5
(1)

به سیستم همکاری در فروش بازاریابی پورسانتی یا افیلیت مارکتینگ گویند. (affiliate marketing)

افرادی که در حوزه بازاریابی فعال هستند. با موضوع بازار یابی پورسانتی آشنایی دارند. دریافت پورسانت مدت‌هاست برای برای فروش محصول شرکت به فروشندگان داده می‌شود. مبحث پورسانتی در بازاریابی آنلاین نیز وجود دارد.
بازاریابی پورسانتی در اینترنت  یکی از درآمد زا ترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ و کسب و کارهای اینترنتی هست. که با فروش خدمات و محصولات دیگر سایت‌ها می‌توان مبلغی را برای پورسانت دریافت کرد.

نحوه فروش در بازاریابی پورسانتی در اینترنت

1. خریدار تصمیم به خرید محصول دارد.
2. وارد سایتی برای خرید محصول می‌شود.
3. زمانی که برای خرید روی لینکی کلیک می‌نماید وارد سایت دیگری می‌شود.
4. خرید را در آن سایت انجام می‌دهد و در نهایت سایت اصلی فروشنده محصول مبلغی را برای فروش، به عنوان پورسانت به سایت تبلیغ کننده می‌دهد.

سایت فروشنده اصلی را مارکتینگ و سایت تبلیغ کننده را افیلیت (affiliate )یا وابسته می گویند.
هر سایت تبلیغ کننده یک لینک مشخص خودش را دارد و معلوم هست که مشتری از کدام همکار خرید را انجام داده است. این لینک اطلاعات زیادی راجبه در اختیار مشتری قرار می‌دهد. بسیاری از سایت‌های همسریابی، فروش‌هاست و دامین و یا فروش محصولات مانند کیف و کفش مانند دیجی کالا ارائه دهنده خدمات افیلیت مارکتینگ هستند.

اصطلاحات بازار یابی پورسانتی

Afillate: وب سایت تبلیغ کنننده که لینک واسطه خرید مشتری را در سایت خود قرار داده افیلیت گویندو صاحب آن پورسانت فروش را دریافت می‌کند.

Afiilate marketplace: وب سایت‌هایی که نوعی پایگاه اطلاعاتی برای برنامه‌های پورسانتی هستند.

Afillate link: لینک ویژ ه ای مشتری را از سایت پورسانت گیرنده به سایت فروشنده اصلی وصل می‌کند.

Afillate ID: کد ویژه سایت پورسانت گیرنده است. و عامل تشخیص سایت پورسانت گیرنده از یکدیگر می‌شود که توسط شرکت فروشنده به هر یک تخصیص داده شده.

Payment mode: روش‌های تسویه حساب با پورسانت گیرنده است.

Afillate manager/opm: فردی که در سازمان پورسانت دهند ه، به عنوان مسئول هدایت و کنترل پرداخت پورسانت و رفع مشکلات پورسانت گیرندگان است.

برای بازاریابی پورسانتی قوانین موجود است و به هیچ وجه کلاهبرداری و غیرقانونی نیست زیرا به دنبال جذب مشتری برای فروش محصولات یک شرکت است.
مجموعه همکاری در فروش سه گروه دارد:
Merchant یا فروشندگان محصولات: همان صاحبان کسب و کارها هستند که محصولی برای فروش دارند و قصد دارند که با افلیت ارتباط بگیرند و محصولاتشان را بفروشند.
ناشران افیلیت مارکتینگ: کسانی که صاحب وب سایت‌هایی هستند که می‌خواهند با قرار دادن لینک‌های افیلیت یا بنر، محصولاتی را به مخاطبین معرفی وکسب درآمد داشته باشند.
کاربران: تمام افرادی که مشتری محصولات هستند و خرید را انجام می‌دهند.

روش‌های همکاری و پرداخت در این بازاریابی پورسانتی در اینترنت

پرداخت به ازای هر فروش (cps):

این روش پرداخت همان اصلی‌ترین روش پرداخت پورسانت که در ازای فروش محصولات داده می‌شود. میزان پرداخت در هر کسب و کاری متفاوت است و معمولاً مبلغ کمی را حدود 4 تا 10 درصد از فروش را به تبلیغ کننده می‌دهد.

پرداخت در ازای جذب مشتری (cpl)

اگر هدفتان جذب lead است شما می‌توانید از گزینه پرداخت به ازای جذب مشتریان استفاده کنید. در این روش اگر مشتری بر روی لینک افیلیت کلیک کند در سایت لندینگ سایت اطلاعات تماس یا ایمیل خود را وارد کند مبلغی به نشردهنده این افیلیت لینک داده می‌شود.

پرداخت به ازای نمایش آگهی (cpm):

Cpm که مخفف عبارت cost per mile یکی از مدل‌های قیمت گذاری در تبلیغات هست. وبه معنای پرداخت هزینه در ازای نمایش آگهی است. و به ازای هر هزار بازدید تبلیغات پول پرداخت می‌شود.

پرداخت به ازای کلیک یا (cpc):

مخفف عبارت cost per click. زمانی که روی لینک تبلیغی افیلیت کاربر کلیک کند مبلغی به ازای هر کلیک داده می‌شود. این روش برای آگاهی از برند روش مناسبی است.

مخاطب خود را مشخص کنید و بشناسید

مهم‌ترین نکته در بازاریابی پورسانتی شناخت مخاطبین هدف هست. الان هر کسی که به تازگی وارد این همکاری می‌شود هر نوع محصولی را که پرفروش هست در سایت و وبلاگ خودش قرار می‌دهد. گذاشتن محصولات مختلف بدون توجه به موضوعات وب سایت موجب کاهش بازده همکاری در فروش و کاهش ترافیک سایت می‌شود.
باید محصولاتی را بگذارید که با موضوع سایت در ارتباط هست. مثلاً در وب سایتی با موضوع دیجیتال مارکتینگ تبلیغات فروش پرینتر ایده مناسبی برای باراریابی پورسانتی نمی‌باشد. چون زمانی که محتوای سایت را نگاه می‌کند به دنبال خرید پرینتر از سایت شما نخواهد بود.

محتوای مناسب و با کیفیت در سایت خود منتشر کنید.

موفقیت در افیلیت مارکتینگ به افزایش ترافیک بستگی دارد تولید محتوای مستمر باعث بهبود سئو و ترافیک سایت می‌شود.
در واقع با افزایش بازدیدکننگان و سئوی بهتر مشتری و مخاطب دائمی پیدا می‌کنیم.
ویدیوی مناسب در رابطه با محصولاتتان ارائه دهید تا مخاطب راحت‌تر محصول را ببیند و توصیه‌های مفید را در ویدیو به اطلاع مشتریان برسانید. ویدیو موجب می‌شود تا کاربران برای مشاهده دوباره به سایت شما برگردند.

نرخ تبدیل سایت را مدام بهینه کنید.

اگر در حال حاضر 5000 بازدید کننده دارید با نرخ تبدیل 2 درصد در ماه دیافت می‌کنید.100 مراجعه دارید. برای دستیابی به 200 مراجعه در سایت می‌توانید روی به دست آوردن 5000 بازدید کننده با نرخ تبدیل 4 درصد کار کنید. برای این هدف کارهایی مانند بهینه سازی صفحه فرود، آزمایش کال تو اکشن، و استفاده از استراتژی بهینه سازی نرخ تبدیل استفاده کنید.

روی منابع ترافیک حاصل از افیلیت خود تمرکز کنید.

مهم است بدانید ترافیک سایت شما از چه مخاطبانی است. شما باید بر روی منابع ترافیک سایت و مخاطبانتان تمرکز کنید و با ارائه خدمات مشخص مخاطب جذب کنید. منابع ترافیکی شامل ارگانیک، پرداخت شده، شبکه‌های اجتماعی، رجوع دوباره، نمایش و ایمیل یا ترافیک مستقیم باشد. در گوگل آنالیتیکیس منابع ترافیکی را ببینید.

بهترین سایت‌های همکاری در فروش

1. همکاری در فروش

share asale
این سایت 17 سال سابقه فعالیت دارد و دارای بازاریابان زیادی هست. به علت گستردگی تولید کنندگان و وارد کنندگان در تلاشند که نیاز کاربران را بفهمند ونسبت به نیازها محصولات را ارائه دهند.
این سایت روش‌های پرداخت متنوعی دارد و با داشتن پرداخت دیجیتالی در سایتهای همکاری محبوب شناخته شده و در این سایت رقبا زیاد هستند.

2. همکاری در فروش amazon

این یک سایت فروش هست که همه چیز از حتی بلیط هواپیما نیز در آن می‌توانید سفارش دهید. هر کسی از طریق سیستم همکاری در فروش آمازون می‌توانید برای خود درآمد مطمئنی داشته باشید. دریافت پورسانت تا 10 دصد از از میزان فروش محصول از طریق لینک اختصاصی شماست. برای پرداخت روش‌های متنوعی مانند چک، انتقال بانکی یا کارت هدیه از آمازون هست و روش‌های پرداخت دیجیتالی ندارد.
برای فروش مدت زمانی که می‌توانید پورسانت را دریافت کنید 24 ساعت است اگر مشتری محصول را ببیند اما بعد 24 ساعت خرید کند پورسانت داده نمی‌شود.

3. همکاری در سیستم فروش leadpages
Leadpages یک ابزار بازاریابی آنلاین است هر شخصی با توجه به دانش و مهارتش در اینترنت می‌تواند صفحات فرود ایجاد کند و محصولاتشان گسترده است وپرداخت پورسانت در حدود 30 درصد فروش است.

این پست چقدر مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. شمارش آرا: 1

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازاریابی پورسانتی در اینترنت
ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد