0
(0)

5 تکنیک برتر در  مهارت‌های رهبرکسب وکار:

در رهبری، مربی نیز باشید

برای موفق بودن باید انگیزه داشت و تلاش کرد. افراد به تنهایی به موفقیت نمی‌رسند و دانش و ایده‌ها و میزان اطلاعاتی که کسب کنند و اقدام به هدایت افرادی در کار توانسته‌اند به موفقیت برسند.مهارت های رهبر کسب و کار شامل موارد مختلفی در هدایت سازمان و پیشرفت آن است .که یکی از آن ها هدف آموزش به کارمندان است .

گاهی آموزش دانش کارمستقیم است:

مثلاً انجام آموزش در جلسات دو نفره و خصوصی برای فراگیری دانش در حیطه کار و طراحی و اجرای ایده‌ها.

یادگیری غیر مستقیم هم داریم:

آموزش غیر مستقیم در نتیجه تجربه کاری با افراد ارشد که دانش و تجربه عالی دارند حاصل می‌شود و با دیدن شیوه کاری آنان کارمند اگاه می‌گردد.
ملاحظات مهم در مربی گری و یاد دادن مهارت کار آموزی به افراد که می‌خواهند برای شرکت شما کار کنند.
قانونی می‌گوید اگر به افراد آموزش درستی در مورد نحوه کار خود نداده‌اید انتظار عملکرد خوبی هم نداشته باشید. رهبری موقعیتی علمی است که مدیریت و روش کار با کارمندان را متحول کرده است. به بیان این علم مدیریتی، هر کارمند مهارت و توانایی مشخصی برای انجام یک کار دارد که روش مدیریت مناسب موجب بهبود عملکرد کارمند می‌شود.

روش‌های مدیریت(مهارت های رهبر کسب و کار):

روش تشویق:

از روش‌های مدیریت ((تشویق)) است. در این روش مدیر مسیر را تعیین می‌کند اما اکنون از ارتباطات دو طرفه استفاده می‌کند. فرد را به انجام کار تشویق و به او انگیزه برای انجام کار به طور عالی را می‌دهد.

روش مشارکت:

یکی از روش‌های مدیریت یا مهارت های رهبر کسب و کار  مشارکت است. و مدیر از کارمند می‌خواهد بهترین ایده انجام کار را از کارمند دریافت کند و با او به بیان سؤال و جواب برای طراحی ایده انجام کار ها می‌گیرد. تعهد به کار کارمند با میزان اطلاعاتی که در اختیارش مدیر قرار می‌دهد ارتباط نزدیکی دارد. او هر چه مشارکت در بیان روش کار داشته باشد آگاهی و عملکردش افزایش می‌یابد.

روش راهنمایی:

اگر کارمند جدید دانش یا مهارت کمی داشته یا اصلاً با کار آشنا نیست، مدیر باید راهنما باشد. به طور دقیق روش انجام کار را برایش توضیح دهد این مهمترین روش مدیریت است تا روش صحیح کار را به کارمندان بیاموزد.

روش واگذاری:

در این شیوه مدیر در تصمیم گیری ها مشارکت دارد اما تعیین مسئولیت انجام کار را به فرد یا گروه مجرب واگذار می‌کند و خودش بر پیشرفت کار نظارت دارد.
وقتی شخصی با تجربه به شرکت می‌آید ممکن است مدیر تصور کند که تجارب او برای این محیط خوب است اما این طور نیست و مدیر درباره این کارمند از روش واگذاری استفاده می‌کند.

بررسی منظم کارها

یکی از اموری که مدیر یا رهبر کسب و کار باید انجام دهد کنترل منظم روند کار و تسلط بر اوضاع است. از مهارت های رهبر کسب و کار مدیریت با سر زدن به بخش‌های مختلف کاری است . هر روز به همه قسمت‌های محیط کار سر بزنید و با همه کارمندان صحبت کنید تا از روند فعالیت‌ها به خوبی مطلع شوید. ببینید آیا مشکل یا سوالی دارند؟ آیا می‌توانید در انجام کارها به آن‌ها کمک کنید؟ به انها مشاوره بدهید و منابع بیشتری را در اختیارشان قرار دهید و بهبود عملکردشان را هر روز بررسی کنید.

یکی از مهارت های رهبر کسب و کار ارزیابی کارمندان است

به همه کارمندان نگاه کنید و بپرسید ((با توجه به دانسته‌های کنونی از آنها ایا دوباره او را استخدام می‌کنم؟)) اگر جوابتان منفی بود حتماً آن فرد را اخراج کنید زیرا آن فرد مشکلاتی را برای کار شما می‌تواند ایجاد کند. قانونی می‌گوید ((بهترین زمان اخراج یک نفر، همان دفعه اولی است که این فکر به ذهنتان خطور کرده است)). مدیران نباید اخراج نکردن افراد نالایق را مهربانی بدانند. در واقع این موضوع ضعف یک مدیر را نشان می‌دهد. و بدترین کار نگه داشتن افراد در مشاغلی است که دوستش ندارند و توانایی انجام کار را نیز ندارند.

در دستیابی به مهار تهای رهبر کسب و کار حتما به کارمندان گوش دهید.

مدیران گوش شنوا دارند. رهبران کسب و کار دو برابر مقداری که حرف می‌زنند، گوش می‌دهند. سؤالات خوبی از کارمندان می‌پرسند و به آنها فرصت می‌دهند تا به طور منظم، آزادانه و صادقانه خودشان را ابراز کنند. می‌توانید ارتباط بین مدیر و کارمندان را با توجه میزان نظر کارمندان مشخص کنید. از مهم‌ترین ویژگی شرکت‌ها وجود اعتماد مناسب در کار است. اعتماد یعنی کارمند آزادانه نقد یا نظرش راجبه کار بتواند ارائه دهد.

این پست چقدر مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهارت های رهبر کسب و کار
ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد