0
(0)

رهبران موفق در کسب و کار چگونه رفتار می کنند ؟

 

در بیان ویژگی های رهبری کسب و کار موفق به بررسی ویژگی هایی در این مقاله می پردازیم

آزادی عمل دهید:

یک ویژگی مهم این است که به کارمندان آزادی قابل ملاحظه‌ای دهید تا کارها را با روش خود انجام دهند. کارمندان بهترین رهبر را کسی می‌دانند که انها را در انجام وظایف محوله آزاد گذاشته تا به شیوه کار آمد خودشان و تحت نظارت وی کار کنند. باید کارها به شیوه کامل و درستی برایشان توضیح داده شود تا بتوانند بهترین عملکرد را آزادانه داشته باشند.

شفافیت در کار

از بهترین ویژگی‌های رهبر شفافیت در تعیین وظایف کارمندان است. به کارمندان باید وظایف را شرح داد و معیارهای لازم برای انجام آنها را تعیین کرد تا دقیقاً با مسئولیت‌هایشان آشنا شوند

توجه داشتن

این مورد یعنی کارمندان خود را خوب بشناسید و برایشان اهمیت قائل شوید وقتی اهمیت واقعی به زندگی، کار و شخصیت کارمندان بدهید توجه را اعمال کرده‌اید. از انها درباره روابط شخصی و خانوادگی‌شان سؤال بپرسید. و از اتفاقاتی که در زندگی شخصی آنها روی می‌دهد مطلع باشید و نگرانی‌ها و مشکلاتشان را بپرسید. اگر به داشتن فضای کاری بدون تنش علاقه دارید. ارائه توجه به کارمندان اساسی است. و نام تمام کارمندان خود را بلد باشید و زندگی‌شان را بدانید.
به فرزندان کارمندان اهمیت دهید و اگر به انها به مانند فرزند خودتان فکر کنید متوجه می‌شوید که اگر زمانی برای انجام وظایف پدری‌شان نیازمند ترک محل کار بودند باید این فرصت را در اختیارشان قرار دهید تا هیچ مشکلی برای فرزندانشان نباشد و آسودگی کارمند را نیز به دنبال دارد

از ویژگی های رهبر کسب و کار مسئولیت پذیری رهبر است .

در محیط کسب و کار نباید دیگران را مقصر اشتباه پیش آمده دانست و خودتان مسئولیت اشتباه را قبول کنید. یک نمونه از تجربه‌های مدیران از بین رفتن سرمایه شرکت در اثر تصمیم اشتباه یک مدیر مالی است. در این حالت مدیر با تدبیر از کارمندان و شرکت معذرت خواهی کرد و تصمیم گرفت صندوق مالی بدون مدیر را تأسیس کند نام این مدیر لری رابینز است. و این صندوق مالی را برای اولین بار پایه گذاری کرد. در واقع مسئولیت پذیری علاوه بر پذیرش اشتباه در محیط کار باید اقدامات کنترل شده را درست انجام داد.

تاکید برانجام امور

یکی از بهترین ویژگی های  رهبر  کسب و کار پافشاری بر انجام کار در شرکت است. زیرا با سماجت، مقاومت از بین می‌رود. رهبران می‌دانند تمام کارهای بزرگ زمان بر هستند مانند راه اندازان فیس بوک و مایکروسافت و سایر شرکت‌های بزرگ یاد بگیرید پا فشاری در انجام هدف اصلی سازمانتان همیشه مد نظر داشته باشید.

مثبت اندیشی

به منظور رسیدن به عظمت،در زمینه ویژگی های رهبری در کسب و کار  شما باید فرهنگ خوش بینی را ایجاد کنید. فراز و نشیب‌های بسیاری وجود خواهد داشت اما رواج مثبت اندیشی شرکت را در مسیر پیشرفت قرار می‌دهد. اما آگاه باشید که این امر مستلزم شهامت و بی باکی است. شما باید واقعاً به این موضوع که غیرممکن را می‌توان ممکن کرد باور داشته باشید.

توانمند سازی کارمندان جز ویژگی های رهبری کسب و کار

برای ایجاد یک تیم موفق حتماً مسئولیت و قدرت را محول کنید. نقاط قوت و اعتماد نسبت به کارمندان تان ایجاد کنید. با انتخاب درست مسئولیت‌ها و محول کردن به افرادی که مهارت کافی برای انجام آن دارند، پروژه‌هایتان را مدیریت کنید تا حداکثر بهره وری را به دست آورید.

اعتبار داشتن

در رهبری نباید تنها یک مقلد باشیم. تمام رهبران بزرگ دنیا از اعتبار برای هدایت سازمان استفاده کرده‌اند. از رهبران بزرگ و مطالعه زندگی و شیوه رهبری آنان بیاموزید. اما در هدایت و نحوه مدیریت تان منحصر به فرد عمل کنید تا اعتبار کافی را داشته باشید.

از برترین ویژگی های رهبر کسب و کار نوآوری است

در هر سیستمی با منابع محدود وافزایش جمعیت، مانند کسب و کار شما یا جمعیت بشر، نواوری برای موفقیت وبقای سیستم ضروری است. رهبران باید نوآور باشند. نواوری بهترین مهارت برای حل چالش‌های موجود است یا با تفکر اتفاق می افتد و یا با پیشرفت تکنولوژی.

این پست چقدر مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رهبر کسب و کار
ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد