0
(0)

بازاریابی ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ چیست؟

بازاریابی ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ استفاده بهینه از ویدیو به منظور افزایش سطح کیفی کسب وکار، محصول،خدمات ، برند یا شرکت شما.در حال حاضر ویدیو ابزاری قدرتمند برای کسب سود بیشتر ورقابت بین کسب وکارهاست.ویدیو مارکتینگ از روش های دیجیتال مارکتینگ و کسب و کارهای اینترنتی است.
بازاریابی ویدیویی روشی بر پایه ساخت فیلم و ویدیوهای مختلف برای گسترش دامنه فعالیت های انواع کسب وکارها وبرندهای تجاری وشخصی است.با بهره گیری از این روش گسترش آگاهی از برند ، فروش یک محصول افزایش می یابد .ارزش یک ویدیوی جذاب برابر هشت میلیون کلمه برای تبلیغات است.تاثیر بیشتری بر ذهن مشتری دارد .
ویدیو برای موارد متفاوت وبا ارزشی در کسب وکارها استفاده می شود

1.نمایش نظرات مشتریان در مورد شرکت یا کسب وکار شما
2.نشان دادن اتفاقات داخل شرکت ها
3.نمایش اموزش های کاربردی
4.تبلیغات وتوضیحات راجب کالا و خدمات
5.ویدیوهای آموزشی سازمان ها

بازاریابی ویدیویی در تلویزیون نیز بارها مشاهده می کنیم وتاثیرات فوق العاده ای برای برند محصولات دارد .در واقع تبلیغات ویدیویی تلویزیون گامی مهم در جهت معرفی وفروش محصولات شرکت ها وکارخانه های مختلف دارد.
اغلب کسب وکارها تا چند سال آینده برای توسعه ورونق خود باید به تولید ویدیوهای مناسب وجذاب راجبه خدمات خود بپردازند و انها را در فیسبوک ،اینستاگرام وشبکه های اجتماعی دیگربه نمایش گذارند تا اگاهی درباره کسب وکارشان را بالا ببرند.
بیش از نیمی از مردم تمایل دارند حتی در خبرنامه های ایمیلی هم یک ویدیو را تماشا کنند.
از سال 2018 انقلابی در در نمایش بازاریابی دیجیتالی در دنیا به وقوع پیوست.امروزه هر کسب وکاری برای پیشرفت وتبلیغات نیازمند ایجاد کمپین ویدیویی دارد.

تاثیر محتوای ویدیویی بر ذهن

ویدیو ومحتوای آن به واسطه پارامتری هایی که دارد ، نسبت به بسیاری از تکنیک های انتقال پیام واطلاعات به مشتریان ، ابزار وموثرتری است.در واقع ویدیو تاثیرش بر ذهن بیشتر است نسبته به متن یا عکس.ویدیو ذهن را بیشتر وکاملتر با موضوع درگیر می کند وتاثیر راحتتری در فهماندن موضوع برای بیننده ها دارد .گسترش فیلم های سینمایی و ویدیوها در اینترنت دلیل بر تاثیر گذاری ویدیو بر ذهن مخاطبان است.ویدیو ترکیبی از گفتار وعکس وموسیقی و ادغامی از پیام ها را به همراه دارد ونکاتی که در ویدیو مشاهده می شود ماندگاری بیشتری در ذهن دارد ویادگیری آن بسیار راحتتر وجذاب تر است.در صورتی که خواندن متنی راجبه یک محصول تاثیر کمتری برای آشنایی با آن دارد .

بارگذاری ویدیو:

بستر اینترنتی که در حال حاضر موجود است مقداری باعث کاهش سرعت بارگذاری ویدیو ولود شدن آن برای مخاطب شده است و این امر سبب شده تا مخاطب قبل از دیدن ،ویدیو را ببندد و نرخ خروج سایت افزایش می یابد واین موجب کاهش مخاطبان وب سایت ها نیز می شود.

ساخت ویدیو وایجاد تعامل مفید با مشتریان

همه بازاریابان معتقدند که در ویدیو احساس تعامل خوبی باید با مشتری برقرار کرد وصحنه ای را جذاب اجرا و احساس خاصی باید با کلمات در ویدیو انتشار دهیم که ذهن مخاطب را برای خرید درگیر کند ومشتری با دیدن ویدیو باید احساس کند که حتما به آن خدمات یا کالا نیازمند است.

موتور های جستجو ارزش زیادی به ویدیو می دهند

در گوگل یا سایر موتورهای جستجو،صفحات و وبسایت هایی که دارای ویدیو هستند رتبه بهتری نسبت به سایت های بدون ویدیو دارند.

ویدیوها می توانند ویروسی باشند

استفاده از لغت «وایرال»به معنای ویروسی برای ویدیوها به این معنی است که به سرعت منتشر می شوند.وشخص هیچ کاری برای همه گیر شدن ویدیو انجام نمی دهد.

در ویدیو مارکتینگ چکار کنیم؟

خدمات تولید وبازاریابی ویدیویی را ویدیو مارکتینگ نیز می گویند .به تمامی کسب وکارها کمک می گند تا در نتایج موتورهای جستجو در رتبه بالاتری قرار بگیرند .یکی از راههای بهینه سازی و افزایش سئوی وبسایت ،استفاده از ویدیو است.یک مورد دیگری که در بهینه سازی سایت موثر است «نرخ کلیک»است .به دنبال آن نوبت به نرخ تبدیل یعنی ترغیب درصد بالاتری از بازدید کنندگان وب سایت به ثبت نام یا خرید محصول وخدمات است.
وب سایت یوتیوب ،دومین موتور جستجوی موجود در دنیای اینترنتی است.وتنها موتور جستجویی است که تمرکزش بر ویدیو است.گوگل مالک یوتیوب است.هر کسب وکاری به راحتی با استفاده از تگ های مناسب و تکنیک های بازاریابی ویدیویی می تواند نرخ بازدید سایتش را افزایش دهد وگوگل را از آن خود کند.

6 نوع ویدیو که باید برای ویدیو مارکتینگ، برند خود بشناسید

1.ویدیوی دموی محصول
2.ویدیو برندها
3.ویدیوی آموزشی وراهنمای محصول یا سرویس
4.ویدیو انیمیشنی
5.ویدیو موردی ونظرات مشتریان
6.ویدیوی پخش زنده و مصاحبه ای

چطور به افزایش نرخ تبدیل برسیم؟

تحقیقات نشان داده که بیش ار نیمی فروشگاه های انلاین با به اشتراک گذاری ویدیوی معرفی یک محصول ،فروش خود را شصت درصد افزایش داده اند .اگر به آمار دقت کنید،متوجه می شوید که شما با اتخاذ استراتژی ویدیویی مناسب وانتقال پیام و کلام درست برای معرفی محصول می توانید فروش را دو برابر کنید .

آینده ی ویدیو مارکتینگ

با وبینارها برنده ی میدان رقابت باشید .وقتی صحبت از ویدیوهای آنوزشی به میا می ید وبینار اولین چیزی است که یادمان می آید .هر اندازه مخاطبان را بیشتر اموزش دهید بیشتر به سایت شما وابسته می شوند و وفادار می مانند وقطعا محصولات شما را راحتتر خریداری می کنند .در ویدیو های آموزشی و وبینارها به راحتی تفاوت میان برند خودتان و دیگر برندها را می توانید به مخاطب نشان دهید .
در دنیای امروز برای افزایش قدرت یک برند با ویدیوهای زنده ،بدون در نظرگرفتن این موضوع که شما چه محصول یا خدماتی را به چه شکلی می فروشید .چه حضوری یا مجازی .
باید مطمئن باشید که مخاطبان شما در شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک،توییتر،یوتیوب و اینستاگرام و تلگرام فعال هستند.یکی از این روش ها استفاده از ویدیوهای زنده یا لایو استریمینگ ویدیوز به معنای فرایند زنده ویدیویی است.

چرا ویدیوها توانسته جایگاه خوبی در بین مشتریان پیدا کنند؟

هر ساله رویدادی برگزار می شود که نامش رییل سامت هست و بزرگتری رویداد بین المللی حوزه بازاریابی ویدیو هست.در یکی از نشست های این کنفرانس این کنفرانس با عنوان «از اگاهی تا توجه و حمایت »به اطلاعات آماری بسیار ارزشمند در خصوص ویدیوها اشاره شد که چگونه شرکت های برتر دنیا توانسته اند با استفاده از ویدیو،خلاقیتی شگفت آور در جلب توجه مخاطب ایجاد کنند.

استفاده از محتوای ویدیویی هدفمند برای هدایت مشتری

برای معرفی جدید محصولات کمپانی ها نمایش های ویدیویی موثرترین روش است.این ویدیو با هدفگذاری دقیق برای مخاطبان و مشتریان خاص تولید و به دقت وبا استراتژی صحیح در شبکه های مجازی و پلتفرم های ویدیویی منتشر شده بود .

اینفلوئنسر کیست وکارش چیست؟

به اشخاصی مثل بازیگرها یا ورزشکاران برجسته ویا هر شخصیت مهم دیگری که در شبکه های مجازی فعالیت و حضورو مخاطبان زیادی داشته باشند ،اینفلوئنسر گفته می شود .تبلیغاتی که در ویدیو ها توسط یکی از اینفلوئنسرها انجام گیرد تاثیر زیادی در فروش وتبلیغات دارد .در دنیای امروزی اینفلوئنسرها حاکمان مطلق فضای ویدیویی هستند .

استراتژی های ویدیو مارکتینگ

سوخت گیری با استراتژی درست بازاریابی

رشد یک کسب وکار هیچ وقت ساده نبوده است.مهم ترین موضوع این است که خدمات و محصولاتی برای ارائه و شناخته شدن و معروف شدن نیاز به بازاریابی دارند .اگر استراتژی بازاریابی را درست نشناسیم اهداف مشخصی را ترسیم نکرده به سود و توسعه نخواهید رسید.
ویدیو بخشی از استراتژی بازاریابی است.ویدیو برای ارتقا کمپین مفید است زیرا به معرفی برند کسب و کار و افزایش تبلیغات می پردازد.
با یادگیری چهار نکته مهم برای راه اندازی و شروع یک استراتژی ویدیو مارکتینگ اشنا خواهید شد .

1.اختصاص دادن منابع

لازم نیست که شما به عنوان یک کسب وکار، استودیوی شخصی برای ضبط فیلم داشت باشید ، فقط محتوای کافی برای مرحله های مختلف تولید ویدیوی مناسب برای مشتریانتان را خواهید داشت .البته اگر بتوانید دستمزد فیلم ساز را که با بازاریابی آشنا باشد را بدهید همکار خوبی برای شماست وکمک خوبی را به برند شما در تبلیغات حتما میکند.بهتر است از محل کار خودتون برای فیلمبرداری وتهیه ویدیو کمک بگیرید.

2.متنی را که می خواهید بگویید از قبل آماده کنید

فکر کنید که مخاطبانتان چه انتظاراتی دارند تا در ویدیو بشنوند وچه اطلاعاتی را باید بگویید و یک ویدیوی خوب راجبه شرکتتان انجام دهید .کمپین ویدیوهای سرگرم کننده جهت دار می تواند نقاط درستی از جنبه انسانی و مفید برند و محصولتان را معرفی کند .

3.شرکای خود و افراد را در ویدیو نشان دهید

در استراتژی ویدیو مارکتینگ،نه فقط محصولات ،بلکه افراد را نیز نشان دهید .توضیح محصول ها مهم هستند اما آنها همیشه مفید نیستند به شرکای خود اجازه دهید تا در ویدیوی شما باشند و در مورد کارهایشان با شما صحبت کنند.

4.سعی کنید پیام هایتان کوتاه و خلاصه باشد

فیلم ها را کوتاه و چند دقبقه ای تهیه کنید و نکات اصلی محصولات و خدمات را ارائه دهید.با توضیحات بی مورد ویدیوها را طولانی نکنید زیرا از جذب مخاطب کم می کند.

این پست چقدر مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویدیو مارکتینگ
ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد