5
(1)

کارآفرینی پاره وقت

برای کسب درآمد بیشتر همه به دنبال ایجاد راه‌هایی با درآمد بیشتر در مدت زمان کمتر هستند؛ که بهره وری بیشتری داشته باشد و زمان کمتری را از افراد بگیرد. بسیاری از افراد در کنار شغل ثابت، شغل پاره وقت دارند. بعضی از افراد به سمت کارآفرینی پاره وقت می‌روند که البته مسائل وچالش های خودش را دارد.
فقط باید درمسیر کارآفرینی، مدیریت زمان را داشته باشید تا به حیطه اصلی فعالیت اولیه‌تان درست بپردازید و ایده‌ای را انتخاب کنید که ثبات طولانی‌تر و درآمد بیشتر داشته باشد، ابتدا خوب تحقیق کنید تا ایده مناسب خودتان و علاقه‌تان را پیدا کنید، سپس از چند نفر برای شروع مشورت بگیرید و فقط با افراد موفق در آن حیطه کسب وکار مشورت نمایید تا با تمام چالش‌های و جزییات و نقشه راه آن کارآفرینی آشنا شوید وبعد از آن اقدام به راه اندازی کسب وکار نمایید.

چرا کارآفرینی پاره وقت مناسب است؟

کارآفرینی بهترین و پررونق ترین کار است. معمولاً نسل جوان وقت خود را برای اداره یک کارآفرینی ایده آل ونیمه وقت صرف می‌کنند تا به استقلال مالی برسند. مهم‌ترین توصیه که کارآفرینان موفق و بزرگ در دنیا دارند این نکته است که از شکست نهراسید وتمام علاقه‌های خود را به راحتی دنبال کنید؛ زیرا هر کدام را که بتوانید رشد دهید به منبع مالی فوق العاده ای دست می‌یابید.
در اوقات فراغت خود یک کسب وکار را راه اندازی نمایید. ایده‌های زیاد و آسانی مانند فروختن بند کفش یا دستفروشی‌ها یا کسب وکارهای اینترنتی وکسب وکار در شبکه‌های اجتماعی نمونه‌ای از بهترین کارها در اوقات فراغت هستند.

امور بازاریابی و خرید و فروش در بستر اینترنت بهترین و پردرآمدترین کارآفرینی‌ها با سرمایه کم می‌باشد.
یک وب سایت عالی برای خرید وفروش می‌تواند فروش خوبی داشته باشد و شما نیز به سایر امور روزانه خود به راحتی می‌رسید.

ما برای اینکه بتوانیم مدیریت کارآفرینی خود را راحتتر انجام دهیم نیازمند رعایت اصولی هستیم:

اصل اول:ایجاد تیم

بهتر است با یک همراه و همفکر که بتوانیم در کنار هم پیشرفت کنیم کارآفرینی را ایجاد نماییم. با کسی همکار شویم که بتوانیم بهم انگیزه کافی و مهارت کافی برای کار را بدهیم.

 

اصل دوم: زمان

در زمانی که ما مشغول فعالیت‌های دیگر هستیم باید یک کنترل و برنامه ریزی روی روند مسئولیت‌هایمان در کارآفرینی جدید داشته باشیم. زمان‌های منظمی در پایان هفته‌ها یا در شب‌ها تنظیم نماییم تا با تیم کاری همکاری لازم را داشته باشیم ودر ضمن برخی از فعالیتهایی که منجر به اتلاف وقتمان است مانند بیرون رفتن زیاد را از برنامه‌هایمان حذف نماییم.

 

اصل سوم: رعایت قانون 20/80

تنظیم کارهایمان را باید بر حسب قانون 20/80 انجام دهیم تا بهتر ین و پربازده ترین کارها را در که هشتاد درصد بازدهی دارند را انجام دهیم. پر بازده‌ترین کارها معمولاً بیست درصد از فرایند کسب وکار است.
پس نقاط قوت بخش کار را بهتر شناسایی کنید.

 

اصل چهار: داشتن ایده

ایده با ثبات بیشتر را در نظر بگیرید.
بعضی ایده‌های استارتاپ بی نتیجه و زودگذر هستند یا رقیبان زیادی در بازار هست که امکان پیشرفت را از ما می‌گیرد. پس جدیدترین ایده‌ها را دنبال کنیم تا بهترین کارآفرینی را راه اندازی نماییم.

 

اصل پنجم:تحلیل نمودن رقیبان در آن زمینه کارآفرینی

بیشترین کسانی که در زمینه مد نظر شما در حال فعالیت هستند از نظر محصولات وخدمات وکیفیتی که در بازار ایجاد کرده‌اند را دنبال کنید. وبا یک محصول متنوع و متمایز یا قیمتی پایین‌تر با سرویس دهی بهتر وارد عرصه رقابت شوید.

 

اصل ششم: برای دستیابی به موفقیت به خود فرصت کافی را دهید.

اگر کسب و کارتان در طی شروع با چالش‌ها یا مانعی همراه شد، دلسرد نشوید. زیرا این کارآفرینی شغل دوم شماست پس زمان کافی برای رسیدن به پیروزی را در نظر بگیرید و مأیوس نشوید.

 

چند نمونه از کارآفرینی‌های نیمه وقت

  1. خرید و فروش اجناس دست دوم

یکی از ساده‌ترین راههای درآمد پاره وقت فروش لوازمی است که مدتها در منزل بی استفاده مانده است. در سایت‌های دیوار و شیپور بهتر است اجناس دست دوم مانند کتاب یا وسایلی که برای دیگران قابل استفاده است را به فروش برسانید. حتی با استفاده از لوازمات داخل شیپور می‌توانید به ایجاد بازارهای بین شهری بپردازید. اگر از سایت دیوار خود جنسی را پیدا کنید و در شهر دیگری بازار مشتریان آن جنس را بیابید به راحتی می‌توانید این خرید و فروش را انجام دهید و درآمدتان اندک اندک اضافه می‌گردد. خرید و فروش لوازم خانگی و الکترونیکی موجود در این اپلیکیشن ها فرصت مناسبی برای کار پاره وقت و پولساز است.

  1. پرورش گل‌های زینتی و دارویی

اگر علاقه خاصی به پرورش گل دارید و نکات لازم کار را بلد هستید. بهتر است از همین علاقه یک بازار کار برای پرورش گیاهان دارویی یا گل‌های زینتی داشته باشید تا به تأمین کننده این گلها در شهر خود تبدیل شوید. زمانی را که صرف این حرفه آسان نمایید شما را از نظر درامد به بهترین رشد می‌رساند.

  1. انجام دادن تایپ و ترجمه

در منزل خود با در دست داشتن گوشی یا کامپیوتر به راحتی می‌توانید وظایف تایپ و ترجمه را به صورت پروژه‌ای از سایت‌های دیگر بگیرید و انجام دهید. البته به دانش ترجمه برای ورود به این حرفه نیازمند هستید که با وجود سایت هایی نظیر گوگل ترنسلیتhttps://translate.google.com/  و سایر افزونه هایی که بر روی مرورگر گوگل کروم قابل نصب هست به صورت دورکاری یا فریلنسری در زمینه ترجمه فعالیت نمایید.

      4.حرفه بازاریابی تلفنی

در دنیای امروز که محصولات و شرکت های تولیدی در زمینه‌های مختلف رو به گسترش هستند. می‌توانید از مهارت خود برای تبدیل شدن به یک بازاریاب حرفه‌ای استفاده نمایید تا محصولات یا خدمات را به بهترین نحو به فروش رسانید. واگر در این زمینه پایدار باشید تا حد مطلوبی درآمد کسب خواهید کرد واز این حرفه لذت خواهید برد. بازاریابی یک حرفه نیمه وقت ونیازمند فن بیان ودانش فروش است.

اگر شما هم مانند افراد بسیاری در حال جستجوی کارآفرینی پاره وقت هستید از فرصت‌هایی که در این مقاله مطرح شد. حتماً استفاده نمایید تا اگر بهترین راه را در پیش گرفتید به درآمدهای بالا برسید و روزی خودتان صاحب کسب وکاری بی نظیر خواهید شد. با پشتکار در کارآفرینی پاره وقت می‌توانید زمینه را برای تبدیل شدن به یک صاحب و مدیر کارآفرینی موفق ایجاد وبهره مفیدی را ببرید.

مقاله اصول کارآفرینی موفق را بخوانید.

 

این پست چقدر مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. شمارش آرا: 1

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارآفرینی پاره وقت
ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد