5
(1)

خلاصه کتاب قورباغه رو قورت بده

هر شخصی در زندگی می تواند وقت و زندگی خود را کنترل کند اگر که روش فکر کردن و نحوه انجام کارهای بیشماری را که روزانه برایش اتفاق افتاده را کنترل وتغییر دهد. در طول روز باید یک سری کارها را انحام ندهید وبه جای آنها فعالیت ها و هدف هایی را در طی روز داشته باشید که تحول بزرگی را در زندگیتان ایجاد می کند.

برخی افراد موفق تر و بهتر  از دیگران عمل می کنند چون کارهای مهی را به روش های مختلف انجام می دهند و در واقع کارها را به روش اساسی وصحیح انجام می دهند و از وقتشان بهترین استفاده را نسبت به افراد دیگر دارند. اگر شما در روز حجم زیادی از کارها در روز را دارید باید توانایی در تعیین مهم ترین کارها در هر لحظه را بلد باشید و با سرعت عمل بالایی در به اتمام رساندن انها داشته باشید.تا به هدف خود برسید.

نقش عادت در رسیدن به هدف

یک انسان معمولی اگر بتواند یک سری عادت ها را در خود ایجاد کند که کارهای خود را به طور واضح اولویت بندی کند. هر وقت از عهده کارهایتان با هر میزانی که اهمیت دارد بر می آیید موجی از انرژی وشور واشتیاق و اعتماد به نفس برایتان ایجاد می شود و هر اندازه که کار مهم تری را توانسته به پایان رسانید اعتماد به نفس وقدرت بیشتری احساس می کنید. پس می توانید زندگی را سامان دهید.

توانایی افراد برای یادگیری و پرورش مهارت ها، عادت ها وقابلیت های جدید نامحدود است. پس قورباغه مان را قورت دهیم و مهم ترین ها را در زندگی انجام دهیم تا متحول شویم.

قبل از آنکه قورباغه خود را تعیین کنید و آن را بخورید اول معلوم کنید که در هر حوزه از زندگی تان به چه چیزی می خواهید برسید. در داشتن کارآیی بهتر در زندگی روشن و واضح بودن هدف مهم است. نداشتن هدف مشخص باعث سردرگمی در انگیزه ها می شود. پس حتما باید هدف را معلوم کنید. یک قانون مهم واجرایی برای موفقیت در کار این است که افکار واهدافتان را روی کاغذ بنویسید.

فقط سه درصد مردم هدف های واضح دارند و آنها را می نویسند. این افراد در مقایسه با میزان تحصیلات وتوانایی برابر افراد دیگر هستند اما انها نوشتن هدف را وظیفه خود دانسته اند وموفقیت را با جدیت پیش گرفته اند.

افراد می توانند از یک فرمول مشخص برای رسیدن به هدف ها استفاده کنند که هفت مرحله دارد.

مرحله اول: تعیین کنید دقیقا چه مواردی را در زندگی می خواهید. در محل کار با رییس مشورت کنید وببینید انتظارات او از آینده شما در آن شرکت چیست اولویت های خود را تعیین کنید. افراد معمولا هرگز تصمیم نمی گیرند با رییس خود درباره این کارها به بحث بنشینند.
قانونی دیگر در این مرحله را رعایت کنید کارهایی را که به هیچ وجه لازم نیست را انجام ندهید. تا نردبان موفقیت را بالا بروید.

مرحله 2: هدف خود را بنویسید و افکارتان را یادداشت کنید و آن را شفاف و قابل لمس کنید. با این روش چیزی را خلق می کنید که قابل لمس است هدفی را که روی کاغذ نیاورید یک رویا می ماند و هدف های نوشته نشده ابهام در رسیدن به آنها ایجاد می شود.

مرحله 3: برای اهداف خود مهلت تعیین کنید. برای یک هدف یا تصمیم هیچ فوریتی وجود ندارد. تعیین مهلت سبب می شود تا کارها را به تعویق نیاندازید.

مرحله 4: از تمام کارهایی که برای رسیدن به هدف باید انجام دهید فهرست تهیه کنید. هر بار فعالیت جدیدی به ذهنتان رسید آن را اضافه کنید تا لیست کامل شود. لیست فعالیت ها مسیر را تعیین می کند. وموفقیت را در زمان مقرر برایتان حاصل می آورد.

مرحله شماره 5: فهرست را به یک برنامه تبدیل کنید. چند دقیقه وقت بگذارید تا اولویت فعالیت ها را تعیین کنید. با برنامه منظم توانایی شما بیشتر از فردی خواهد بود که هدف هایشان را در ذهن جای داده اند و برای خود مکتوب نمی کنند.

مرحله شماره 6: کار را براساس برنامه پیش ببرید و حتما فعالیت های برنامه را عملی کنید زیرا اجرا کردن اهمیت ویژه ای دارد.

مرحله 7: تصمیم بگیرید کارهایی را در اولویت برنامه قرار دهید که شما را به هدف نزدیکتر می کند. مثلا کتاب را هر روز بخوانید، ورزش معینی را در طول روز حتما انجام دهید، یک حرفه جدید مثلا یک زبان خارجی را حتما یاد بگیرید و از میزان سرگرمی های بی فایده مانند فیلم دیدن های مکرر خودداری کنید.
اهدافی را تعیین کنید که مهمترین تاثیر دررشد وپیشرفت همه جانبه زندگی شما دارد. و هر روز به دنبال آنها باشید.

قانون بیست ،هشتاد برای دستیابی به هدف

قانون بیست، هشتاد 20/80 را در زندگی خود حتما اجرا کنید تا موفقیت چشمگیری به دست آورید: این قانون از مفیدترین راهکار های مدیریت زمان ومدیریت زندگی است. نام دیگر ان اصل پارتو است. بر طبق این قانون مردم را به دو دسته می توان تقسیم کرد: گروه اول که اقلیت مهم هستند و جز بیست درصد انسانهای جهان هستند و از لحاظ اقتصادی و اث بخشی در صدر جامعه قرار دارند وگروه دوم که اکثریت ضعیف هستند و می گویند هشتاد درصد سطح پایین جامعه را تشکیل می دهند.
عملا تمام فعالیت های اقتصادی تابع قانون پارتو است. مطابق این قانون هشتاد درصد از نتایجی که شما به دست می اورید نتیجه بیست درصد از فعالیت های شماست. برای یک کسب وکار هشتاد درصد فروششان مربوط به بیست درصد مشتری ها می شود.

در برنامه تان فعالیت هایی هستند که به یک میزان زمان لازم دارند اما دو یا سه تای آنها فقط بیشترین سودمندی را برایتان دارد. اکثر مردم از انجام فعالیتهایی که بیست درصد فعالیت هایشان هستند اما ارزش صدر کارها را دارند غافل اند ودر انجام آنها تنبلی می کنند. اقلیت مهم این فعالیت ها را مینامند. هم اکنون 10 تا 20 درصد کارهایی را که 80 یا 90 درصد نتایج شما را ایجاد می کنند را لیست کنید و قاطعانه تصمیم بگیرید که وقتتان را صرف انجام آنها بکنید.

مثالی از قانون 20/80

به عنوان مثال برای یک فروشنده پیدا کردن یک مشتری جدید از وظایف اصلی او محسوب می شود. موفقیت در این کار بخش اساسی فرایند فروش است. تمام کردن روش هم از وظایف اصلی او به حساب می آید. برای مدیر عامل یک شرکت موفق شدن درگرفتن وام بانکی از وظایف اصلی است استخدام افراد شایسته نیز از اصلی ترین وظایف سازمان هستند.

برای یک منشی تایپ کردن نامه ها و پاسخگویی به مشتری وتلفن ها و رسیدگی به امور شرکت مهم ترین کارهاست. مهم ترین کارها را انجام دهید تا هشتاد درصد نتایج بهتری را به دست آورید.

نحوه عملکرد در انجام وظایف نیز بسیار مفید ومهم است و بدانید که در کدام زمینه ها قوی تر ودر کدام زمینه ضعیف تر بوده اید برای کسب نتایج فوق العاده وظیفه ای را که در انجام آن ضعیف هستید را مشخص کنید این همان نقطه ای است که باید سایر توانایی هایتان را برای انجامش به کار گیرید.

همیشه از خود بپرسید چه مهارتی را باید یاد بگیرم که بیشترین تاثیر را بر زندگی یا شغل من دارد؟
اهداف اصلی کارتان را مشخص کنید. هدف هایی که رسیدن به انها نشان دهنده آن است که کارتان را به بهترین نحو انجام می دهید مشخص کنید و آنها را روی کاغذ بیاورید.

هرگز از اصلاح وبهبود در رسیدن به هدف،دست برندارید.

اشخاصی که به دلیل تنبلی اتمام کارهایشان را به تاخیر می اندازند اغلب دچار استرس می شوند. بیشتر اشتباه می کنند و مجبور می شوند تعدادی کارهایشان را دوباره انجام دهند. بزرگ ترین قورباغه هایی را بخورید که مهم ترین نقش را در پیشبرد اهداف زندگی شغلی وشخصی شما دارد. این یکی از مهم ترین پرسش هایی است که باید از خود بپرسید که مهم ترین وارزشمندترین کارها کدام هستند؟ و آنها را فقط با برنامه انجام دهید.

پیش از شروع دستیابی به هدف، مقدمات را کاملا فراهم کنید.

میزان توانایی های بالقوه شما بیشتر از آن است که بتوانید درعمرتان آن ها را بالفعل کنید. قبل از شروع فعالیتی در برنامه مقدماتی را که نیاز است مهیا کنید. پس از آن انگیزه لازم را داشته باشید تا مهم ترین کارها را شروع کنید. مانند پخت غذا ابتدا مقدمات ومواد مورد نیاز را تعیین و پس از آن بایک روش عالی سریع غذا را آماده خوردن کنید. باید نحوه پخت را نیز بدانید که همان ضروری ترین کارها برای شما هستند در پخت غذا.

در هر برنامه ای که به شما کمک می کند تا مهارتهای مهم و اصلی را در کارتان یاد بگیرید شرکت کنید و در جلسات آموزشی شرکت کنید برای آنکه یکی از اگاه ترین افراد حوزه کاری تان باشید وقت صرف کنید. و همیشه مشتاق به یادگیری باشید.

هر چه بیشتر بیاموزید، توانایی شما در یادگیری بیشتر می شود. همانطور که با تمرین فیزیکی می توانید عضلات بدنتان را قوی تر کنید هیچ محدودیتی د سرعت و میزان پیشرفتتان وجود ندارد.

این پست چقدر مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. شمارش آرا: 1

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هدف
ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد