزانه بهترین کارهای مدنظرمان را انجام دهیم نهایتا زندگی به گونه ای بهتر را تجربه می کنیم.باید بر بهترین ها هر روز متمرکز باشیم تا بهترین ها اتفاق بیفتد .

2.صبور باشید

اگر صبر نداشته باشید تمام تلاش هایتان ممکن است بی فایده شود .شوق رسیدن به موفقیت را در تمام لحظات داشته باشید تا هرگز خسته نشوید وصبر داشته باشید .در راه موفقیت تلاش کردن سختی هایی را دارد که باید در کنارآن انگیزه کافی وصبور بودن را باید داشت تا پیروزی نهایی حاصل گردد .معمولا اهداف بلند مدت سریع به دست نمی آیند ، پس صبر لازمه پیروزی است.

3.هدف گذاری

موفقیت به وسیله هدف تعریف ومشخص می شود.اگر شما اهداف را ندانید پس تلاش وبرنامه ریزی نخواهید داشت.اول باید اهداف را تعیین وبدانید که می خواهید چه دستاوردهایی داشته باشید وسپس با برنامه درست گامی به سوی هدف بردارید .مثلا کسب قهرمانی در یک رشته ورزشی برای خیلی از افراد یک هدف است که با برنامه ریزی درست می شود در آن موقعیت قرار گرفت .حتی خرید خانه نیز با تلاش برای جمع اوری هزینه اش ممکن می شود .

4.اقدام نمودن

اصلی برای همه زندگی هست نامش اقدام است .هرگز دسترسی به خواسته ها بدون اقدام ممکن نمی باشد .حرکت کردن وپیشروی در مسیر خواسته ها ، دسترسی به آن ها را ممکن می نماید .برای موفقیت باید شجاعت داشته باشید و موانع را بردارید .اقدام کنید تا راه موفقیت ساخته شود .اگر کاری خوشحالتان می کند باید تمام نیرو ومهارت وزمانتان را صرف کنید تا انجامش دهید .اقدامات را صرفا برای رضایت خودتان انجام دهید ومطمئن باشید اگر برای خوشحال کردن دیگران تلاش واقدام کنید بی نتیجه است.شجاع باشید ومعیارهایتان را بر حسب انگیزه های درونی خودتان انتخاب کنید.میان بر درست زندگی انتخاب موقعیت های درست و قدردانی برای آنهاست .با صرف انرژی باید از موقعیت درست بهره ببریم تا زودتر به نتیجه برسیم .
در مسیر درست باید اقدام کنییم تا هدف را ببینیم .زیرا گاهی موقعیت هایی پیش روی ما هستند که مارا اشتباهی در مسیری دیگر قرار می دهند .انتخاب های درست مانند پله برقی ما را سریع به مقصد می رسانند .

5.قانون جذب برای کسب موفقیت

لوئیز ال هی ، نویسنده معروف ، پیشنهاد می کند تا از عبارات تاکیدی مثبت برای خودتان وتقویت اعتماد به نفس وشجاعتتان استفاده کنید .قانون جذب یکی از قدرتمندترین وشگفت ترین قوانین جهان هستی است .قانون جذب همیشه در زندگی در حال جریان است وصد درصد نتایج ما در زندگی حاصل این قانون است .بهتر است آگاهانه زندگی کنیم تا هر چه می خواهیم از این جذب نصیب ما بشود .
اگر احساس شادی وهیجان یا ثروتمندی را در خود با باورهای مثبت ایجاد کنید به مرور زمان انرژی مثبت را از درون به دنیای بیرون می فرستید وخواسته هایتان عینیت می یابند .کائنات تصمیم نمی گیرند که کدام فکر وارتعاش ذهنی برای شما مناسب است بلکه به انرژی ساطع شده از خودتان واکنش می دهد ومقداری بیشتر از همان انرژی را به دست می اورید که از خود ساطع کرده اید .هر چه افکار موفقیت را بیشتر داشته باشید جهان هم ناخودآگاه موفقیت های زیادی را نصیب شما می کند .

6.تفکر کردن رمز پیروزی

روزی ارنست رادرفورد به یکی از همکارانش که دائما در شب ها مشغول کار بود گفت :تو روزها چکار داری که الانم کار میکنی ؟؟او گفت روزها نیز در حال کار کردنم .ارنست به او گفت پس تو کی فکر میکنی ؟
باید بدانیم مهم ترین اقدام برای پیروزی فکر کردن و توسعه تفکر است .اگر زمان خود را صرف کارهای روزمره و شغل خود کنیم راهی نداریم جز یک حقوق ماهیانه و نرسیدن به موارد دلخواه زندگی.تفکر نکردن راجبه اهدافمان متاسفانه موجب می شود تا ما اوقاتمان را هدر دهیم و تنها درگیر روزمرگی باشیم .هدف اصلی است که توانایی فکر کردن و ایجاد راه های خلاقانه برای رسیدن به آنها را موجب میشود .روزانه تنظیم زمان برای اهداف مختلف خیلی مهم است .باید برای خوش بودن ، لذت بردن وفکر کردن در برنامه های روزانه جایی بگذارید تا پیروزی به سمت شما بیاید .

در سیکل زندگی باید بازخورد وعیب یابی واصلاح و بروزرسانی را مد نظر قرار دهیم.باید اهدافمان را تحلیل کنیم وهر چند روز یکبار بررسی کنیم که کدام هدف بازدهی بیشری برای ما دارد یا اهرم مهمتری برای رسیدن به هدف بدست آوریم .سودآوری را در زندگی خودمان معنا کنیم وسودآورترین انتخاب ها را برای موفقیت در نظر بگیریم .مدیریت زمان ومدیریت هدف را بلد باشیم .مثلا بدانیم با حذف کدام شیوه از زندگی سریعتر رشد وپیشرفت داریم .برای خوشبختی وموفقیت لازم نیست تمام رازهای دنیا را کشف کنیم بلکه باید با به کارگیری یک راز به بهترین حال تبدیل شویم وبه اثر گذارترین وسودمندترین انسان جهان مبدل شویم.

این پست چقدر مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موفقیت
ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد