0
(0)

جذب مشتری سایت فروشگاهی و افزایش فروش آنلاین

ما هر روزه خرید انجام می‌دهیم. انتخاب فروشگاه را بر اساس جذاب بودن اجناس و کیفیت کالاهای موجود در فروشگاه، بر حسب روش‌های پرداخت متنوع و همچنین داشتن چیدمانی که امکان مشاهده اجناس را به راحتی برای ما فراهم کند. دقیقاً مانند فروشگاه‌های بزرگ واصلی در شهرمان.
در تجارت الکترونیک وب سایت‌های فروشگاهی نیز باید اصولی رعایت شود مانند منوهای معرفی خدمات و محصولات و طراحی آسان کاربری تا هر کاربر به راحتی به اطلاعات مورد نیاز در سایت دسترسی پیدا کند. و تبلیغات نیز برای سایت فروشگاهی اهمیت ویژه‌ای دارد تا به کاربران اینترنتی در باره فروشگاه اطلاع رسانی شود و جذب بازدید کننده  و افزایش فروش آنلاین داشته باشد.

برای خرید کردن از هر سایتی نیاز هست تا اول کا ما هر روزه خرید انجام می‌دهیم. انتخاب فروشگاه را بر اساس جذاب بودن اجناس و کیفیت کالاهای موجود در فروشگاه، بر حسب روش‌های پرداخت متنوع و همچنین داشتن چیدمانی که امکان مشاهده اجناس را به راحتی برای ما فراهم کند.
دقیقاً مانند فروشگاه‌های بزرگ واصلی در شهرمان. در تجارت الکترونیک وب سایت‌های فروشگاهی نیز باید اصولی رعایت شود مانند منوهای معرفی خدمات و محصولات و طراحی آسان کاربری تا هر کاربر به راحتی به اطلاعات مورد نیاز در سایت دسترسی پیدا کند.
تبلیغات نیز برای سایت فروشگاهی اهمیت ویژه‌ای دارد تا به کاربران اینترنتی در باره فروشگاه اطلاع رسانی شود و جذب بازدید کننده  و افزایش فروش آنلاین داشته باشد. ربر را به سایت خود هدایت کنیم تا محصولات به آنها معرفی شود. البته هر بازدید کننده‌ای خریدار نیست اما ما در این مقاله قرار است درباره تبدیل بازدید کننده به مشتری توضیح دهیم.

در واقع تبدیل به هر عملی که انجام دهیم تا با کاربر سایت ارتباط درست برقرار کنیم رامی گویند. این ارتباط می‌تواند خرید، عضو شدن در خبرنامه یا اضافه کردن سایت به علاقه‌مندی یا هر اقدام دیگری از سوی کاربر باشد. در سایت‌های فروشگاهی تبدیل در واقع تبدیل هر بازدید کننده به مشتری است.

ارزش و اهمیت وبسایت برای موتورهای جستجو

کاربران اینترنتی به راحتی با دیدن وب‌سایت‌ها می‌توانند خدمات و محصولات خود را پیدا کنند. این امر یعنی دسترسی آسان اطلاعات برای کاربران، اهمیت خاصی برای موتورهای جستجو دارد. موتورهای جستجو به رفتار کاربران سایت شما اهمیت می‌دهند. در اینترنت موتورهای جستجو با بررسی رفتار مخاطب در سایت مثل میزان ماندن در صفحه و بررسی خبرها و منوها و رفتاری که در سایت انجام می‌دهد به سایت رتبه و اهمیت می‌دهند.
اگر مخاطب سایتی را باز کند و سریع سراغ دکمه بک برود و از سایتی خارج شود این رفتار امتیاز منفی برای سایت در موتور جستجو است. این وظیفه شماست که وب‌سایت خود را در تطابق با معیارهای استاندارد موتورهای جستجو طراحی و آماده کنید.

سادگی و طراحی آسان کاربری سایت برای افزایش فروش آنلاین

بیشتر کاربران سایت شما همان تبلیغ کنندگان آن خواهند بود پس باید در نظر داشته باشید طراحی مناسب برای سایت انجام دهید. ساده بودن طراحی کاربری سایت باید طوری باشد تا منوها و دیزین صفحه به راحتی خدمات و محصولاتی را که در سایت ارائه می‌دهید به اطلاع بازدید کننده برساند. سادگی سایت به این مفهوم نیست که سایت خود را با کد نویسی های عادی و دور از تکنولوژی طراحی سایت انجام دهید. فقط باید آسانی دسترسی به اطلاعات مورد نیاز برای کاربران را مد نظر قرار دهید.
باید طوری طراحی کنید که مشتریان خود را افزایش دهید و هر کسی از فروشگاه شما رضایت داشته باشد، و آن را به دیگران معرفی نماید. سعی کنید اعتماد کاربران را جلب کنید و اطلاعات کافی در اختیارشان قرار دهید. در رسانه‌های اجتماعی نیز اخبار سایتتان را انتشار دهید تا بازدید کننده جذب نمایید.

بازاریابی موتورهای جستجو برای جذب مشتری سایت

در موضوع  جذب مشتری سایت و تبدیل بازدید کنندگان به مشتری باید اطلاعاتی درباره بازاریابی موتورهای جستجو داشته باشیم. بازاریابی جستجو به دو نحوه انجام می‌شود: موتورهای جستجوی پولی و بهینه نمودن سایت با موتورهای جستجو (SEO). موتورهای جستجو راهی برای منتقل نمودن بازدید کننده یا همان ترافیک به سایت شما و تبدیل کردن بازدید کننده به مشتری هستند.

به عنوان یک سرمایه گذاری مناسب برای ایجاد سایت، باید معیارهای موتورهای جستجو در زمینه بهینه سازی وب‌سایت را بدانید. و وب‌سایت خود را بر طبق آن معیارها طراحی کنید و معمولا موتورهای جستجو اصلی هزینه کمتر و اثر طولانی مدت دارند.

برای افزایش ترافیک وب‌سایت می‌توانید به سراغ موتورهای جستجوی پولی بروید. آن‌ها در ازای مبلغی که شما پرداخت می‌کنید، کاربران اینترنتی را به سایت شما انتقال می‌دهند. البته به دلیل هزینه بالایی که دارد. باید ارزش این هزینه نمودن را در مقایسه با فروش ماهیانه وب‌سایت در نظر بگیرید. مد نظر داشته باشید که در موتورهای جستجوی اصلی مثل گوگل قیمت‌ها پایین‌تر و نتایج طولانی مدت هستند.

برای بهره بردن از روش‌های متفاوت جستجو نیاز ندارید که چند سایت راه اندازی نمایید. بلکه باید بخش‌های مختلف سایت خود را بشناسید. و روش مناسب برای جستجوی آن بخش را انتخاب کنید.

موتورهای جستجوی پولی واصلی دو معیار متفاوت را در بازاریابی، برای انتقال کاربر به سایت شما مد نظر دارند. موتورهای جستجوی اصلی رفتار کاربر برای جستجو محصولات را مد نظر دارند و موتورهای جستجوی پولی مرحله خرید و پرداخت را معیار قرار می‌دهند که هر چه راحت‌تر باشد. و کاربر ساده‌تر بتواند محصولات را پیدا کند و راحت‌تر تراکنش مالی انجام دهد، تأثیر به سزایی در موتور جستجوست تا آن سایت را بیشتر نمایش دهد.
در بخش خرید، تصمیم گیری کاربر اهمیت دارد. در واقع محتوای مناسب سایت با جستجویی که کاربران دارند آنها را به سایت شما انتقال می‌دهد.

نقش کلمات کلیدی در افزایش فروش آنلاین

کاربران با کلمات در نظر گرفته خودشان جستجو را انجام می‌دهند. ابزارهایی در موتورهای جستجو وجود دارد که حجمی از درخواست‌ها و عبارت‌های مورد جستجوی کاربران را در اختیارتان قرار می‌دهد. اگر کلمات کلیدی که بهتر مورد جستجوی افراد قرار می‌گیرند را بدانید در نتایج بهینه سازی و ارزشمندی سایتتان اهمیت درد. کلمات کلیدی در انتخاب نام وب‌سایت و نوشتن محتوای مناسب و دانشی را جبه تبلیغات مناسب و پیدا نمودن موتورهای جستجوی پولی مناسب کمک مهمی می‌نماید.

ابزارهای در دسترس برای بررسی کلمات کلیدی

برای دانستن در مورد اهمیت و انتخاب مهم‌ترین کلمات کلیدی ابزارهای رایگان و تعدادی ابزار پولی در دسترس هستند. البته در استفاده از این ابزارها نیاز سایت را باید در نظر داشت. مثلاً اگر وب‌سایت درباره رستوران‌های مختلف و ارائه کد تخفیف رستوران‌هاست باید و باید اطلاعات ماهیانه را در اختیارتان قرار دهند پس از ابزارهایی که اطلاعات کلی فقط ارائه می‌دهند نباید استفاده کنید.
تعدادی از ابزارهای موجود برای بررسی کلمات کلیدی را به شما معرفی می‌کنیم.
 
Keyword Discovery

یکی از پرکاربردترین ابزارهای شناسایی کلمات کلیدی که نقش مهمی در سئو سازی محتوا دارد. ابزار keyword Discovery مقدار کمی هزینه نیاز دارد. این ابزار داده‌های موتورهای جستجوی در طی یک سال را انجام می‌دهند.
این ابزار امکان دسترسی به بیس داده‌ای Trellian را فراهم می‌کند. این پایگاه داده ابزاری رأی بهینه نمودن وب‌سایت است. در این ابزار روند رفتار کاربران را برای یک فصل و تعداد جستجوی آینده یک عبارت را با توجه به روند داده‌ها در گذشته اعلام می‌نماید.

امکان مفید دیگری که این ابزار به محتوا نویسان می‌کند این است که کلمات کلیدی را بخش بخش می‌کند و نسبت به موضوعات محوری آنها نتایج تحلیلی را نشان می‌دهد. مثلاً موضوع‌هایی مثل خودرو، هنری، ورزش، اینترنت، کسب‌وکار، کارآفرینی، کشاورزی، لباس و غیره را در نظر می‌گیرد و دید گسترده‌ای به محتوا نویس برای داشتن موضوعات مختلف برای نوشتن و نگارش کلمات کلیدی پر استفاده کمک می‌کند.
در کنار این ابزار پولی، ابزارهای رایگان نیز موجود هستند تا به شما در تحلیل و رشد وب‌سایتتان کمک نمایند.

Adwords and adCenter

در گوگل ابزارهایی هستند Adwords و در بینگ که موتور جستجویی در مایکروسافت هست، ابزار adCenter که اطلاعاتی راجبه حجم در خواست‌های یک عبارت را به صورت آماری نشان می‌دهند. هر کدام از این ابزارها اطلاعاتی با توجه به جستجوهایی که داخل موتورهای جستجو انجام می‌شود پیشنهاد می‌دهد.
این داده‌ها حاصل سیستم‌های تبلیغات پولی است و اطلاعاتی که از کاربران با قصد بیشتر به خرید به دست آمده است. در وب سایت بهتر است در زمینه کلمات کلیدی که از این ابزارها جستجو کرده‌اید محتواهای زیادی ایجاد نمایید تا بازدید کننده به ماندن در سایت شما ترغیب شود.
اگر شما نیاز به دادن تبلیغات پولی در موتورهای پولی دارید کلمات کلیدی کاربردی برای شما ندارد. تنها برای بهینه سازی وب‌سایت در موتورهای جستجو و افزایش نرخ نمایش در جستجوها می‌توانید از کلمات کلیدی بهره ببرید.

 

در مقاله بعدی که ادامه این موضوع است. دانستن اصول ساخت سایت وتبدیل بازدید کننده به مشتری با ما همراه باشید.

این پست چقدر مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افزایش فروش آنلاین
ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد