3.3
(3)

میکرو کامپیوترها چه ویژگی ها و کاربردهایی دارند؟

امروزه با حضور ابر رایانه ها که کاربردهای مهمی در صنایع مختلف دارند.میکرو رایانه ها که از ابعاد بسیار کمی برخوردارند نیز به وجود آمده اند.امروزه طراحان رایانه ها تلاش کرد ه اند که CPUهایی با قدرت بیشتر وابعاد کمتر تولید نمایند، تا در مصرف انرژی نیز بهینه عمل نمایند .در این میکرو کامپیوترها هم مصرف برق بسیار کمتر شده، و هم کیس های بزرگی وجودندارد که فضا را اشغال نماید و  هم صدای زیاد تولید نمی کنند .نصب و راه اندازی این مینی پی سی ها در 5 دقیقه به راحتی قابل انجام است.قابلیت هایی مانند به کارگیری حافظه های پر سرعت مثل SSDها نیز در این میکرو رایانه ها وجود دارد.

در همین راستا PCهایی با قدرت عملیاتی مناسب وکارایی خوب طوری که ویدیویی با کیفبت HDپخش می نمایند و در استفاده از برنامه OFFICE نیز کارایی مطلوبی دارند،تولید شده است.امروزه تولید میکرو کامپیوترها روبه افزایش وبا سرعت زیادی در حال ساخت هستند.
در این مقاله قصد داریم به معرفی برخی از میکرو کامپیوترهای جدید که در کف دست نیز به راحتی جا می گیرند ،بپردازیم .

 

Raspberry Pi

این مدل یک کامپیوتر کاملا قوی که قادر است با انواع لینوکس کار کند.به حدی قدرت پردازشش بالاست که به راحتی می توان ویدیویی با کیفیت 1080را بدون مکث نگاه کرد.البته این رایانه کوچک می تواند با سرعت بالا عملکرد داشته وقیمت آن هم گران است.

Intel NUC

بهترین نمونه های کامپیوترهای کوچک مدل INTEL NUC می باشد.که از مدل Raspberry pi ده برابر گرانتر است.این رایانه درون یک جعبه قرار دارد.عملکرد سیستم بستگی به نحوه عملکرد ومجهز نمودن سیستم خودشان دارد.یعنی برای کار با این وسیله کاربران باید حافظه ومموری وسیستم عامل را وارد یک گروهی از رایانه ها نمایند تا بتوانند با آن کار نمایند.

میکرو کامپیوترها

Acer revo build

شرکت acer به تازگی از کامپیوتر چند تکه خود رونمایی کرده است.که کاربر قادر است در اندازه دلخواه آن را کوچک یا بزرگ نماید.ابعاد ان 4.8*4.9 است وپردازنده celeronیاPentium دارد.دارای حافظه 8 گیگا بایت است.این رایانه دارای رابط های مغناطیسی است.عملکرد شارژ بی سیم وسیستم صوتی ومیکروفون بر روی این کامپیوتر قرار گرفته است.

Asus chromebox

آیا برای برطرف نمودن کاستی های ویندوز خود نیاز به راه حل دارید؟
می توانید از این مدل رایانه کوچک استفاده کنید که با یک chromebookبرابری می نماید .طراحی زیبای این رایانه آن را در ابعاد 4.88*1.65*4.88 اینچی ایجاد شده است وبه راحتی در دست جا می گیرد.سیستم عامل گوگل را به خوبی اجرا می نماید.وقیمتی 160 دلاری دارد.

Hp stream mini pc

این رایانه کوچک ویندوز 8.1 را پشتیبانی می نماید وجستوگر bing نیز بر روی آن فعال است.این مورد واقعا بسیار پرکاربرد است ودارای پردازنده نسبتا قدرتمند intel Celeronبوده ومموری آن 2گیگا می باشد.وبا داشتن ابعاد 5.73*5.7*2.06 اینچی در بین همتایان بزرگترین میکرو کامپیوتر جهان محسوب می شود.

Mintbox mini

با ارتفاع 0.95 اینچی ،5 برابر کوچکتر از کامپیوترهای اصلی می باشد.این میکرو کامپیوتر با داشتن پردازنده AMD ،گرافیک R3 ورم 4 گیگا قادر خواهد بود تا انواع جستجوگر ها ی وب را پشتیبانی نماید .ویدیوها را با کیفیت پخش می نمایدوانواع کارهای مختلفی را می تواند انجام دهد.نسبت به کامپیوترهای قدیمی اصلا صدایی در حین کار ایجاد نمی کند.

VEnsmile ipc002 mini PC

این کامپیوتر کوچک از یک جعبه dvdهم کوچکتر بوده و.یندوز 8.1 روی آن اجرا می شود.دارای پردازنده چهار هسته ای اتمی است ودو گیگا رم و32 گیگا حجم ذخیره سازی هارد درایوش می باشد ومجهز به سیستم بلوتوث وwifiمی باشد.یک رایانه مسافرتی جذاب است.

Intel Compute Stick

پیشرفت های فناوری موجب کوچکتر شدن رایانه ها شده طوری که کامپیوترهایی در شکل chromecast-like نیز ساخته شده اند،که با اتصال به تلویزیون قابل نمایش هستندو می توان با انها کار نمود.
فقط باید از طریق پورت به نمایشگر مورد نظر وصل شوندتا تمامی دستورات مورد نظر شما را اجرا نمایند.البته یک موس و صفحه کلید را نیز باید به سیستم وصل کنید تا کارایی بهتر شود.این مدل از میکرو کامپیوترها یک کامپیوتر قلمی است که با لینوکس کار می کند و دارای رم 2 گیگا و حافظه 32 گیگا می باشد.

اندرویدی های قلمی

امروزه سیستم های قلمی در بازار حضور دارند که سیستم های pc-android شناخته می شوند و دارای اصول طراحی همان کامپیوتر compute Stick هستند.قیمت این محصول اندرویدی 100 دلار می باشد.این مدل از رایانه ها با تلویزیون های خانگی نیز که اینترنت وصل نمی شوند مانند تلویزیون هایی که قابلیت اتصال به اینترنت را ندارند کار می کنند.نسخه اندروید انها در حال حاضر اندروید 4 می باشد.فروش این محصول رونق گرفته است.

گوشی های موبایل

صحبت کردن در مورد سیستم اندروید در حضور رایانه های کوچک امروزه موضوع جذاب تری شده است.روند رو به پیشرفت در کمیت وکیفیت نرم افزارهای موجود بر روی سیستم های app store و PLAY STORE رو به افزایش است.این برنامه ها نرم افزارهای مورد نیاز برای کاربران در زمینه انجام کارهای کامپیوتری ساده را ارائه می دهد.
گوشی های اندرویدی را امروزه به راحتی می توانید به رایانه تبدیل نمایید .راهنمای PCWORLD به شما کمک میکند تا گردآوری نرم افزارهایی مناسب اندروید گوشی خود را به رایانه تبدیل نمایید.البته در اینده امکان اتصال موس وصفحه کلید جانبی نیز بر روگوشی به بازار عرضه می شود.

کاربرد میکرو کامپیوترها

برای تولید محتوا از این مدل رایانه به خوبی استفاده می شود.این مینی پی سی ها کارایی مناسبی برای ساخت انیمیشن و کار با تصاویر دارند و کیفیت تصویر 4K را دارند.این کوچک کامپیوترها با استفاده از قابلیت اتصال چند مانیتور به صورت همزمان شرایط خوبی برای انجام پردازش های سنگین گرافیکی ایجاد کرده است.

انجام بازی با میکرو کامپیوترها

کاربران علاقمند به انجام باری های رایانه ای می توانند از مدل های مخصوص بازی این کامپیوترهای کوچک استفاده کنند و مثلا میکرو رایانه های نسل 6 در مدل KYK مخصوص بازی است که پردازنده Corei7را داراست و پردازشگر گرافیکی Iris Pro Graphicوبا تعداد بالای پورت برای اجرای انواع بازی ها مناسب هستند.

کاربرد میکرو رایانه ها در ادارات

محیط های اداری با توجه به کاربری مورد نیازشان می توانند از این مدل رایانه ها بهره ببرند.برای مثال میکرو کامپیوترها ی اینتل را به راحتی می توان به پشت صفحه مانیتور وصل کرد به این ترتیب طول سیم وکابل کم می شود وفضایی را نیز نمی گیرد واز دید نیز مخفی می ماند.

کاربرد میکرو کامپیوترها در سازمان های مختلف

این میکرو رایانه ها برای شرکت ها وسازمان های بزرگ نیز کاربرد دارند .آسانی کاربری وتعمیر ونگهداری ساده وقابلیت کارکرد به صورت 24 ساعته ومداوم ،اماکن اتصال به ویدیو پروژکتورها منجر شده تا در سازمان های بزرگ نیز به کار گرفته شوند.

کیوسک دیجیتال

کاربرد این مینی رایانه ها در باجه های فرودگاهها وفروشگاهها یکی از رایج ترین کاربرهاست.کیوسک دیجیتال کاربرد مهمی از این رایانه هاست.

مینی پی سی در مدارات دوربین های مداربسته و دوربین های برای کنترل ترافیک

به کارگیری مینی پی سی ها به عنوان ابزاری کارا در مواردی است که قصد کنترل محیط به کمک دوربین های مدار بسته را دارید بسیار رایج است.با به کارگیری این میکرو رایانه ها می توانید اطلاعات را ذخیره وانتقال اطلاعات با دوربین های مدار بسته را انجام دهید.در حالت کلی وبه طور خلاصه مزیت های کاربرد این مینی رایانه ها شامل موارد زیر است:

1.به دلیل ابعاد کم به راحتی کابل اتصال در پشت مانیتورها به کم براکت مخصوص می باشند.
2.به کارگیری سخت افزاری قدرتمند با راندمان بالا
3.وجود پورت های متعدد وکاربردی نظیر HDMI ,Display,usb 3.0 ,ThunderBlot3.0
4.آسانی تعمیر ونگهداری و کم بودن زمان راه اندازی
5.امکان پشتیبانی وعملکرد مناسب با چند مانیتور همزمان
6.امکان روشن ماندن به صورت مداوم وشبانه روزی
7.دارا بودن بدنه محکم و میزان صدای بسیار کم در حین کار

برای کسب اطلاعات از به روزترین تکنولوژی مقاله اینترنت اشیا را مطالعه نمایید.

برای افزایش دانش خود در زمینه کامپیوتر،پیشنهاد می کنیم مقاله کاهش سعت رایانه ها را مطالعه نمایید.

مقاله ابر رایانه ها نیز برایتان مفید است ،حتما مطالعه نمایید.

این پست چقدر مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. شمارش آرا: 3

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میکرو کامپیوترها
ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد