0
(0)

ضرورت کارآفرینی

در حال حاضر با توجه به جایگاه ویژه کسب وکارهای نوپا واستارتاپ ها برای رشد و پیشرفت اقتصاد ملی، کارآفرینی اهمیت خاصی در بین کسب وکارها ومدیران کسب وکار ، پیدا کرده است. افزایش اشتغال برای جوانان وفرهنگ کارآفرینی یک زمینه مهم در عرصه اقتصاد ملی است. توسعه صنعتی وافزایش تولیدات و نوآوری در اقتصاد با افزایش کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای نوپاست.
کارآفرینان افرادی هستند که با ایده‌های نوآورانه برای رشد صنعت و اقتصاد، ورفع مشکلات موجود در بازار در زمینه تولیدات موجود و برای رونق بازار محلی، اقدام به راه اندازی کسب و کار نوپا می‌نمایند و رشد و سوددهی این کسب وکارنوپا را مدیریت می‌کنند تا به یک کسب وکار گسترده تبدیل و ارزش آفرینی می‌نمایند.

5 کلید موفقیت کارآفرینان

شکست‌هایی که در مسیر هست را فراموش ورها کنید.

در مسیر ایجاد کسب وکارهای نوپا باید، شکست‌هایی را که با آن مواجه می شویدرا باید کاملاً تحلیل کنید واز آن‌ها نکات کسب موفقیت را بیاموزید. زیرا در کارآفرینی روند توسعه با ضرر وزیان هایی همیشه روبروست ،اگر عوامل آنها را به خوبی شناسایی وبرای رفع مشکلات برنامه ریزی کنید، میزان شکست درکارفرینی به حداقل ممکن می‌رسد. اما هرگاه شکست خوردید در آن نمانید با مدیریت صحیح آن را کنار بزنید.

 کارآفرینان هر روز باید کار کنند.

حجم کار، در کارآفرینی بسیار بالاست ومدیر باید امور را در تمام روز در کنترل داشته باشد ،وبدون وقفه رهبری کسب وکاررا روزانه به طور جدی باید انجام دادتا اعتبار کسب وکار وروند روبه جلوی استارتاپ به وقفه نیفتد.

کارآفرینان موفق، باید کارهایی را به دیگران محول کند.

برای پیشبرد امور کاری حتماً افراد متخصص وزرنگ را استخدام کنید تا بتوانید کارهای مهم شرکت را به آنها بسپارید ومجبور نباشید همه امور را به تنهایی بر عهده بگیرید. مثلاً استخدام مدیران مالی وحسابداران وافراد فنی مهمترین بخش کارآفرینی محسوب می‌شوند که باید به کارمندان سپرده شود.

هر روز در حال آموختن باشید

کارآفرینان برتر هر روز در حال آموزش دیدن وتوسعه دانش فردی در زمینه کسب وکارشان هستند زیرا هر روز فناوری ودانش جدیدی به بازار می‌آید. همه کارآفرینان باید در زمینه کسب وکارشان دوره‌ها وسمینارهای لازم را شرکت کنند وکتاب بخوانند. کارمندان را نیز باید بر یادگیری تشویق نمایند. تا از دانش وفناوری روز دنیا عقب نمانند.

کارآفرینان هرگز تسلیم نمی‌شوند.

کارآفرین به دلیل مسئولیت بالا ومهمی که در توسعه کسب وکار داردهرگز نباید تسلیم اوضاع وعوامل مانع پیشرفت کسب وکار بشود. زیرا همه استارتاپ ها از این پیچ وخم ها عبور می‌نمایند تا حضور گسترده وهمیشگی در اقتصاد کسب کنند. مدیر باید چالش‌ها را رفع نماید وهرگز عقب نشینی ننماید.

سخنان کارآفرینان برتر دنیا

گری واینر چاک، مؤسس ومدیر عامل واینر مدیا، با جمع کارمندان در حدود 600 نفرودرآمد سالانه بیش از 160 میلیون دلار

نکات آموزنده از گری واینر چاک

من همیشه با کارمندان ارتباط مستقیم دارم و راجبه شرایط زندگی و مشکلات شخصی آنان اطلاع دارم. هر کارمندی می‌تواند به راحتی در مورد نگرانی‌هایش در زندگی برای من بگوید ومن همیشه همراه تیمم هستم. همراه کارمندان بودن سبب می‌شود تا راحتتر و با تمایل بیشتری کار کنند و عملکرد بهتر و مناسبتری در کل سازمان به وجود می‌آید. همیشه کارآفرینان باید بهترین کارمندان را استخدام و با بهترین‌ها کار نمایند. اگر ارتباط با کارمند نباشید محیط کاری با مشکل روبرو می‌شود.

تای لوپز، سرمایه گذار ومشاور کسب وکار

افراد باهوش‌تر را باید استخدام نمایید. افراد متخصص وباهوش در کنار شما، وجب پیشرفت می‌شوند. کارمندان معمولی برای محول نمودن پست‌های مهم مانند مسولین فروش شرکت، گزینه مناسبی نیستد. همیشه افراد زرنگ ودارای مهارت‌های بالاتر را باید استخدام نمود.

گرنت کاردون، فروشنده حرفه‌ای صاحب مشاور املاک 500 میلیون دلاری

در انتخاب کارمندان افراد با اشتیاق وبا انرژی را استخدام کنید. من تکنیکی را که برای استخدام استفاده نمودم این بود ،که از اعضایی که برای استخدام آمده بودند ورزومه هایشان را پر نموده بودند خواستم تا یک ویدیوی یک دقیقه‌ای از خود ضبط نمایند وچیزی را به من بفروشند. اگر نمی‌توانستند این کار را انجام دهند برای فروش مناسب نیستد.

کریگ هندلی، مؤسس ومدیر عامل listentrust

کسب وکار شما نیازمند افراد باهوش وبا ارزش‌ها وشخصیت های مشابه هست. کارآفرینان باید توجه نمایند که ،حتی افرادی بارزومه عالی برای کار کردن در هر بخشی مناسب نیستد. اول باید شخصیت افراد را تحلیل وآنهایی را که ویژگی های مشابه وهدفمند نسبت به زمینه کسب وکار دارند. سؤالات استخدامی باید متناسب با فرهنگ کلی شرکت پرسیده شود تا افراد مناسب انتخاب شوند.

برخی از این سؤالات مانند:
سؤال خلاقیت سنجی: کشتی شما غرق شده است وغذا کافی برای یکسال در اختیار دارید. برای نجات چه درخواستی دارید: وسایل ضروری یا افراد
سؤال شخصیت شناسی بپرسیدمثلا: با یک همکار که به تیم آسیب می‌رساند چگونه رفتار می‌کنید؟
سؤالات راجبه موضوعات مورد علاقه شخص بپرسید: اگر موضوعی که به آن علاقه دارید را در رزومه‌تان بنویسید.
میزان اشتیاق افراد برای موفقیت را بسنجید: برای اینکه به شما در حوزه فروش آموزش دهم چقدر حاضرید بپردازید.
این نمونه سؤالات موجب می‌شود تا با ارزش‌های درونی و هدفمندی‌های افراد، مصاحبه شونده آشنا شوید و مجموعه‌تان را درست انتخاب کنید.

جی جرجی، مؤسس انویدیا

من بایدبه افراد اصلی شرکت اعتماد کنم، تا مقاومت وتلاششان را ارزیابی کنم. همیشه در انتخاب کارمندان باید تحقیقات زیادی را انجام داد. حتی رفتارهای آنان در محیط شبکه‌های اجتماعی را نیز بررسی کنید و اگر افراد در خارج از فضای کار شیوه رفتاری مناسب را برای مجموعه شما ندارند هرگز با آنها کار نکنید.

پکا کاسکینن، کارآفرین، سرمایه گذار و مؤسس leadfeeder

کارمندان با هوش می‌دانند چه استارتاپی جذاب‌تر است. برای همین باید استارتاپ خود را برندسازی وقابل اعتماد برای افراد جویای کار نمایید. سپس به جذب نیرو بپردازید. زیرا قرار است افراد باهوش را جذب استارتاپ نمایید و مزیتی دارد که بدون مدیریت جزیی می‌توانید با آنها به موفقیت‌های بالتر دست پیدا کنید.
از سخنان کارآفرینان ومدیران عمل شرکت‌ها وموسسات بزرگ دنیا نتیجه می‌گیریم که شیوه استخدام کارمند در روند توسعه کسب وکار ورشد برند شرکت اهمیت ویژه‌ای دارد. کارمندان با مهارت وباهوش حک شرکای تجاری موفق را برای ما دارند. زیرا روند توسعه کسب وکار با حضور آن‌ها راحت‌تر وسریعتر صورت می‌گیرد.

این پست چقدر مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارآفرینان موفق
ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد